Go! Onderwijs Van De Vlaamse Gemeenschap

Oproep tot aanvraag tot deelneming - AALST - BS DE NIEUWE AREND - AFBRAAK EN NIEUWBOUW - Design & Build



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres: Willebroekkaai 36,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Kelly Van Braeckel
Tel: +32 27909635
Fax: +32 27909201
E-mail: kelly.van.braeckel@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - AALST - BS DE NIEUWE AREND - AFBRAAK EN NIEUWBOUW - Design & Build 
Referentienummer: GO/20107/19003001/2021/5187/KVB
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45214210
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Domein GO! - AALST, BINNENSTRAAT 308, 9300 AALST
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van de opdracht Het project voorziet de afbraak van de gebouwen G01 , GO3 , G40 en G41. Het hoofgebouw G06 wordt behouden.  In plaats daarvan wordt een compacte nieuwbouw gezet over twee bouwlagen aan de straatzijde van het domein, ter hoogte van afgebroken gebouwen G40 en G41. De nieuwbouw wordt gezet op deze locatie zodat de bestaande kleuterpaviljoenen G01 en G03 kunnen blijven staan, tot de nieuwbouw gerealiseerd is, zodat er geen tijdelijke units voorzien hoeven te worden. In de nieuwbouw wordt de kleuterafdeling en 1ste leerjaar en een flexruimte (refter-turnzaal) gehuisvest. Het GO! Basisschool De Nieuwe Arend zet in op een schoolgebouw dat uitgerust is met: * Flexibele leerruimtes * Uitnodigende verzamelplaatsen  * Ruimtes voor activering en concentratie * Ruimtes voor instructie  Het indicatieve Projectbudget is 3.450.000 euro incl. BTW en erelonen.  Met het oog op bewaking van kosten en termijnen, werd beslist de opdracht uit te voeren via een ‘DB-formule’, met name één overheidsopdracht voor ontwerp én uitvoering van de geleverde diensten en werken tot de definitieve oplevering door de Opdrachtnemer. Tijdens de uitvoering wordt indicatief een aantal mijlpaalbetalingen voorzien. 
II.2.7. Looptijd
15 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* zie bestek 3.4.1 Uitsluitingsgronden

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De Kandidaat moet voldoende financiële en economische draagkracht hebben om de Opdracht te realiseren zonder dat zich een financieel risico voor de Opdrachtgever voordoet. Hiervoor dienen de volgende documenten namens de Kandidaat worden voorgelegd:
Eventuele minimumeisen:
1. - Bewijs van Beroepsaansprakelijkheidsverzekering Ontwerper
- Bankverklaring cfr. model in bijlage D Aannemer

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Technische bekwaamheid Aannemer2. Technische bekwaamheid Ingenieur Ontwerper 3. Technische bekwaamheid Ingenieur Technieken 4. Technische bekwaamheid Ingenieur Stabiliteit 5. Technische bekwaamheid Ingenieur Akoestiek

Eventuele minimumeisen:
1. 1. Zijn erkenning, categorie D, klasse 6.
2. Eén (1) referentieproject uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, woonzorgcentrum, cultuurcentrum, …) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één plaatsingsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de Inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp tevens te realiseren tegen een vaste prijs.
De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013 en het totale Projectbudget is minstens 3 miljoen euro inclusief studiekosten, incl. BTW. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
DBF(M) wordt wel aanvaard. DBm wordt wel aanvaard.
Scholen van Morgen wordt nietaanvaard
3. Eén (1) referentieproject inzake nieuwbouw van een publiek gebouw met bouwkost van 2 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van dit bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
2. 1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde architect, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Bewijs van inschrijving als architect op de tabel van de Orde der Architecten (Kandidaten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie of van een Staat die partij is bij het akkoord betreffende de Europese Economische Ruimte, moeten bij hun Offerte een attest voegen dat verklaart dat ze genieten van de machtiging bedoeld in Artikel 8 van de Wet van 26 juni 1963 houdende oprichting van een Orde van Architecten en/of een verklaring dat ze wettelijk de activiteiten van architect uitoefenen in de Staat waar ze gevestigd zijn).
3. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 2 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
4. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een basisschool of secundaire school . De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
3. 1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde ingenieur, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Eén (1) referentieproject studie technieken uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 2 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de voorlopige oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2013.
4. Eén (1) referentieproject betreffende de bouw van een . basisschool en/of secundaire school . De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013.
4. 1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde ingenieur, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Eén (1) referentieproject stabiliteit uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 2 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de voorlopige oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2013 Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
5. 1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde ingenieur, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Eén (1) referentieproject betreffende de akoestische studie voor de bouw van een basis- of secundaire school. De definitieve oplevering van de bouwwerken vond plaats na.(zie opdrachtdocumenten)

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
3.4.1 UitsluitingsgrondenKan uitgesloten worden van deelneming aan de Opdracht , in welk stadium van de procedure ook, elk basisteamlid (volgens art. 3.1.1) of bijkomende onderaannemer die deel uitmaakt van de Aanvraag tot deelneming:1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;3. die, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;4. .(zie opdrachtdocumenten)



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-27 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Contactpersoon voor vragen i.v.m. de inhoud van de opdracht: (Projectmanager)Naam: GO! onderwijs van de Vlaamse GemeenschapAdres: Willebroekkaai 36, 1000 BrusselContactpersoon: Kelly Van BraeckelTelefoon: +32 27909635email: Kelly.Van.Braeckel@g-o.beContactpersoon voor vragen i.v.m. de administratie: Naam: GO! onderwijs van de Vlaamse GemeenschapAdres: Willebroekkaai 36, 1000 BrusselContactpersoon: De Smet PhilipTelefoon: 0478/41.56.39email: Philip.De.Smet@g-o.beContactpersoon voor de gebruiker: Naam: Scholengroep SGR 19 Dender Adres: Welvaartstraat 70/4 - 9300 Aalst Contactpersoon: Emmanuel Bogaert Telefoon: 0478-68.00.16 email: emmanuel.bogaert@sgrdender.beDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-07

Vergelijkbare advertenties van BDA