Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Gooik
Postadres: Koekoekstraat 2,BE-1755 Gooik
Contactpersoon: De heer Gert Bruyland
Tel: +32 25324156
Fax: +32 25320990
E-mail: gert.bruyland@gooik.be
Internetadres(sen): www.gooik.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Restauratie orgel in de Sint-Pieterskerk te Leerbeek Referentienummer: 2021-022
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: De werken zullen gedeeltelijk in het atelier van de orgelrestaurateur uitgevoerd worden en gedeeltelijk in de kerk van Leerbeek, 1755 Gooik.
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat de restauratie van het orgel in de Sint-Pieterskerk te Leerbeek (.) De werken vallen onder de CPV-code 45454100-5 (restauratiewerkzaamheden)
II.2.7. Looptijd
400 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing).De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Het bewijs leveren van de nodige inschrijving op de lijst der erkende aannemers of de documenten geëist krachtens art. 1 van het M.B. van 27/09/1991 (BS 18/10/1991) of een getuigschrift betreffende het indienen van een volledig dossier bij de Commissie van Erkenning (art.90 §1 - 3°)2. Een lijst van de voornaamste referenties van restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste tien jaar en gestaafd door attesten van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.Deze attesten bevatten:- het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;- een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;- de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s).3. Het bewijs leveren van de noodzakelijke kwalificaties voor gespecialiseerd personeel m.b.t. restauratie van orgels:* Studiekwalificaties:- Diploma's en studiecertificaten van de technici en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden.* Beroepskwalificaties:- Opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften zowel voor de aannemer, als alle onderaannemers.- Opgave van de technische uitrusting van het atelier met beschikbare werktuigen waarover de aannemer en de eventuele onderaannemer(s) kunnen beschikken voor de uitvoering van de opdracht. Het adres van dit atelier dient te worden vermeld. - Het atelier dient te beschikken over een montagehal welke ruim genoeg is om het te restaureren orgel in premontage op te bouwen.- Indien de aannemer niet beschikt over een pijpenmakerij, zal hij bij zijn kandidatuur de naam en alle hoger opgesomde gegevens vermelden van de onderaannemer(s) welke hij zal inschakelen, rekening houdend met het BVR van 14.12.2001, art. 30 en 31. Hij zal bij zijn kandidatuur deattesten van erkenning voegen, evenals hun referentielijst van gelijkaardige uitgevoerde werken en de verklaring dat ze beschikken over een eigen pijpenmakerij/metaalgieterij.- De aannemer/restaurateur vermeldt in zijn kandidatuur de specialist/onderaannemer waarop hij een beroep zal doen voor het uitvoeren van de beschildering van de orgelkast, en delen van de doksaalbalustrade, rekening houdend met het onroerenderfgoedbesluit van 16 mei 2014, art.en art. 11.5.4. Hij zal bij zijn kandidatuur de attesten van erkenning en registratie voegen van de vermelde specialist/onderaannemer, evenals een referentielijst van gelijkaardige werken uitgevoerd door de specialist/onderaannemer.* Bescherming van het vakmanschap:- Verklaring dat minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal worden uitgevoerd.
Eventuele minimumeisen:
1. Minimaal erkenning Klasse 2 - Categorie D23
2. Minimaal 3 attesten van goede uitvoering van restauratiewerken van gelijke aard waarvan het bedrag min. EUR 100.000 bedraagt, die tijdens de laatste tien jaar werden uitgevoerd of in uitvoering waren, ondertekend door de opdrachtgever.
Vereiste erkenning: D23 (Restauratie door ambachtslieden), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-06 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-01-24
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-08-21
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-06