Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor de aankoop, levering en plaatsing van meubilair bij de MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mirko MUZI
Tel: +32 25638227
Fax: +32 25153281
E-mail: mirko.muzi@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=430321


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de aankoop, levering en plaatsing van meubilair bij de MIVB 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4678/SB/MM-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 39000000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het onderwerp van de opdracht is een raamovereenkomst voor de aankoop, levering, plaatsing/montage en het onderhoud van meubilair dat nodig is in het kader van de vervanging, herinrichting en inrichting van kantoren van de MIVB.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Het onderwerp van de opdracht is een raamovereenkomst voor de aankoop, levering, plaatsing/montage en het onderhoud van meubilair dat nodig is in het kader van de vervanging, herinrichting en inrichting van kantoren van de MIVB. Onderhavige raamovereenkomst omvat een minimum van 15 artikelen die bestaan uit wat volgt (niet exhaustieve lijst): Artikel 1. Bureaus van het type “Open-Space” / “Open ruimte” Artikel 2. Bureaus van het “klassieke” type Artikel 3. Tafels (vergadertafels, eetzaaltafels, cocoontafels) Artikel 4. Ergonomische stoelen Artikel 5. Ergonomische stoelen 24u (voor dispatcher)  Artikel 6. Vergaderstoelen Artikel 7. Refterstoelen Artikel 8. Hoge stoelen en tafels (Coffee corner) Artikel 9. Kasten met akoestische deur Artikel 10. Klassieke kasten Artikel 11. Kleedkamerkasten en -banken Artikel 12. Wacht-/ontspanningsruimtes (zetels, lage tafels enz.) Artikel 13. Vuilnisbakken zonder pedaal Artikel 14. Vuilnisbakken met pedaal Artikel 15. Lockerkasten De basisofferte omvat het leveren van meubilair voor alle bestaande en toekomstige MIVB-sites, het plaatsen/monteren en technisch onderhouden ervan (herstellingen, vervanging van defecte onderdelen, afwerkingen en aanpassingen, …). Er wordt verkrijgbaarheid van het artikel en de wisselstukken voor het in het kader van deze opdracht bestelde meubilair geëist gedurende 10 jaar, te rekenen vanaf de dag na de verzenddatum van de kennisgeving van de gunning van deze opdracht. Daarnaast moet de inschrijver een minimumgarantie van vijf jaar voorstellen, te rekenen vanaf de leveringsdatum van het product. Die garantie moet het herstellen en vervangen omvatten en zal ook een serviceovereenkomst bevatten die een mogelijkheid voor het weghalen en terugbrengen of de mogelijkheid voor het herstellen ter plaatse inhoudt. De garantie moet stipuleren dat de goederen in overeenstemming zijn met de specificaties van de overeenkomst, zonder bijkomende kosten. De aanbesteder behoudt zich het recht voor om artikelen van het type nog niet beschreven meubilair toe te voegen in functie van zijn toekomstige behoeften. Onderhavige raamovereenkomst zal met maximum 3 operatoren gesloten worden. Enkel de inschrijvers die het ruimste artikelengamma (minimum 90%) aanbieden, zullen verzocht kunnen worden om stalen over te maken voor een test, uitgevoerd door een testpanel (IDPBW, ergotherapeut, MIVB-bedienden e.a.) in de lokalen van de MIVB in een kantoorsfeer. De inschrijvers worden daarom verzocht om een beroep te doen op onderaanneming om hun goederenaanbod uit te breiden. Merk op dat elk artikel bestaat uit de kleinste fractie van de opdracht die aan één opdrachtnemer toegekend kan worden. De inschrijvers zullen een prijs mogen bepalen voor één of voor verschillende artikelen. Ze zullen ook bijkomende kortingen mogen voorstellen als meerdere artikelen aan hen toegewezen worden. De aanbesteder behoudt zich het recht voor om bestellingen van één of meerdere artikelen bij verschillende opdrachtnemers te plaatsen en om niet één, meerdere of alle artikelen toe te kennen en te beslissen dat die laatste het voorwerp zullen uitmaken van één of verschillende nieuwe opdrachten, indien nodig volgens een andere manier van tewerkgaan. 
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Voir Document Unique de Marché Européen (DUME) en annexe de l’avis de marché : à compléter obligatoirement sur le site https://ec.europa.eu/tools/espd

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De economische en financiële draagkracht wordt geverifieerd op basis van financiële gegevens (omzet, balansen en winst- en verliesrekening).- De kandidaat zal de MIVB zijn balans en resultatenrekening van de laatste drie boekjaren (modellen ingediend bij de NBB) toesturen of zal de link meedelen naar de website vanwaar deze documenten gratis en zonder registratie- of andere formaliteiten kunnen worden gedownload.Voor Belgische ondernemingen is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekening kan verkrijgen van de Balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover ze gepubliceerd werden.Belangrijke puntenAls een kandidaat, om zijn economische en financiële draagkracht te staven, zijn toevlucht neemt tot de economische en financiële draagkracht van andere entiteiten (o.a. van aangeduide onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij over de middelen kan beschikken die voor de uitvoering van de opdracht nodig zijn, door de verbintenis van die entiteiten voor te leggen om de kandidaat deze middelen ter beschikking te stellen.
Eventuele minimumeisen:
- De jaaromzet voor de gevraagde diensten moet meer dan 1.000.000EUR bedragen.
- De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat ze de draagkracht hebben om een opdracht zoals onder punt II.1.4 beschreven wordt, tot een goed einde te brengen. Zo zal de MIVB ervan uitgaan dat een kandidaat niet over de economische en financiële draagkracht beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen, wanneer zijn eigen vermogen negatief is. Zij zal bijgevolg de kandidaat verwijderen die zich in dergelijk geval bevindt.
De stavende documenten aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1° Een lijst met referenties van opdrachten die in de loop van de voorbije 3 jaar uitgevoerd werden, met vermelding van :- de beschrijving van de opdracht (inclusief het gebruikte type materiaal)- het jaarlijks opdrachtbedrag- de looptijd van de opdracht- de naam van de betrokken firma (+ de gegevens van een contactpersoon).(In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria, punt C).2° Ondertekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten. Bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.3° Een beschrijving van de bedrijfspolitiek rond milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg bij de kandidaat.a. Voor het milieubeheer moet de ISO 14000-certificaat (audits), het Europees reglement EMAS (CE) n°761/2001 (audit) of eender welke andere certificatie of een beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een verklaring op erewoord betreffende de naleving van alle overeenkomsten die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben, bij het dossier gevoegd worden.c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het kwaliteitscontrolesysteem bij het dossier gevoegd worden.Belangrijke puntenAls een kandidaat, om zijn economische en financiële draagkracht te staven, zijn toevlucht neemt tot de economische en financiële draagkracht van andere entiteiten (o.a. van aangeduide onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij over de middelen kan beschikken die voor de uitvoering van de opdracht nodig zijn, door van die entiteiten de verbintenis voor te leggen om de kandidaat deze middelen ter beschikking te stellen.

Eventuele minimumeisen:
- De kandidaat moet minstens 3 kwaliteitsreferenties voorleggen van opdrachten die in de voorbije 3 jaar uitgevoerd werden.
- De kandidaat moet minstens 3 tevredenheidsattesten overmaken, elk opgemaakt door een klant die als referentie opgegeven wordt onder punt 1.
- De kandidaat moet over een bedrijfspolitiek aangaande milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg beschikken, zoals hierboven beschreven staat.
- De referenties moeten een opdrachtwaarde hebben die gelijk is aan of hoger is dan 250.000 euro om in beschouwing te kunnen worden genomen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-05 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 24 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
- Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :- 1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://- enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.- 2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).- 3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd- 4. Kies uw taal- 5. Selecteer “Ik ben een ondernemer”- 6. Selecteer “Een UEA importeren”- 7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald- 8. Klik op “Volgende”- 9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde- informatie te bepalen- 10. Klik op "Overzicht"- 11. Downloaden in “beide formaten”- 12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan- 13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan (elektronisch via het e-tenderingplatform op de website “https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do”). Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.- - In overeenstemming met de geldende wetgeving worden kandidaturen die met andere middelen dan die hierboven zijn ontvangen, niet in aanmerking genomen.1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag tot deelneming worden toegevoegd.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 10 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-11-29

Vergelijkbare advertenties van BDA