Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor de levering, de plaatsing en het onderhoud van geautomatiseerde wasinstallaties voor metrovoertuigen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mirko MUZI
Tel: +32 25638227
Fax: +32 25153281
E-mail: mirko.muzi@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=426895


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de levering, de plaatsing en het onderhoud van geautomatiseerde wasinstallaties voor metrovoertuigen 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4907/SB/MM-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 42000000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het onderwerp van de raamovereenkomst is het onderzoek, de fabricage, levering en plaatsing, de certificatie en de indienststelling van 4 nieuwe geautomatiseerde wasinstallaties (van 50 tot 100m lang) voor spoorvoertuigen van het type metro, bestemd voor de onderhoudshandelingen onderaan de voertuigen en voor de schoonmaak van de draaistellen, op zijn minst voor de voertuigen van de reeksen M1 tot M7.
De onderhoudsdiensten alsook de eventuele opleidingen en de levering van wisselstukken en eventuele specifieke gereedschappen (betreft de nieuwe wasinstallatie) zijn eveneens inbegrepen. Voor deze opdracht werd een looptijd van 10 jaar gekozen, rekening houdend met de eisen in verband met het onderhoud.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Het onderwerp van de raamovereenkomst is het onderzoek, de fabricage, levering en plaatsing, de certificatie en de indienststelling van 4 nieuwe geautomatiseerde wasinstallaties (van 50 tot 100m lang) voor spoorvoertuigen van het type metro, bestemd voor de onderhoudshandelingen onderaan de voertuigen en voor de schoonmaak van de draaistellen, op zijn minst voor de voertuigen van de reeksen M1 tot M7. De onderhoudsdiensten alsook de eventuele opleidingen en de levering van wisselstukken en eventuele specifieke gereedschappen (betreft de nieuwe wasinstallatie) zijn eveneens inbegrepen. Voor deze opdracht werd een looptijd van 10 jaar gekozen, rekening houdend met de eisen in verband met het onderhoud. 
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag niet verkeren in een van de situaties zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij deze aankondiging van opdracht, dat verplicht geïmporteerd en ingevuld dient te worden op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.De MIVB heeft het recht om op elk moment van de plaatsingsprocedure van de opdracht de gegevens in het UEA (verklaring op eer) te controleren.In principe volstaat één ingevuld UEA.Als u zich voor deze opdracht kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van aangeduide onderaannemers, moet elk van jullie afzonderlijk op het platform een UEA invullen en digitaal ondertekenen.Als u de draagkracht van andere entiteiten inroept en in het geval van aangeduide onderaannemers, volstaat voor die betrokken partijen het invullen van de volgende delen:o Afdeling II sectie A (“Inlichtingen over de ondernemer”). Op de vraag “Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de plaatsingsprocedure voor de opdracht?” moet het antwoord JA zijn. De onderneming verduidelijkt haar rol.o Afdeling II sectie B (“Inlichtingen over de vertegenwoordigers van de ondernemer”)o Afdeling II sectie C (“Inlichtingen over het beroep op de capaciteiten van andere entiteiten”). Het antwoord is NEE.o Afdeling II sectie D (“Inlichtingen over de subcontracters op wiens capaciteiten de ondernemer geen beroep doet”). Het antwoord is NEE als hij zelf onderaannemer is.o Afdeling III (“Uitsluitingsgronden”)o Afdeling IV : “Selectiecriteria” – in te vullen als de kandidaat-onderneming een beroep doet op diens capaciteiten om aan de opdracht te kunnen deelnemen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en winst-verliesrekeningen).- De kandidaat moet aan de MIVB zijn balans en winst-verliesrekening overmaken die hij voor de laatste 3 boekjaren heeft neergelegd (modellen neergelegd bij de NBB) of de link communiceren naar de website waarop deze documenten gratis en zonder registratie of enige andere formaliteit kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen die afkomstig zijn van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.
Eventuele minimumeisen:
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en winst-verliesrekeningen) niet aantonen dat zij over de capaciteit beschikken om een opdracht zoals beschreven onder punten II.1.4 en II.2.4 tot een goed einde te brengen.
- Zo zal ze elke kandidaat uitsluiten waarvan:
het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De kandidaten moeten de volgende elementen leveren:1) De grondige ervaring van de onderneming moet bewezen worden aan de hand van minstens 3 referenties voor een jaarlijks bedrag van minimum 200.000 EUR in de loop van de laatste drie jaar.a. Een lijst van de belangrijkste referenties (ofwel een pakket prestaties voor één en dezelfde klant) voor gelijkaardige leveringen of prestaties, geleverd door de onderneming in de laatste 3 jaar in het betrokken domein, aangevuld met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag van de prestaties, de datums of periodes, de gegevens van de klanten waarvoor ze bestemd waren, de naam en de gegevens van de contactpersonen in die betrokken bedrijven.b. Ondertekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door die klanten.2) De kandidaat moet de volgende bewijzen leveren om aan te tonen dat hij een beleid inzake milieubeheer, kwaliteitszorg en sociaal beheer uitgewerkt heeft:a. Voor het milieubeheer moet het ISO 14000-attest (audits), het Europees reglement EMAS (EC) nr. 761/2001 (audit) of eender welke andere certificatie of beschrijving van een gelijkaardige stap bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige stap, of zelfs een verklaring op eer dat alle conventies gerespecteerd worden die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben, bij het dossier gevoegd worden.c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het gelijkwaardig kwaliteitszorgsysteem bij het dossier gevoegd worden.

Eventuele minimumeisen:
De kandidaat moet een lijst afleveren met minstens 3 relevante referenties van minder dan 3 jaar oud, vergezeld van een tevredenheidsbrief van de klant die voldoet aan de voorwaarden die onder punt III.1.3) opgesomd staan.
Het kandidaatstellingsdossier moet opgebouwd zijn in de bovenstaande volgorde. Om operationele redenen behoudt de MIVB zich het recht voor kandidaturen die deze vraag niet eerbiedigen, niet in overweging te nemen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-05 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan(= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagdeinformatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “ beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan (elektronisch via het e-tenderingplatform op de website “https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do”).Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In overeenstemming met de geldende wetgeving worden kandidaturen die met andere middelen dan die hierboven zijn ontvangen, niet in aanmerking genomen.

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-11-29

Vergelijkbare advertenties van BDA