Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Onderhoud, depannage en herstelling van de toegangspoortjes in de metro- en premetrostations.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Laurent Lopez
Tel: +32 490140187
E-mail: laurent.lopez@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=427723


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Onderhoud, depannage en herstelling van de toegangspoortjes in de metro- en premetrostations. 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4783_JH_LL-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50000000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Het onderwerp van de opdracht omvat alle onderhoudsprestaties (onderhoud, depannages en herstellingen) voor de toegangspoortjes die in de metro- en premetrostations van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest geïnstalleerd zijn.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
Zie in het bestek  
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag niet verkeren in een van de toestanden zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om op elk moment in de plaatsingsprocedure van de opdracht de informatie in het UEA (verklaringen op eer) te controleren.1. Om het UEA in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één ingevuld UEA.Een of meerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken firma’s zelf, moeten evenwel ingediend worden als u uw kandidatuur gezamenlijk met een andere persoon wilt indienen voor deze opdracht in het kader van een vereniging, in geval van het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en in het geval van aangeduide onderaannemers. Als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en in het geval van aangeduide onderaannemers volstaat het invullen van de volgende delen:- deel II sectie A (“Gegevens over de aannemer”)- deel II sectie B (“Informatie over de vertegenwoordigers van de aannemer”)- deel III (“Uitsluitingsgronden”)Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die opgegeven staat onder punt I.1) als u een probleem ondervindt met het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hun gevraagd om bij hun kandidatuur de volgende documenten te voegen, verplicht over te maken in volgorde:1. Het bewijs van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) – Exploitatie die de beroepsrisico’s dekt en die de omvang aangeeft van de verzekering welke is aangegaan door de kandidaat-onderneming of de kandidaat (minimum verzekerd bedrag van 1.250.000 euro) of de verbintenis om een dergelijke verzekering af te sluiten, alsook de ongevallenstatistieken.2. De volledige balansen (incl. winst-verliesrekeningen) van de laatste 2 jaren, zoals die welke neergelegd werden bij de griffie van de handelsrechtbank of bij de bevoegde instantie van de betrokken Lidstaat. Het omzetcijfer, de balansen en de winst-verliesrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat tijdens de looptijd van de opdracht voldoende financiële draagkracht heeft om een project, zoals hierboven onder II.1.4 en II.1.5 beschreven, tot een goed einde te brengen. De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hun gevraagd om bij hun kandidatuur de volgende documenten te voegen, die verplicht in volgorde overgemaakt moeten worden:1. De referentie van één (niet meer, niet minder) gelijkaardige opdracht die uitgevoerd werd in de voorbije 3 jaar. Die referentie moet ondersteund worden door een attest van goede uitvoering. Dat attest moet vermelden: het bedrag, de periode, de plaats van prestatie. Het vermeldt ook de te contacteren verantwoordelijken, voor wiens rekening de prestaties geleverd werden, met vermelding van hun adres en hun telefoonnummer. Dit attest moet door die verantwoordelijke(n) ondertekend zijn.Als de voorgestelde referentie een gedeelte werken aan de toegangspoortjes of een gedeelte onderhoud niet aan toegangspoortjes moest vermelden, dan moet op het attest het totaalbedrag aangegeven worden, alsook het bedrag dat aan het gedeelte onderhoud van de toegangspoortjes gewijd werd.Het jaarlijks bedrag dat voor het gedeelte onderhoud van toegangspoortjes vermeld wordt, moet 500.000,00 EUR of meer bedragen.2. Het organigram van de kandidaat-onderneming. Het detail van de technische afdeling die op de toegangspoortcontracten ingezet zal worden, wordt eveneens verwacht. Die details omvatten: de namen van de functies die deze afdeling bezetten, alsook het aantal personen per functiecategorie.3. Een formele verklaring dat de depannage-interventies ter plaatse uitgevoerd kunnen worden binnen de 4 uren na hun aanvraag tussen 6 en 20u op werkdagen.


III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-12-20 18:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-12-17
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-11-17

Vergelijkbare advertenties van BDA