Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: silva.malikian@gmail.com
Tel: +32 25638492
E-mail: silva.malikian@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=428681
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Studie, levering, installatie en inwerkingstelling van laadpalen die het terug opladen van elektrisch aangedreven bussen in de stelplaats mogelijk maakt Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4429_B-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 31158000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht beoogt een raamovereenkomst voor de studie, levering, installatie en inwerkingstelling van laadpalen voor elektrisch aangedreven bussen.
De laadinstallaties moeten worden geleverd en geïstalleerd in de verschillende MIVB-stelplaatsen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De stroom voor de laders wordt door de MIVB bezorgd.
De raamovereenkomst heeft betrekking op een hoeveelheid van ongeveer 350 laadpalen met een vermogen van ongeveer 150kW. De opdracht kan ook de levering omvatten van kleinere hoeveelheden laadinstallaties met een lager of hoger vermogen (tussen 80kW en 600kW).
De opdracht omvat ook de documentatie, opleidingen en werktuigen die nodig zijn om de laadpalen te bedienen en de volgende opties
- een 15-jarig onderhoudscontract voor het geheel van laadpaal en toebehoren;
- een 15-jarig servicecontract voor de levering van wisselstukken.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Zie Punt II.1.4) Korte beschrijving
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Na de basisperiode van 5 jaar kan de opdracht driemaal worden verlengd voor een periode van 1 jaar.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) als bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA te controleren (verklaringen op erewoord).Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XM-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “ beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA, behalve indien u zich voor deze opdracht kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van reeds bekende onderaannemers. In dat geval:Indien u antwoord als combinatie van ondernemers: In Deel II, antwoordt u JA op de vraag « Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? » Voor ieder van de leden van de combinatie moet u een door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen.Indien u zich beroept op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Deel II : « Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van deel IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V?»Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie gevraagd in de secties A en B van Deel II en Deel III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u beroep doet, gelieve voor iedere desbetreffende entiteit de in Deel IV en V gevraagde informatie op te nemen.Indien u van plan bent een deel van de opdracht in onderaanneming te geven: U antwoordt JA op punt D. Deel II : « Is de ondernemer van plan een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven?»Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
• 1° De kandidaat geeft (via het UEA) zijn jaaromzet aan voor de laatste drie (3) boekjaren (2018-2019-2020).• 2° De kandidaat moet aan zijn kandidatuur en het UEA zijn balans en resultatenrekening toevoegen die hij heeft neergelegd voor de laatste twee boekjaren of de link meedelen naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.
Eventuele minimumeisen:
• De gemiddelde jaaromzet, berekend voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren, moet 12.500.000 EUR of meer bedragen.
• De MIVB zal de kandidaten uitsluiten van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om een opdracht, zoals beschreven onder punt II.2.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal alle kandidaten uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De volgende informatie moet verplicht het kandidaatstellingsdossier vergezellen :1. Een lijst met referenties van gelijkaardige opdrachten voor leveringen. Die referenties moeten de volgende informatie bevatten: a. De beschrijving b. Het bedrag c. De begin- en einddatum van de opdracht d. De betrokken klant.2. Een beschrijving van de bedrijfspolitiek inzake milieubeheer en het kwaliteitszorgsysteem bij de kandidaat.
Eventuele minimumeisen:
1. Om geselecteerd te worden, moet de kandidaat minstens twee referenties afleveren van gelijkaardige leveringen (laders voor elektrisch aangedreven voertuigen van het type bus) die zijn geleverd aan een klant in de Europese Economische Ruimte en die aan de volgende vereisten voldoen:
a. Het totale gefactureerde bedrag voor de twee referenties bedraagt minstens 1.000.000 EUR;
b. De laders werden geleverd en in gebruik genomen na 01.01.2018;
c. Onder de genoemde leveringen bevindt zich ten minste één lader met pantograafkoppeling die nog steeds in gebruik is;
d. De kandidaat vermeldt de naam van de betrokken klant en de gegevens van een contactpersoon.
2° Om geselecteerd te worden, moet de kandidaat bovendien beschikken over :
• het ISO 9000-certificaat of eender welk ander gelijkwaardig certificaat. Zo niet, moet hij in zijn aanvraag voor deelneming aantonen dat hij voldoet aan de vereisten voor het behalen van dit certificaat of een gelijkwaardig certificaat.
• het ISO 14000-certificaat of eender welk ander gelijkwaardig certificaat. Zo niet toont hij in zijn aanvraag voor deelneming aan dat hij voldoet aan de vereisten voor het behalen van dit certificaat of een gelijkwaardig certificaat.
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag voor deelneming het certificaat of de documenten waaruit blijkt dat hij aan de voorwaarden voor het verkrijgen van het certificaat voldoet.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-06 15:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-04-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: EN, FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag tot deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 10 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.3. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht, technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in speciale sectoren, een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht deze middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers een beroep doen op de capaciteit van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijke bepalingen inzake hoofdelijke aansprakelijkheid zijn, indien een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, deze entiteiten in voorkomend geval hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de opdracht. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de hoedanigheid wordt ingeroepen. En deze schriftelijke aanvaarding moet worden verstrekt bij de aanvraag tot deelname van de kandidaat.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State, BE Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-11-10