Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25155882
E-mail: vinciane.decoen@stib-mivb.be
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=425392
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Aanpassing van de metrostelplaats Brel om er het onderhoud aan de MX metrostellen uit te voeren Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL-4662/LA/RB-F05_1
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De komst van de nieuwe metrostellen M7 gaat gepaard met een behoefte aan plaats om ze te stallen en voor hun preventief/correctief onderhoud.
De Delta-site werd gekozen om er deze ingrepen gecentraliseerd uit te voeren, wat inhoudt dat de onder-houdswerken op de oudere MX metrostellen naar een andere MIVB-site moeten verhuizen. De BUM opteert voor de Brel-site, die momenteel al enkele onderhoudstaken uitvoert.
Tegelijk voorziet het tienjarige siteplan een grondige vernieuwing van de Brel-site, met o.a. inbegrip van ingrepen om te voldoen aan de (verstrengde) brandveiligheidsnormen en voor een uitleksysteem, een vernieuwing van de ventilatiesystemen, nieuwe lampen in het hele gebouw, en het installeren van zonneblinden en een gecentraliseerde airconditioning.
Omdat het aanpassingsplan van de BUM relatief destructief is (nieuwe lokalen maken, de bestaande lokalen brandveilig maken), heeft de board geopteerd voor het samensmelten van opeenvolgende vragen. Die fusie zorgt voor kostenoptimalisatie (1 enkele werf, geen latere afbraak van wat net afgewerkt is, eenmalige werfinstallatiekosten, één opdrachtprocedure), terwijl tegelijk een aanvaardbaar niveau van comfort voor de medewerkers behouden blijft (één enkele werf).
Op vlak van werkmethode biedt de verhuis van Field Support naar andere gebouwen een unieke gelegenheid om de BUM-teams te laten migreren naar dichtbij gelegen en al volgens de MIVB-normen uitgeruste plaatsen tijdens de werken.
De opzet van dit project is behoorlijk ruim, wat geleid heeft tot de keuze voor een opdracht in 2 PERCELEN:
• PERCEEL 1: algemene onderneming – aanpassing en vernieuwing van het MS gebouw (nieuwe scheidingswanden, ventilatie, verwarming, airco, DI enz.)
• PERCEEL 2: sporen – een werkkuil maken onder een bestaand rangeerspoor
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-29
AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST
VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd
VII.1.1. Reden voor de wijziging
Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.1.2. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging
Afdelingsnummer: IV.2.2)
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen
In plaats van:
Datum (dd/mm/jjjj): 2021-11-22
Plaatselijke tijd: 21:00
Te lezen:
Datum (dd/mm/jjjj): 2021-12-02
Plaatselijke tijd: 21:00
Afdelingsnummer: II.2.4)
Perceel nr.: 2
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Beschrijving van de aanbesteding
In plaats van:
PERCEEL 2:. Een bestaande werkkuil onder een rangeerspoor vergroten. • Sporen en technische voorzieningen (signalisatie, stroomvoorziening) afbreken. • Speciale technieken (branddetectie, sprinklers, persluchtinstallatie, elektriciteit LS) demonteren. • Afbraak-/egaliseerwerken (ballast weghalen, funderingen plaatsen). • De werkkuil bouwen (gietbeton, funderingsblokjes/paaltjes plaatsen, HEA-profielen plaatsen om sporen in de hoogte aan te leggen). • Speciale technieken plaatsen (branddetectie, sprinklers, persluchtinstallatie, elektriciteit LS). • De sporen terug plaatsen. • De spoortechnieken (signalisatie, stroomvoorziening) terug plaatsen
Te lezen:
Zie bestek in bijlage bij deze aankondiging.