Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Politiezone Damme/Knokke-Heist
Postadres: Van Steenestraat 10,BE-8300 Knokke-Heist
Contactpersoon: Mevrouw Kim Demeester
Tel: +32 50619573
Fax: +32 50619500
E-mail: pz.dkh.fin@police.belgium.eu
Internetadres(sen): www.politie.be/5446/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitbreiding en onderhoud van het camerabewakingssysteem op het openbaar domein in de Politiezone Damme/Knokke-Heist Referentienummer: 2021/28
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45233292
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE251
Voornaamste plaats van uitvoering: Politiezone Damme/Knokke-Heist, Van Steenestraat 10 te 8300 Knokke-Heist
II.2.4. Beschrijving
Deze overheidsopdracht betreft de uitbreiding en het onderhoud van haar camerabewakingssysteem op het openbaar domein. De opdracht is de opvolger van het bestek 2016/10 ‘Leveren en plaatsen van een camerabewakingssysteem op het openbaar domein in de Politiezone Damme/Knokke-Heist’. De opdracht heeft betrekking op de werkingsjaren 2022, 2023, 2024 en 2025. Daar er op heden geen duidelijkheid is over de realisatietermijn van het nieuwe gebouw voor de PZ Damme/Knokke-Heist wordt in optie meegenomen de werkingsjaren 2026, 2027 en 2028. De bestaande basis ‘centraal BEHEER’ (=beheersinstallatie waaronder de videowall, de schermen, de werkposten, de servers, de switchen, VMS-software, …) en de bestaande cameralocaties (inclusief lokale installatie) blijven behouden en operationeel. De plaatsing van de camera’s op de toekomstige cameralocaties van het grondgebied zullen gebeuren conform de vereisten beschreven in dit bestek. Zoals hieronder uitgewerkt gebeurt de uitvoering ‘uitbreiding cameralocaties’ in fasen: • FASE 2022 | Uitvoering 2022: het realiseren van de uitbreiding van de cameralocaties: 13 locaties; • FASE 2023 | Uitvoering 2023: het realiseren van de uitbreiding van de cameralocaties: 9 locaties; • FASE 2024 | Uitvoering 2024 en FASE 2025 | Uitvoering 2025: het realiseren van de uitbreiding van de cameralocaties – voorstel: uitvoering van een 10-tal cameralocaties; • FASE 2026, FASE 2027 en FASE 2028 zijn in optie: mogelijke uitbreiding van ongeveer een 10-tal cameralocaties.” Deze opdracht betreft ook het onderhoud (inclusief preventief onderhoud), de nodige herstellingen en of noodzakelijke aanpassingen aan de volledige installatie (=de bestaande - en de toekomstige apparaten 'beheer & de bestaande en de toekomstige installaties op de cameralocaties) uit te voeren.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-09-30
Einde (dd/mm/jjjj): 2028-12-31
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 67 en 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 van het KB plaatsing van 18 april 2017.De inschrijver, in welk stadium ook, die door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde is veroordeeld voor een van de volgende misdrijven zal worden uitgesloten:1° deelneming aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek of in artikel 2 van kaderbesluit 2008/841/JBZ van de Raad van 24 oktober 2008 ter bestrijding van georganiseerde criminaliteit;2° omkoping als bedoeld in de artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek of in artikel 3 van de Overeenkomst ter bestrijding van corruptie waarbij ambtenaren van de Europese Gemeenschappen of van de lidstaten van de Europese Unie betrokken zijn of in artikel 2.1 van Kaderbesluit 2003/568/JBZ van de Raad van 22 juli 2003 inzake de bestrijding van corruptie in de privésector;3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten als bedoeld in artikel 137 van het Strafwetboek of in de zin van de artikelen 1 of 3 van kaderbesluit 2002/475/JBZ van de Raad van 13 juni 2002 inzake terrorismebestrijding, of uitlokking van medeplichtigheid aan, of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit als bedoeld in artikel 4 van genoemd kaderbesluit;5° witwassen van geld of financiering van terrorisme als bedoeld in artikel 2 van de wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten of artikel 1 van richtlijn EU (2015/849) van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 2015 inzake de voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld of terrorismefinanciering;6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel als bedoeld in artikel 433quinquies van het Strafwetboek of in de zin van artikel 2 van richtlijn 2011/36/EU van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2011 inzake de voorkoming en bestrijding van mensenhandel en de bescherming van slachtoffers daarvan, en ter vervanging van kaderbesluit 2002/629/JBZ van de Raad;7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven in de zin van artikel 35/7 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers of in de zin van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van vreemde arbeiders.De in 1° tot 6° bedoelde uitsluitingen van deelname aan overheidsopdrachten gelden voor een periode van vijf jaar vanaf de datum van de veroordeling. De onder 7° bedoelde uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten geldt voor een periode van vijf jaar, vanaf de beëindiging van de inbreuk. 1) Deze verplichting tot uitsluiting van de inschrijver is ook van toepassing wanneer de bij onherroepelijk vonnis veroordeelde persoon lid is van het bestuurs-, leidinggevend- of toezichtshoudendorgaan van deze of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft. Een verklaring op erewoord dat de kandidaat inschrijver- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;- bij zijn bero.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. De inschrijver, in welk stadium ook, die door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde is veroordeeld voor een van de volgende misdrijven zal worden uitgesloten:1° deelneming aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek of in artikel 2 van kaderbesluit 2008/841/JBZ van de Raad van 24 oktober 2008 ter bestrijding van georganiseerde criminaliteit;2° omkoping als bedoeld in de artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek of in artikel 3 van de Overeenkomst ter bestrijding van corruptie waarbij ambtenaren van de Europese Gemeenschappen of van de lidstaten van de Europese Unie betrokken zijn of in artikel 2.1 van Kaderbesluit 2003/568/JBZ van de Raad van 22 juli 2003 inzake de bestrijding van corruptie in de privésector;3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten als bedoeld in artikel 137 van het Strafwetboek of in de zin van de artikelen 1 of 3 van kaderbesluit 2002/475/JBZ van de Raad van 13 juni 2002 inzake terrorismebestrijding, of uitlokking van medeplichtigheid aan, of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit als bedoeld in artikel 4 van genoemd kaderbesluit;5° witwassen van geld of financiering van terrorisme als bedoeld in artikel 2 van de wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten of artikel 1 van richtlijn EU (2015/849) van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 2015 inzake de voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld of terrorismefinanciering;6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel als bedoeld in artikel 433quinquies van het Strafwetboek of in de zin van artikel 2 van richtlijn 2011/36/EU van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2011 inzake de voorkoming en bestrijding van mensenhandel en de bescherming van slachtoffers daarvan, en ter vervanging van kaderbesluit 2002/629/JBZ van de Raad;7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven in de zin van artikel 35/7 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers of in de zin van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van vreemde arbeiders.De in 1° tot 6° bedoelde uitsluitingen van deelname aan overheidsopdrachten gelden voor een periode van vijf jaar vanaf de datum van de veroordeling. De onder 7° bedoelde uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten geldt voor een periode van vijf jaar, vanaf de beëindiging van de inbreuk. Deze verplichting tot uitsluiting van de inschrijver is ook van toepassing wanneer de bij onherroepelijk vonnis veroordeelde persoon lid is van het bestuurs-, leidinggevend- of toezichtshoudendorgaan van deze of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft.
Eventuele minimumeisen:
1. Opmerking 1: op straffe van nietigheid voegt de kandidaat inschrijver een “passende bankverklaring” toe aan zijn/haar offerte (volgens model – zie bijlage H).
Opmerking 2: gebruikt de kandidaat inschrijver een ander document, dan dient hij/zij zich ervan te vergewissen dat met dit alternatief document nog steeds het doel wordt bereikt dat het model van bankverklaring in bijlage 3 van het KB Plaatsing beoogt. Met de indiening van zijn/haar offerte verklaart de inschrijver te begrijpen dat wanneer de aanbestedende overheid oordeelt dat het beoogde doel niet wordt bereikt, zijn/haar offerte kan worden geweerd.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.2. Voor minimum 2 van de opgegeven cameraprojecten wordt tevens het attest van goede uitvoering, afgeleverd door de respectievelijke opdrachtgever, gevraagd3. Het organogram met de structuur-namen-taakverdeling van het in te zetten personeel voor deze opdracht; inclusief hun ervaring bij gelijkwaardige projecten/attest kennis/opleiding cameraonderdelen en software; 4. Het CV van de projectleider met aanduiding van zijn/haar beroepskwalificaties; met vermelding van ervaring/referenties bij gelijkwaardige opdrachten5. Het CV van de netwerkspecialist met aanduiding van zijn/haar beroeps-kwalificaties; met vermelding van ervaring/referenties van gelijkwaardige opdrachten6. Het CV van de specialist systeembeheer; zijn/haar attest van opleiding systeemadministrator voor het (aanwezige) VMS (GENETEC)7. De CV’s van het uitvoerend personeel (ook onderaannemer indien van toepassing), met vermelding van ervaring en uitvoering bij gelijkwaardige opdrachten8. Bewijs betreffende de ervaring/kennis over (a) onderhoud camerainstallatie, (b) video analytics & artificiële intelligentie, (c) glasverzelnetwerk en straalverbindingen, (d) inrichting van controlekamer/dispatching
Eventuele minimumeisen:
1. de referentielijst omvat minimaal volgende informatie: contactgegevens van de opdrachtgever, de aard van het project, korte omschrijving project (inclusief aantal camera’s en projectspecificaties), uitvoeringsperiode, het investeringsbedrag.
Vereiste erkenning: P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), Klasse 3
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-12-16 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-04-15
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-12-16
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Commissariaat PZ Damme/Knokke-Heist, Van Steenestraat 10, 8300 Knokke-Heist
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 10/11/2021 om 10.00De kandidaat inschrijver verbindt zich tot deelname aan de verplichte infosessie/plaatsbezoek op woensdag 10 november 2021 om 10u in het politiecommissariaat, Van Steenestraat 10, 8300 Knokke-Heist waar een toelichting wordt gegeven bij het bestek. Tijdens de infosessie kunnen per kandidaat inschrijver maximum 2 personen worden toegelaten.Een gesigneerd attest van deelname aan de infosessie (de kandidaten vullen het formulier (zie in bijlage aan het bestek) voorafgaandelijk in en op de dag van de infosessie zal dit formulier worden gesigneerd door een gemachtigde binnen de PZ). Opmerking: op straffe van nietigheid voegt de kandidaat inschrijver het “ingevulde en gesigneerde formulier toe” toe aan zijn/haar offerte (volgens model – zie bijlage F).Informatiesessie: 10/11/2021 om 10.00Politiezone Damme/Knokke-Heist, Van Steenestraat 10 te 8300 Knokke-HeistDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-25