Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25155882
E-mail: vinciane.decoen@stib-mivb.be
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=425392
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Aanpassing van de metrostelplaats Brel om er het onderhoud aan de MX metrostellen uit te voeren Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL-4662/LA/RB-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De komst van de nieuwe metrostellen M7 gaat gepaard met een behoefte aan plaats om ze te stallen en voor hun preventief/correctief onderhoud.
De Delta-site werd gekozen om er deze ingrepen gecentraliseerd uit te voeren, wat inhoudt dat de onder-houdswerken op de oudere MX metrostellen naar een andere MIVB-site moeten verhuizen. De BUM opteert voor de Brel-site, die momenteel al enkele onderhoudstaken uitvoert.
Tegelijk voorziet het tienjarige siteplan een grondige vernieuwing van de Brel-site, met o.a. inbegrip van ingrepen om te voldoen aan de (verstrengde) brandveiligheidsnormen en voor een uitleksysteem, een vernieuwing van de ventilatiesystemen, nieuwe lampen in het hele gebouw, en het installeren van zonneblinden en een gecentraliseerde airconditioning.
Omdat het aanpassingsplan van de BUM relatief destructief is (nieuwe lokalen maken, de bestaande lokalen brandveilig maken), heeft de board geopteerd voor het samensmelten van opeenvolgende vragen. Die fusie zorgt voor kostenoptimalisatie (1 enkele werf, geen latere afbraak van wat net afgewerkt is, eenmalige werfinstallatiekosten, één opdrachtprocedure), terwijl tegelijk een aanvaardbaar niveau van comfort voor de medewerkers behouden blijft (één enkele werf).
Op vlak van werkmethode biedt de verhuis van Field Support naar andere gebouwen een unieke gelegenheid om de BUM-teams te laten migreren naar dichtbij gelegen en al volgens de MIVB-normen uitgeruste plaatsen tijdens de werken.
De opzet van dit project is behoorlijk ruim, wat geleid heeft tot de keuze voor een opdracht in 2 PERCELEN:
• PERCEEL 1: algemene onderneming – aanpassing en vernieuwing van het MS gebouw (nieuwe scheidingswanden, ventilatie, verwarming, airco, DI enz.)
• PERCEEL 2: sporen – een werkkuil maken onder een bestaand rangeerspoor
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
ALGEMENE ONDERNEMING – aanpassing en vernieuwing van het gebouw MS (nieuwe scheidingswanden, ventilatie, verwarming, airco, DI enz. II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 1: Aanpassing en vernieuwing van het gebouw MS (nieuwe scheidingswanden, ventilatie, verwarming, airco, DI, enz.) • De bestaande ventilatie-installatie vervangen (inclusief het instellingssysteem) • Een aanwezige straatkiosk/urinoir vergroten • Een koelgroep installeren • Valse plafonds in bestaand gebouw demonteren en vervangen • Scheidingswanden afbreken/verplaatsen van bestaande lokalen • Het aanwezige branddetectiesysteem uitbreiden/aanpassen • Administratielokalen ombouwen tot kleedkamers (inclusief levering van meubilair en accessoires) • Verduisterende buitenblinden plaatsen • Technische opslagruimtes maken (inclusief ATEX) in een bestaand gebouw • Een eetruimte maken • Een buitenparking met 3 plaatsen aanleggen
II.2.7. Looptijd
360 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
SPOREN – een werkkuil maken onder een bestaand rangeerspoor II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Regio Brussel-Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 2: Een bestaande werkkuil onder een rangeerspoor vergroten • Sporen en technische voorzieningen (signalisatie, stroomvoorziening) afbreken • Speciale technieken (branddetectie, sprinklers, persluchtinstallatie, elektriciteit LS) demonteren • Afbraak-/egaliseerwerken (ballast weghalen, funderingen plaatsen) • De werkkuil bouwen (gietbeton, funderingsblokjes/paaltjes plaatsen, HEA-profielen plaatsen om sporen in de hoogte aan te leggen) • Speciale technieken plaatsen (branddetectie, sprinklers, persluchtinstallatie, elektriciteit LS) • De sporen terug plaatsen • De spoortechnieken (signalisatie, stroomvoorziening) terug plaatsen
II.2.7. Looptijd
180 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie bestek in bijlage bij deze aankondiging.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie bestek in bijlage bij deze aankondiging.
Eventuele minimumeisen:
Zie bestek in bijlage bij deze aankondiging.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie bestek in bijlage bij deze aankondiging.
Eventuele minimumeisen:
Zie bestek in bijlage bij deze aankondiging.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-11-22 21:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 90 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
OPGELET : bijkomende informatie is beschikbaar in het bestek in bijlage bij deze aankondiging.1. Het indienen van de offertes moet via E-procurement gebeuren Het indienen en ontvangen van de offertes gebeurt volledig en uitsluitend via elektronische weg. Elektronische indiening betekent indiening via de e-tendering applicatie en niet per e-mail! De offertes moeten digitaal worden ondertekend in overeenstemming met het e-tenderingssysteem. Het elektronisch indienen van de offertes gebeurt via: https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.publicprocurement.be. Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van alle wijzigingen.2. Door hun offerte in te dienen, aanvaarden de inschrijvers zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van de opdracht, de begeleidende documenten en de opdrachtprocedure zoals die daarin beschreven is, en aanvaarden zij gebonden te zijn aan de bepalingen ervan. Indien de inschrijver hiertegen bezwaar maakt, moet hij de aanbesteder (via de in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht vermelde contactpersoon) uiterlijk 10 kalenderdagen voor de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes schriftelijk daarvan in kennis stellen, met een beschrijving van de reden.3. In het kader van de GDPR is de inschrijver verantwoordelijk voor het vragen van de toestemming van zijn klanten om de gevraagde gegevens in deze procedure te mogen gebruiken.4. Indien er een probleem is met de toegang tot het bestek in de bijlage bij deze aankondiging, gelieve een e-mail te sturen naar de in punt I.1 vermelde persoon.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-12