Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Universitair Ziekenhuis Gent
Postadres: Corneel Heymanslaan 10 ,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sophie Sieben
Tel: +32 93320080
E-mail: sophie.sieben@uzgent.be
Internetadres(sen): www.uzgent.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerp, studie, omgevingsvergunningaanvraag en realisatie (oprichting en inrichting) van een tijdelijk en volledig gebruiksklaar inkompaviljoen voor meerjaren huur op de campus UZ Gent Referentienummer: D34210183/MPMO/AVE/SSI
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: CAMPUS UZ GENT, Corneel Heymanslaan 10 te 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
Voorafgaand aan een grootschalig nieuwbouwproject op de campus van UZ Gent, is er nood aan de bouw en huur van een tijdelijk inkompaviljoen op de campus. Dit inkompaviljoen zal een aantal op dit moment over 3 locaties verspreide inkomzones centraliseren in functie van een zeer heldere en zeer vlotte zichtbaarheid en bereikbaarheid. De ingebruikname van dit tijdelijk inkompaviljoen ligt op het kritisch pad voor de realisatie van het nieuwbouwproject. Het tijdelijk inkompaviljoen zal na oplevering van de nieuwbouw definitief dienen te verdwijnen, gezien het opgericht wordt in een in het campusmasterplan voorbestemde groenzone. Na realisatie van de nieuwbouw wordt het tijdelijk inkompaviljoen volledig gedemonteerd en verwijderd door de opdrachtnemer.
II.2.7. Looptijd
72 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De ondernemer legt het door hem ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken ondernemer aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet: 1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016; 2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.UZ Gent verzoekt de kandidaten tevens inzake de uitsluitingsgronden – naast het UEA - volgende documenten bij te voegen bij de aanvraag tot deelneming:• een recent uittreksel uit het strafregister (of gelijkwaardig document buitenlandse ondernemingen). Het uittreksel mag max. 3 maanden oud zijn op de uiterlijke datum voor indiening van de aanvraag tot deelneming. Voor de buitenlandse ondernemingen vereist het UZ Gent in het kader van de indiening van de kandidatuurstelling het voorleggen van de volgende documenten, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, waaruit blijkt dat hij: • niet in staat van faillissement verkeert;• voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen;• en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.De overige stukken inzake de uitsluitingsgronden inzake sociale en fiscale schulden van de Belgische kandidaten zal het UZ Gent opvragen via Telemarc.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaat moet aantonen te beschikken over voldoende economische en financiële draagkracht voor het uitvoeren van de opdracht waarvoor hij een aanvraag tot deelneming indient en om de gevraagde engagementen aan te gaan zonder een financieel risico voor het UZ Gent met zich mee te brengen, in de zin van artikel 67 van het KB Plaatsing van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
1. Of aan deze vereiste voldaan is, zal worden beoordeeld op basis van:
• Het behalen door de kandidaat van een minimale jaarlijkse totale omzet van EUR 4.000.000,00 (lees: vier miljoen) excl. BTW, voor elk van de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. Onder ‘omzet’ wordt begrepen het bedrag vermeld onder code 70 in de jaarrekening van Belgische ondernemingen (volledige schema). Voor jaarrekeningen van buitenlandse ondernemingen wordt onder ‘omzet’ begrepen het bedrag waarop de onderneming recht heeft of verwacht recht te hebben in ruil voor geleverde goederen of verstrekte diensten/werken.
Indien de kandidaat indient in de vorm van een consortium en/of indien beroep wordt gedaan op de draagkracht van derde entiteiten, dient de som van de jaaromzetten van alle juridisch afzonderlijke entiteiten van het consortium en/of de derde entiteiten te voldoen aan dit criterium.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaat moet aantonen te beschikken over een passende technische en beroepsbekwaamheid voor het uitvoeren van de opdracht, in de zin van de artikelen 68 en 70 van het KB Plaatsing van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
1. Het kunnen voorleggen van een lijst van de projecten die gedurende de afgelopen periode werden verricht
Alleen referenties die voldoende relevantie hebben voor de voorliggende opdracht worden in aanmerking genomen. Indien relevant, mogen dezelfde projecten als referentie worden gebruikt voor meer dan één van de vermelde projectaspecten.
Voor referenties I t.e.m. III hieronder dient de kandidaat de minimaal gevraagde referenties toe te voegen aan de aanvraag tot deelneming.
Elke referentie dient door de kandidaat nader te worden toegelicht i.f.v. de vereiste kennis en ervaring met minimum volgende info:
- opdrachtgever en contactpersoon bij opdrachtgever
- korte beschrijving van de opdracht + relevantie
- bouwwaarde (excl. btw)
- attest van goede uitvoering (enkel voor referenties I en II)
De kandidaat dient referenties voor te leggen waaruit blijkt dat hij beschikt over de vereiste kennis en ervaring voor wat betreft elk van de volgende projectaspecten:
I. Referentie BOUWOPDRACHT: de kandidaat toont zijn ervaring met bouwopdrachten van tijdelijke constructies (bouwreferentie met minimaal inbegrepen studie, EPB en realisatie (oprichting en inrichting met vast meubilair)).
De kandidaat dient bij zijn aanvraag tot deelneming minimum 1 gerealiseerde referentie van een bouwopdracht toe van een publiek toegankelijk gebouw dat aan onderstaande voorwaarden voldoet:
o het heeft een totale bouwwaarde van minimum EUR 3.000.000 (excl. btw)
o het werd uiterlijk 10 jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de aanvraag tot deelneming voorlopig opgeleverd
o het is een tijdelijke constructie
II. Referentie HUURFORMULE: ervaring met tijdelijk gerealiseerde en gefinancierde constructies in huurformule
De kandidaat dient bij zijn aanvraag tot deelneming minimum 1 gerealiseerde referentie toe van een huuropdracht dat aan onderstaande voorwaarden voldoet:
o De gehuurde constructie heeft een minimale oppervlakte van 1000 m2
o De gehuurde constructie werd uiterlijk 10 jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de aanvraag tot deelneming in huur gegeven
o Met een aangepast bouw- en montagesysteem i.f.v. het tijdelijk karakter
III. Referentie ONTWERPOPDRACHT:
o Exterieur: gebouwontwerp van bouwvolumes met architecturale uitstraling (ontwerp, vormgeving, detaillering, materiaalkeuze, … met een meerwaarde)
o Interieur: gebouwontwerp met aantoonbaar uitnodigende inkomfunctie
De kandidaat dient bij zijn aanvraag tot deelneming minimum 1 referentie per subcategorie (exterieur en interieur) van een relevante ontwerpopdracht toe. De referenties voor exterieur en interieur mogen dezelfde zijn.
Het ontwerp werd uiterlijk 10 jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de aanvraag tot deelneming opgemaakt.
Voor meer informatie wordt verwezen naar de selectieleidraad.
Vereiste erkenning: Erkenning als aannemer van werken en inschrijving in de Orde van Architecten als architect
De kandidaat dient in het kader van de technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen dat hij minstens over volgende competenties/disciplines beschikt:
1) Aanneming: het kunnen en mogen uitvoeren van aanneming van werken in de zin van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers.
De kandidaat dient het attest van bewijs van erkenning als aannemer klasse 7, categorie D bij zijn aanvraag tot deelneming toe te voegen. Indien de kandidaat niet over voormelde erkenning beschikt, dan dient de kandidaat in zijn aanvraag tot deelneming de bewijzen over te maken zoals dit wordt vereist door artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991.
2) Ontwerp: het kunnen en mogen uitvoeren van een volledige studieopdracht (incl. opvolging en controle der werken) als architect in de zin van de wet van 20 februari 1939 op de bescherming van de titel van h.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-11-04 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-04