Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN CONCESSIEOVEREENKOMST
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25155874
Fax: +32 25153281
E-mail: pascale.dewolf@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=424401
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Informatiestadsmeubilair aan de metro-ingangen Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL 4870/PG/PdW-F24_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 79340000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De MIVB wil haar klanten helpen om hun trajecten te verbeteren. Vanuit die optiek zoekt ze een concessiehouder die kan zorgen voor stadsmeubilair dat in de buurt van de stations of in de leuningen van metro/premetro geïntegreerd kunnen worden en bestemd zijn als dragers voor reizigersinformatie.
De verwachte prestaties omvatten ook dat de concessiehouder instaat voor
- de stappen en kosten i.v.m. de plaatsing van het meubilair
- het preventief en correctief onderhoud ervan
- de schadevergoedingen, heffingen en taksen, inclusief de kosten i.v.m. de verspreiding van gegevens via de GPRS (of via elke andere bestaande of toekomstige technologie) voor het informeren van de reizigers
- de commerciële uitbating van de publiciteitsruimtes
Op het einde van het contract zal hij de ontmanteling van al dat meubilair moeten organiseren op zijn kosten en met de nieuwe concessiehouder moeten coördineren om te vermijden dat de klantentrajecten in de war gestuurd zouden worden.
In overeenstemming met de geldende Gewestelijke Stedenbouwkundige Verordening (GSV) bestaat het stadsmeubilair uit een tweezijdige drager. De concessiehouder zal, onder de voorgeschreven voorwaarden, een van die twee zijden mogen gebruiken als reclamedrager mits betaling van een heffing aan de MIVB. De concessiehouder moet een goede kennis hebben van de geldende wetgeving, want hij zal belast zijn met en verantwoordelijke zijn voor het verkrijgen van de nodige overheidstoelatingen, inclusief de eventuele stedenbouwvergunningen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Het stadsmeubilair, dat het voorwerp van deze nieuwe concessie uitmaakt, moet het aanwezige meubilair (de huidige 125 dragers) vervangen op het hele metro-/premetronet van de MIVB. De verbetering van de klantentrajecten vereist: - een goede kwalitatieve zichtbaarheid vanaf de stationsingangen, - verstrekking van informatie aan de klanten in real time, via elektronische weg, op een digitaal scherm, - terbeschikkingstelling van een communicatieruimte aan de MIVB, in een logica van reizigersinformatie (met eventueel een interactief systeem), - terbeschikkingstelling van reclameruimtes voor de eigen promotiecampagnes van de MIVB, bovenop de reizigersinformatie, - de eventuele toevoeging van meubilair in geval van uitbreiding van het stationsnetwerk, op die plaatsen waar ze nog ontbreken en waar er behoefte aan is, en dit conform de wettelijke en reglementaire bepalingen.
II.2.7. Looptijd
168 maand(en)
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De kandidaat mag zich niet in een van de situaties bevinden zoals beschreven in art. 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:De kandidaten voegen bij hun aanvraag voor deelneming het naar behoren ingevulde DVB, dat in bijlage bij deze aankondiging wordt meegeleverd.In principe volstaat één ingevuld DVB.Als u uw kandidatuur voor deze concessie wilt indienen samen met één of meerdere andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers en/of in geval van inroeping van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van aangeduide onderaannemers, zal elk van u afzonderlijk een DVB op het platform moeten invullen en digitaal ondertekenen.Als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en in het geval van aangeduide onderaannemers, volstaat het voor die laatstgenoemde om de volgende delen in te vullen:o deel A II sectie A (“Informatie over de ondernemer”).o deel A II sectie B (“Combinatie van ondernemers”). Het antwoord op de vraag “Neemt de ondernemer deel aan de plaatsingsprocedure van de concessie met anderen?” zal JA zijn. De onderneming verduidelijkt haar rol.o deel A II sectie C (“Informatie over het beroep op de draagkracht van andere entiteiten”). Het antwoord is NEE.o deel A II sectie D (“Informatie over de onderaannemers bedoeld in artikel 43 van dit besluit”). Het antwoord is NEE als hij zelf onderaannemer is.o deel A III (“Uitsluitingsgronden”)o deel B I en II: “Selectiecriteria” – in te vullen als de kandidaatonderneming een beroep doet op zijn draagkracht om aan de opdracht te kunnen deelnemen.Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die onder I.1) vermeld staat als u een probleem ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht zal nagegaan worden op grond van de financiële gegevens: balansen en winst- en verliesrekeningen.De buitenlandse kandidaat voegt bij zijn kandidatuur en het DVB zijn balans en winst- en verliesrekening die hij voor de laatste 2 boekjaren ingediend heeft, of hij deelt de link mee naar de website waar die documenten gratis gedownload kunnen worden.Voor de Belgische ondernemingen is dit niet verplicht aangezien de MIVB de jaarrekeningen afkomstig van de balansencentrale van de Nationale Bank van België kan opvragen, voor zover die gepubliceerd werden.
Eventuele minimumeisen:
Balansen en winst- en verliesrekeningen
De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en winst- en verliesrekeningen) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht, zoals onder punt II.1.4 beschreven, tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat verwijderen van wie het eigen vermogen negatief is.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Kennis van de wetgeving en van de reglementering in verband met het stadsmeubilair, in ruime betekenis, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.De kandidaat voegt bij het DVB een nota van maximum twee A4-bladen recto/verso die aantoont dat hij specifiek aan die voorwaarde voldoet.2. Minimum 3 gelijkaardige referentiesENKEL in te vullen in het DVB deel B – Technische en beroepsbekwaamheid(De MIVB zal geen rekening houden met de informatie die in andere bijgevoegde documenten wordt verstrekt)Met “gelijkaardige referentie” wordt bedoeld: 1 plaatsing van minstens 25 exemplaren “Informatiestadsmeubilair” waarvan de drager gedeeltelijk aan reclame gewijd is, op Europees grondgebied, in werking gedurende de voorbije 3 jaar.In de “omschrijving”: hij beschrijft kort de installatie, bevestigt het aantal en de soort stadsmeubilair. Daarnaast bevestigt hij dat hij instaat voor het onderhoud en het in werking houden van dat stadsmeubilair. Hij verduidelijkt zijn expertise in het commercieel uitbaten van reclameruimte en of hij alleen werkt, dan wel of een deel uitbesteed wordt (maximum 20 regels).In “aanvang- en einddatum”: periode gedurende dewelke die installatie zal blijven staan.In “begunstigde”: de naam van de firma, alsook de gegevens van een contactpersoon (telefoon en e-mail);In het kader van de AVG blijft de kandidaat zelf verantwoordelijk voor het vragen van de nodige toelatingen van zijn klanten of andere betrokken derde partijen om de persoonlijke gegevens te mogen gebruiken die in het kader van deze procedure gevraagd worden.
Eventuele minimumeisen:
1. Zijn aangetoonde kennis van de wetgeving en reglementering inzake Stadsmeubilair in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
2. Drie referenties van installaties van een infobordenpark die aan de hogergenoemde voorwaarden voldoen.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-11-02 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1/ Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van de aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend via elektronische weg en dit via https://eten.publicprocurment.be/etendering/.Met elektronische indiening wordt indiening via de e-tendering applicatie en niet per e-mail bedoeld!De aanvragen voor deelneming moeten digitaal ondertekend zijn, conform het e-tenderingsysteem.Voor de buitenlandse kandidaten : gelieve rekening te houden met de modaliteiten en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat met het oog op het elektronisch ondertekenen van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht aan uw offerte/aanvraag voor deelneming toegevoegd worden. Voor meer informatie : surf naar http://www.publicprocurement.be. Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, wordt u per e-mail op de hoogte gehouden van alle veranderingen.2/ Door het indienen van hun kandidatuur aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en de begeleidende documenten, en aanvaarden zij dat ze door de beschikkingen daarin gebonden zijn. Indien de kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, moet hij dat schriftelijk en met een beschrijving van de reden aan de aanbesteder melden (via de contactpersoon die vermeld staat onder I.1 in deze aankondiging van opdracht) uiterlijk 10 kalenderdagen voor de uiterste ontvangstdatum voor de aanvragen voor deelneming.De gevraagde gegevens moeten in het DVB staan. Enkel de bewijzen die in het DVB of de aankondiging gevraagd worden, mogen en moeten in bijlage bij de aanvraag voor deelneming gevoegd worden. Gegevens waar niet om gevraagd werd, zullen niet beoordeeld worden.3/ Voor de criteria van economische, financiële, technische en beroepsbekwaamheid mag een kandidaat, in voorkomend geval, onder de voorwaarden die vastgelegd zijn door artikel 42 van het Koninklijk Besluit van 25 juni 2017 betreffende de plaatsing en de algemene uitvoeringsregels van de opdrachten voor een concessie, een beroep doen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht wat de juridische aard is van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij over de nodige middelen voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken door het voorleggen van de verbintenis van die entiteiten om hem die middelen voor deze specifieke opdracht ter beschikking te stellen. Onder dezelfde voorwaarden mag een combinatie van ondernemers een beroep doen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijk toepasbare beschikkingen die desgevallend een hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien, is het zo dat als een kandidaat de draagkracht van andere entiteiten inroept voor wat criteria met betrekking tot de economische en financiële draagkracht betreft, die entiteiten hoofdelijk aansprakelijk zullen zijn voor de uitvoering van de opdracht. Die hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk aanvaard worden door de entiteit van wie de draagkracht ingeroepen wordt. En die schriftelijke aanvaarding moet in de aanvraag voor deelneming van de kandidaat mee afgeleverd worden.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-09-30