Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Benoît Willocx
Tel: +32 27757595
E-mail: bwillocx@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Sarah Hollander
Tel: +32 27757952
E-mail: shollander@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
The Bike Project : Begeleiding van bedrijven bij het invoeren van een fietsactieplan Referentienummer: 2021B0224
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 79411100
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Doelstellingen
Van de fiets een vervoermiddel maken dat erkend en ondersteund wordt door de Brusselse bedrijven: ondernemingen (privé of publiek), verschillende soorten organisaties (overheidsinstellingen, vzw’s, coöperaties, enz.), ongeacht het aantal werknemers en ongeacht of ze onderworpen zijn aan een bedrijfsvervoerplan (BVP).
Om dat doel te bereiken moet men het fietsgebruik ontwikkelen voor zowel woon-werkverplaatsingen en professionele verplaatsingen als voor leveringen, logistiek transport, zonder de bezoekers te vergeten.
Organisaties krijgen individuele begeleiding bij het uitstippelen van acties om het fietsen aan te moedigen. Aan de werknemers wordt een fietstest aangeboden.
Van de organisaties die vallen onder de verplichting om een BVP op te stellen, zullen bij elke editie minimaal tien organisaties begeleid worden om ze te helpen hun fietspotentieel te identificeren en een maatregelenpakket uit te werk.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Begedleiding voor organisaties in het kader van het BVP (Bedrijfsvervoerplan) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Brussel
II.2.4. Beschrijving
BVP-organisaties zijn organisaties die minstens 100 werknemers in dienst hebben op één site in het Brussels Gewest en waarvoor dus een bedrijfsvervoerplan moet worden uitgewerkt. Meer informatie op : https://leefmilieu.brussels/themas/mobiliteit/vervoerplannen/bedrijfsvervoerplannen
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Begeleiding van "Kleine organisaties" II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Brussel
II.2.4. Beschrijving
Het aanbod The Bike Project voor micro-, kleine en middelgrote organisaties in Brussel (minder dan 100 werknemers op dezelfde site en dus niet onderworpen aan een BVP) heeft tot doel het gebruik van de fiets aan te moedigen als vervoermiddel voor woon-werkverplaatsingen en professionele verplaatsingen, maar ook voor het vervoer van goederen, pakjes, dossiers, enz.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Terbeschikkingstelling van fietsen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Brussel
II.2.4. Beschrijving
Leefmilieu Brussel wil werknemers de mogelijkheid bieden te experimenteren met verschillende soorten fietsen (klassieke, elektrische, vouwfiets, vrachtfiets, speed-pedelec) voor verschillende soorten verplaatsingen (woon-werkverplaatsingen inclusief het vervoer van kinderen, professionele verplaatsingen, leveringen/logistiek, multimodaal). Als bijvoorbeeld binnen de onderneming een echt potentieel voor dienstverplaatsingen met de fiets bestaat, moet daar bijzondere nadruk op worden gelegd. Er moeten ook gepaste toebehoren worden aangeboden (fietskettingen, tassen, helmen, kinderzitjes.) aanpasbaar aan de behoeften.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Eventuele minimumeisen:
1.
Perceel 1:
De inschrijver levert het bewijs dat hij de afgelopen drie jaar minstens 3 begeleidingsopdrachten van ondernemingen met meer dan 100 werknemers heeft uitgevoerd rond het thema mobiliteit in België voor een minimumbedrag van 7.500 EUR excl. btw per opdracht.
De inschrijver voegt bij zijn offerte 3 attesten van goede uitvoering van de opdracht met een beschrijving van de opdracht, de klant, alsook het bedrag van de opdracht.
Perceel 2:
De inschrijver dient het bewijs te leveren van 2 adviesopdrachten inzake fietsbeleid in ondernemingen of voor openbare overheden voor een minimumbedrag van 2.000 EUR excl. btw per opdracht.
De inschrijver voegt bij zijn offerte minstens 2 attesten van goede uitvoering van de opdracht met een beschrijving van de opdracht, de klant, alsook het bedrag van de opdracht.
Perceel 3:
De inschrijver levert het bewijs dat hij de afgelopen 3 jaar minstens 2 contracten voor fietsverhuur in ondernemingen heeft uitgevoerd voor een minimumbedrag van 5.000 EUR excl. btw elk.
De inschrijver voegt bij zijn offerte een attest van goede uitvoering van de opdracht met een beschrijving van de opdracht, de klant, alsook het bedrag.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-10-28 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-01-26
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-10-28
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Zaal n° .Havenlaan 86C/3000
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-09-27