Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Els Debacker
Tel: +32 27757926
E-mail: edebacker@leefmilieu.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
OPVOLGING BIJ UITBATING EN ONDERHOUD ALSOOK TOTALE WAARBORG VAN DE TECHNISCHE INSTALLATIES VAN HET GEBOUW VAN DE ADMINISTRATIEVE ZETEL VAN LEEFMILIEU BRUSSEL, OP DE SITE VAN THURN & TAXIS Referentienummer: 2021M0058
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50324200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.1.7. Totale waarde van de aanbesteding (exclusief btw)
281254.57 EUR
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Leefmilieu Brussel, Havenlaan 86C/3000 te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De opdracht voor het beheer, de besturing en het onderhoud van de installaties is een opdracht met een resultaatsverplichting die de goede werking en de totale garantie van alle in de meetstaat opgenomen uitrustingen, de naleving van de bepalingen van de milieuvergunning die daarop betrekking hebben, en de opvolging en de optimalisering van het energieverbruik garandeert. De installaties waarop deze opdracht betrekking heeft zijn het voorwerp van een verbintenis van Leefmilieu Brussel die erin bestaat te voldoen aan de vereisten van de EMAS-registratie. Deze opdracht omvat de verplichting van de dienstverlener om aan Leefmilieu Brussel alle documenten te bezorgen die in het kader van deze aanpak vereist zijn om de goede opvolging van het milieubeheer te rechtvaardigen. Het beoogde resultaat omvat de controle, de besturing, het actieve technische beheer, de werkbereiken en comfortcriteria, het voorraadbeheer (reserveonderdelen, smeermiddelen en andere producten noodzakelijk voor het onderhoud) en alle administratieve verplichtingen met betrekking tot de installaties die aan de dienstverlener zijn toevertrouwd. Het te verrichten onderhoud is van het ‘preventieve’ type. Bijgevolg eist de aanbestedende overheid (BH) dat de dienstverlener aan een minimaal prestatieniveau voldoet. De aanbestedende overheid legt geen werkmethodes op, behalve dat de methodes en oplossingen moeten voldoen aan de wettelijke verplichtingen, met betrekking tot de veiligheid voor personen en goederen, en aan alle richtlijnen betreffende veiligheid in het algemeen en werken op hoogte. Naast de minimaal vereiste onderhoudsdiensten, beschikbaarheid en reactievermogen, is het uitsluitend aan de dienstverlener om te bepalen welke middelen moeten worden ingezet om zijn opdracht na te komen. Indien het resultaat desondanks niet aan de hieronder gespecificeerde criteria voldoet, kan de aanbestedende overheid boetes opleggen voor het niet-naleven van de minimale prestatie-eisen op basis van de hieronder gespecificeerde bedragen (§III.2.5.5.1) Aanvaarding van de opdracht door de dienstverlener houdt impliciet in dat hij de minimaal te leveren diensten aanvaardt, zonder beperking. De dienstverlener zal dus alles in het werk stellen om de in de volgende artikelen beschreven resultaten te bereiken. De leidend ambtenaar kan te allen tijde de staat en de werking van de installaties controleren of laten controleren door een door hem aangewezen persoon. Daartoe kan hij kennis nemen van elke niet-naleving van de voorwaarden en verplichtingen die in dit bijzonder bestek zijn beschreven en door de dienstverlener moeten worden nageleefd. De gebruikte uitrusting (arbeidsmiddelen, persoonlijke beschermingsmiddelen, collectieve beschermingsmiddelen) moet in overeenstemming zijn met de geldende wetgeving, met name op het gebied van het op de markt brengen of het welzijn op het werk. Alle documenten, certificaten en attesten waarin deze wetgeving voorziet, moeten op eenvoudig verzoek voorgelegd kunnen worden. De gebruikers van deze uitrusting moeten goed opgeleid zijn en over alle nodige informatie voor het gebruik ervan beschikken. Bewijzen van deze opleiding en informatie moeten op eenvoudig verzoek voorgelegd kunnen worden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.1 Eerdere bekendmaking betreffende deze procedure
Nummer van de aankondiging in het PB S 2021/S 093-243703
AFDELING V. GUNNING VAN OPDRACHT
Lot 1: OPVOLGING BIJ UITBATING EN ONDERHOUD ALSOOK TOTALE WAARBORG VAN DE TECHNISCHE INSTALLATIES VAN HET GEBOUW VAN DE ADMINISTRATIEVE ZETEL VAN LEEFMILIEU BRUSSEL, OP DE SITE VAN THURN & TAXISV.2. Gunning van een opdracht/concessieovereenkomst
V.2.1. Datum van de sluiting van de overeenkomst/het besluit tot gunning van de concessieovereenkomst
2021-09-03
V.2.2. Inlichtingen over inschrijvingen
De opdracht is gegund aan een groep ondernemers: NEE
V.2.3. Naam en adres van de contractant
Officiële benaming: Engie COFELY SERVICES NV
Postadres: Egide Walschaertsstraat 15K,BE-1000 Brussel
Tel: +33 15450422
Fax: +33 1545410
E-mail: erik.uytterhoeven@engie.com
NUTS-code: BE
Internetadres: www.cofelyservices-gdfsuez.be
De contractant/concessiehouder wordt een MKB-bedrijf: NEE
V.2.4. Inlichtingen over de waarde van de opdracht/het perceel/de concessieovereenkomst (excl. BTW)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-09-06