Universiteit Gent

Oproep tot aanvraag tot deelneming - SPN 47 - 49 - 51 (heraanbesteding)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Universiteit Gent
Postadres: Sint-Pietersnieuwstraat 25,BE-9000 Gent
Contactpersoon: De heer Alexander Rottiers
Tel: +32 92643136
Fax: +32 92643596
E-mail: alexander.rottiers@ugent.be
Internetadres(sen): www.ugent.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - SPN 47 - 49 - 51 (heraanbesteding) 
Referentienummer: A/02195/01
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45214400
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: F.I. 27.15 - campus Ufo - Sint-Pietersnieuwstraat 51, Sint-Pietersnieuwstraat 51 te 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
Op de campus UFO te Gent worden drie herenhuizen omgevormd tot enerzijds kantoren voor de Faculteit Economie en Bedrijfskunde en dokterskabinetten voor de studentenartsen anderzijds. Hiertoe worden twee van de herenhuizen (nr. 47-49) grondig gerenoveerd gezien hun status als ‘vastgesteld bouwkundig erfgoed’ op de inventaris onroerend erfgoed. Het herenhuis nr. 51 is in dermate slechte staat dat dit wordt afgebroken en verangen door een nieuwbouw.  Functie : • Kantoren 710 m² • Dokterskabinetten 140 m² • Kelder 375 m² • Fietsenstalling 85 m² • Ondersteunende functies (circulatie, onthaal, kleedruimtes,  technische ruimtes, bergingen, vergaderzaal) 765 m² • Buitenaanleg 570 m² Met de kantoren in de Sint-Pietersnieuwstraat beoogt de UGent een moderne en energiezuinige kantooromgeving te realiseren voor het personeel van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde. De kantoren worden op alle verdiepingen voorzien met uitzondering van het gelijkvloers. Omwille van de integrale toegankelijkheid worden hier de dokterskabinetten voor de studentenartsen ingericht.  De nieuwbouw ter hoogte van het nr. 51 dient (naast de functie als kantooromgeving) als spil voor de nieuwe circulatie binnen de gebouwen en verzorgt de voornaamste verticale circulatie. De horizontale circulatie loopt over de drie gebouwen heen. De drie gebouwen worden met andere woorden omgevormd om te functioneren als één gebouw, voorzien van de nodige verbindingen en doorsteken. Ter hoogte van de nieuwbouw wordt een onderdoorgang gerealiseerd naar de achterliggende tuin. Dit maakt een integraal toegankelijkheid van het gebouw mogelijk, evenals het realiseren van een half ondergrondse fietsenstalling met toegangshelling voor ca. 50 fietsen.  Daar het afbreken van het herenhuis nr. 51 een doorgang mogelijk maakt naar de achterliggende tuin, worden een aantal werken opgenomen in het dossier teneinde de evacuatie van het naastliggende studentenrestaurant ‘De Brug’ te bestendigen. Dit omvat voornamelijk schrijnwerk, gevelwerken, trappen en nivelleringswerken. Het is geenzins de bedoeling om tijdens deze werken het studentenrestaurant te sluiten. De werken zullen dus voorzien moeten worden van de nodige beschermingsmaatregelen evenals een timing afgestemd op de vakantieperiodes van het restaurant.  Het betreft een opdracht met een hoge technische complexiteit en aanzienlijke interactie tussen de diverse disciplines. De opdracht omvat zowel de ruwbouwwerken, afwerking, omgevingsaanleg, HVAC, elektriciteit en sanitair. De liftinstallatie zal voorwerp uitmaken van een afzonderlijke aanbesteding. De inschrijver is verantwoordelijk voor de volledige coördinatie binnen zijn opdracht en dient rekening te houden met de werken van deze afzonderlijke opdracht en eventuele andere opdrachten: - Liftinstallatie - Uitgesteld archeologisch vooronderzoek Mogelijks zijn er ook nog andere partijen die (kleine) werken uitvoeren voor UGent en die toegang moeten krijgen tot de werf. 
II.2.7. Looptijd
360 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
zie selectieleidraad

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken (zie selectieleidraad voor meer informatie).2. Getuigschriften van goede uitvoering (zie selectieleidraad voor meer informatie).

Eventuele minimumeisen:
1. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken (zie selectieleidraad voor meer informatie).
2. Getuigschriften van goede uitvoering (zie selectieleidraad voor meer informatie).
Vereiste erkenning: Ruwbouw en afwerking: categorie D (Bouwwerken), Klasse 6 of hoger
HVAC : ondercategorie D18 klasse 3 of hoger
Elektriciteit: ondercategorie P1, klasse 3 of hoger
Sanitair en gassen: ondercategorie D16, klasse 1 of hoger
Omgevingsaanleg: categorie C, klasse 2 of hoger


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-24 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Uitvoeringstermijn in WERKDAGEN.De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-08-24

Vergelijkbare advertenties van BDA