Cvba Providentia

Raamovereenkomst vervanging buitenschrijnwerk bij diversen huurwoningen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: cvba Providentia
Postadres: Brusselsesteenweg 191,BE-1730 Asse
Contactpersoon: De heer Oscar De Vet
Tel: +32 24541780
E-mail: oscar.devet@providentia.be
Internetadres(sen): www.providentia.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: cvba Providentia
Postadres: Brusselsesteenweg 191,BE-1730 Asse
Contactpersoon: De heer Oscar De Vet
Tel: +32 24541780
E-mail: oscar.devet@providentia.be
Internetadres(sen): www.providentia.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst vervanging buitenschrijnwerk bij diversen huurwoningen 
Referentienummer: RB-2021
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45421130
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Het betreft vervanging van met name houten buitenschrijnwerk door nieuwe ramen en (schuif)deuren in pvc inclusief de nodige afwerkingen.
De werken variëren tussen het vervangen van een enkele raam of deur tot meerdere ramen en deuren in een groep van woningen.
We verdelen de werken in twee groepen:
1. werken met kleine omvang. Vervangen van één of meerdere ramen of deuren bij telkens één tot vier woningen.
2. werken met grote omvang. Vervangen van meerdere ramen of deuren bij 5 tot alle woningen in een straat of wijk.
Daarom werd gekozen om met 2 percelen te werken.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Vervanging van één of enkele ramen en/of (schuif)deuren per deelopdracht 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: diversen gemeenten binnen patrimonium van Providentia
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 1:  Raamovereenkomst met één aannemer.  De opdracht bestaat uit een reeks van deelopdrachten binnen het perceel waarvoor het bevel tot uitvoering telkens door middel van een bestelbon wordt gegeven. De inschrijver dient er rekening mee te houden dat deelopdrachten gelijktijdig in bestelling kunnen zijn. Een deelopdracht betreft het vervangen van één of meerdere bestaande buiten ramen en/of (schuif)deuren incl. de bijhorende afwerkingen.  Een deelopdracht omvat één tot 4 woningen in dezelfde straat, wijk of appartementsgebouw. Geschat wordt dat 75% van de deelopdrachten een werk betreft voor één woning. De woningen zijn over het algemeen bewoond en enkele kunnen leeg staan. 
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De basisopdracht over 24 maanden kan door het opdrachtgevend bestuur, mits akkoord van de aannemer, 2 keer verlengd worden met telkens een periode van 12 maanden. Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de aannemer hiervoor geen schadevergoeding eisen. 

Lot 2

II.2.1. Benaming
Vervanging van diversen ramen- en (schuif)deuren bij een groep van woningen per deelopdracht 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: verschillende gemeenten binnen patrimonium van Providentia
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 2:  Raamovereenkomst met één aannemer.  De opdracht bestaat uit een reeks van deelopdrachten binnen het perceel waarvoor het bevel tot uitvoering telkens door middel van een bestelbon wordt gegeven. De inschrijver dient er rekening mee te houden dat deelopdrachten gelijktijdig in bestelling kunnen zijn. Een deelopdracht betreft het vervangen van meerdere bestaande buiten ramen en/of (schuif)deuren incl. de bijhorende afwerkingen.  Een deelopdracht omvat 5 tot alle woningen in een straat of wijk. Geschat wordt dat 75% van de deelopdrachten werken voor alle woningen op wijkniveau betreffen. De woningen zijn over het algemeen bewoond en enkele kunnen leeg staan. 
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De basisopdracht over 24 maanden kan door het opdrachtgevend bestuur, mits akkoord van de aannemer, 2 keer verlengd worden met telkens een periode van 12 maanden. Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de aannemer hiervoor geen schadevergoeding eisen. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Enkel voor perceel 1: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. Enkel voor perceel 2: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver voegt de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid. Hierbij geldt als minimumvereisten dat de gemiddelde jaarlijkse omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren minstens 75.000,= euro moet zijn.
2. De inschrijver voegt de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid. Hierbij geldt als minimumvereisten dat de gemiddelde jaarlijkse omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren minstens 300.000,= euro moet zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Enkel voor perceel 1: Een lijst van gelijkaardig aan dit bestek uitgevoerde vervangingen van buitenschrijnwerk die de afgelopen vijf jaar werden verricht vergezeld gaand van door een bevoegd persoon ondertekende attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren en zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde instantie. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. Het modelattest is in bijlage toegevoegd. 2. Enkel voor perceel 2: Een lijst van gelijkaardig uitgevoerde werken als omschreven voor perceel 2 die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde instantie. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden. Het modelattest is in bijlage toegevoegd.

Eventuele minimumeisen:
1. Er dienen minimaal 2 attesten te worden ingediend van werken gelijkaardig aan dit bestek die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd. De inschrijver voegt deze attesten toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid.
2. Er dienen minimaal 3 attesten te worden ingediend van werken gelijkaardig aan perceel 2 van dit bestek met een bestelbedrag > EUR 75.000,00 en die bewijzen dat de werken naar behoren en zijn uitgevoerd. De inschrijver voegt deze attesten en de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid.
Vereiste erkenning: Artikel 3, 15° van de wet overheidsopdrachten definieert een raamovereenkomst als zijnde een overeenkomst tussen een of meer aanbestedende overheden of overheidsbedrijven en een of meer aannemers, leveranciers of dienstverleners met het doel gedurende een bepaalde periode de voorwaarden inzake te plaatsen opdrachten vast te leggen. De klasse waarvoor de aannemer erkend moet zijn, dient dan ook te worden bepaald in functie van het goed te keuren bedrag van elke deelopdracht, en niet in functie van het totale geraamde bedrag van de globale opdracht (Raad van State, arrest nr. 210.675).
Erkenning Perceel 1:
De aanbestedende overheid houdt zich in beginsel voor deelopdrachten te plaatsen waarvan de waarde minder dan 50.000 euro exclusief btw bedraagt. Bijgevolg is inzake het minimaal selectieniveau voor deze werken geen erkenning vereist (artikel 3 § 1 van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers, in combinatie met artikel 2 van het koninklijk besluit tot vaststelling van de toepassingsmaatregelen van de vermelde wet). Mocht de inschrijver een geldig erkenningsattest bezitten dan dient hij deze toe te voegen bij zijn inschrijving. Indien er geen attest is toegevoegd gaat de opdrachtgever ervan uit dat de aannemer geen (geldige) erkenning heeft.
Erkenning Perceel 2:
De aanbestedende overheid houdt zich in beginsel voor deelopdrachten te plaatsen waarvan de waarde over het algemeen boven de 50.000 euro exclusief btw kan liggen. Bijgevolg is inzake het minimaal selectieniveau voor deze werken een erkenning klasse 2 categorie D5 vereist.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-23 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-03-22
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-09-23
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Burelen van Providentia cvba, Brusselsesteenweg 191, 1730 Asse

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg Brussel Nederlandstalig
Quatre-Brasstraat 13 / 2de verd, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-08-23

Vergelijkbare advertenties van BDA