Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Laurent Lopez
Tel: +32 25638549
E-mail: laurent.lopez@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=419486
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst bestemd voor het onderhoud van de branddetectie-installaties in de infrastructuren van de MIVB. Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4611/AIH/LL-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50711000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De branddetectiesystemen, zowel boven- als ondergronds, van de MIVB zijn heel belangrijk, zowel op technisch vlak als vanuit het opzicht van de veiligheid voor het personeel en de gebouwen/het materieel van de MIVB.
Het onderhoud ervan is gereglementeerd door de normen en reglementen dienaangaande, zoals o.a. de NBN S21-100-1 en EN54 met addenda.
Om een beschikbaarheid van die uitrustingen te verzekeren en de geldende wetgeving te respecteren, is er reden om een opdracht af te sluiten met als doel:
- aan de geldende normen te voldoen;
- het betrouwbaarheidsniveau van de installaties te verbeteren;
- aan de kwaliteitsvereiste van ISO-9001 te voldoen;
- de duurzaamheid van de installaties te waarborgen;
- aan de eisen van onze interne klanten bij de MIVB inzake de termijnen voor de werken te voldoen;
- het monitoringsysteem van de installaties uit te rollen.
De prestaties omvatten het preventief en correctief onderhoud van de bestaande installaties. De opdracht omvat ook werken die verband houden met het plaatsen van nieuwe detectiesystemen (waarvan het onderhoud eveneens verzekerd zal moeten worden) en met wijzigingen in de huidige toestand.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk gewest
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst bestemd voor het onderhoud van de branddetectie-installaties in de infrastructuren van de MIVB.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De kandidaat mag niet verkeren in een van de toestanden zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 (conform artikel 70 van de wet van 17/06/2016, mag elke kandidaat die verkeert in een van de toestanden zoals beschreven in artikels 67 tot 69 bewijzen leveren om aan te geven dat de maatregelen die hij genomen heeft, volstaan om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, ondanks het bestaan van een pertinente uitsluitingsgrond. De kandidaat levert dat bewijs op eigen initiatief. Als deze bewijzen door de aanbesteder als afdoende worden beschouwd, wordt de betrokken kandidaat niet uit de plaatsingsprocedure uitgesloten):Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage van de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om op elk moment in de plaatsingsprocedure van de opdracht de informatie in het UEA (verklaringen op eer) te controleren.1. Om het UEA in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.Het UEA moet ondertekend zijn.In principe volstaat één ingevulde UEA.Een of meerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken firma’s zelf, moeten evenwel ingediend worden als u uw kandidatuur gezamenlijk met een of meerdere andere personen wilt indienen voor deze opdracht, in het kader van een combinatie van ondernemers en/of in geval van het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in het geval van aangeduide onderaannemers. In het geval van aangeduide onderaannemers volstaat het als u voor hen de volgende delen invult:- deel II sectie A (“Gegevens van de aannemer”)- deel II sectie B (“Informatie over de vertegenwoordigers van de aannemer”)- deel III (“Uitsluitingsgronden”)Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die opgegeven staat onder punt I.1) als u een probleem ondervindt met het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen). De stavende documenten met betrekking tot de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat moet aan de MIVB zijn balansen en resultatenrekeningen overmaken die hij ingediend heeft voor de laatste 3 boekjaren (modellen neergelegd bij de NBB) of de link meedelen naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De kandidaat moet zijn specifieke gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde prestaties overmaken, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV Selectiecriteria, punt B).OPGELET: de bewijsstukken moeten door de kandidaat bij de aanvraag voor deelneming gevoegd worden.De specifieke gemiddelde jaaromzet komt overeen met de jaaromzet die gerealiseerd werd op het gedeelte waar de aankondiging van de opdracht betrekking op heeft.
Eventuele minimumeisen:
De specifieke gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde prestaties, berekend voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren, moet minstens 2.400.000 EUR zBTW bedragen.
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht, zoals beschreven onder punt II1.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal bijgevolg elke kandidaat verwijderen van wie het eigen vermogen negatief is.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGELET: de bewijsstukken moeten door de kandidaat bij de aanvraag voor deelneming gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).
Eventuele minimumeisen:
• De kandidaat moet minstens 3 opdrachten uitgevoerd hebben die verband houden met het preventief en correctief onderhoud van branddetectiesystemen, gereglementeerd door de normen en reglementen ter zake NBN S21-100-1 en EN54 en addenda, in de loop van de laatste 5 jaar (om een toereikend concurrentieniveau te waarborgen) en voor een bedrag van meer dan 1.000.000€ zBTW op jaarbasis. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten, zoals de attesten van goede uitvoering, kan beschikken. Of anders levert de kandidaat die documenten mee in zijn aanvraag voor deelneming.
• De kandidaat levert in zijn aanvraag voor deelneming een verklaring op eer af die bevestigt dat hij in staat is om een service 24u/24, 7d/7 te verzekeren en dit gedurende de hele geldigheidsduur van een eventueel contract (5 jaar).
• De kandidaat levert het bewijs dat hij BOSEC-erkend is en een schriftelijke verbintenis dat die erkenning geldig zal zijn gedurende de hele geldigheidsduur van een eventueel contract (5 jaar).
• De kandidaat lever het bewijs dat het personeel dat voor de opdracht ingezet zal worden, met succes de BOSEC-opleiding gevolgd heeft.
• De kandidaat moet erkend zijn in klasse 2, subcategorie P1, conform het Koninklijk Besluit van 26 september 1991 tot bepaling van bepaalde maatregelen voor de toepassing van de wet van 20 maart 1991 dat de erkenning van aannemers van werken organiseert; of ingeschreven zijn op de officiële lijst van de erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap, voor zover die erkenning gelijkwaardig is aan een erkenning van klasse 2, subcategorie P1 ; of de toepassing inroepen en binnen de toepassingsvoorwaarden vallen van de artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 die de erkenning van aannemers van werken organiseert.
• De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake milieubeheer doorgevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is met een ISO14000- of EMAS-certificaat. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten kan beschikken. Of anders levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.
• De kandidaat moet een kwaliteitszorgsysteem doorgevoerd hebben dat minstens gelijkwaardig is met een ISO9000-certificaat. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten kan beschikken. Of anders levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-07 16:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en via https://eten.publicprocurement.be.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail !De offertes en/of aanvragen voor deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Buitenlandse kandidaten moeten rekening houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van hun dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag voor deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u van alle veranderingen op de hoogte gebracht worden per e-mail.2. Door hun kandidatuur in te dienen, aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en de begeleidende documenten, en aanvaarden ze dat zij door de bepalingen daarvan gebonden zijn. In het geval dat de kandidaat daartegen bezwaar zou maken, moet hij dat aan de aanbesteder (via de contactpersoon die in artikel I.1. van deze aankondiging opgegeven staat) schriftelijk melden, met een beschrijving van de reden, uiterlijk 5 kalenderdagen vóór de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming.3. De gevraagde gegevens dienen in het UEA ingevuld te worden. Enkel de bewijsstukken waar in het UEA of de aankondiging om is verzocht, mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht, technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in de nutssectoren, de draagkracht van andere entiteiten inroepen, ongeacht wat de juridische aard van zijn banden met die entiteiten is. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht deze middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten inroepen. Onverminderd de wettelijke bepalingen die desgevallend een hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien, is het zo dat als een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, deze entiteiten hoofdelijk aansprakelijk zullen zijn voor de uitvoering van de opdracht. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de draagkracht wordt ingeroepen. En deze schriftelijke aanvaarding moet worden verstrekt bij de aanvraag voor deelneming van de kandidaat. (Zoals reeds vermeld onder punt III.1.1, zal elke entiteit waarvan de draagkracht ingeroepen wordt, een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument – UEA moeten afleveren.)
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-08-05