Directie Projecten Kunstwerken

BMB-DPO-DPK-O20.009 : Raamovereenkomst voor de Groot Onderhoud en Reparatie van tunneldaken in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Lot 1: 4 tunnels met kathodische bescherming Lot 2: 10 tunnels zonder kathodische bescherming



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Directie Projecten Kunstwerken
Postadres: Sint-Lazarusplein, 2,BE-1035 Brussel
Contactpersoon: Dan Bakalli
Tel: +32 2042043
E-mail: tunnels@sprb.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels/fr https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=418087


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
BMB-DPO-DPK-O20.009 : Raamovereenkomst voor de Groot Onderhoud en Reparatie van tunneldaken in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Lot 1: 4 tunnels met kathodische bescherming Lot 2: 10 tunnels zonder kathodische bescherming 
Referentienummer: DAA-BMB-DPO-DPK-O20.009-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45262300
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht heeft als voorwerp de reparatie en de versterking van 14 tunnels in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Deze tunnels kunnen in twee groepen worden ingedeeld, naargelang de aard van de reparatie en van de uit te voeren versterking. Deze opdracht is bijgevolg in twee loten opgedeeld: het eerste lot groepeert de tunnels waar zuiveringswerken, lopende herstellingen en een kathodische bescherming noodzakelijk zijn (4 bouwwerken), het tweede lot bevat de tunnels waar zuiveringswerken, lopende herstellingen en afdichting en terraswerken bovengronds uitgevoerd moeten worden (10 bouwwerken). De asbestverwijdering en het wegnemen van stof dat lood en zware metalen bevat in sommige bouwwerken, zijn eveneens in de 2 loten geïntegreerd.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Lot 1: 4 tunnels met kathodische bescherming  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
het eerste lot groepeert de tunnels waar zuiveringswerken, lopende herstellingen en een kathodische bescherming noodzakelijk zijn (4 bouwwerken). De uit te voeren werken hebben voornamelijk betrekking op de volgende handelingen: Lot 1: - Bouwplaatsinrichting, voorbereidingen - Afspuiten met water/zuiveringen - Bijwerken - Injectie van barsten - Elektrochemische bescherming van beton - Asbestverwijdering en wegnemen van stof dat lood en zware metalen bevat De uit te voeren prestaties voor elk bouwwerk staan beschreven in de technische bestekken Alle prestaties nodig om te voldoen aan de contractuele verplichtingen tijdens de waarborgperiode. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 2

II.2.1. Benaming
Lot 2: 10 tunnels zonder kathodische bescherming 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels hoofdstedelijk gewest
II.2.4. Beschrijving
Het tweede lot bevat de tunnels waar zuiveringswerken, lopende herstellingen en afdichting en terraswerken bovengronds uitgevoerd moeten worden (10 bouwwerken).  De uit te voeren werken hebben voornamelijk betrekking op de volgende handelingen: Lot 2: - Bouwplaatsinrichting, voorbereidingen - Afdichting buitenwelfvlak, terraswerken en wegdekken (voor een deel van de tunnel) - Afspuiten met water/zuiveringen - Bijwerken - Passivering van staal - Injectie van barsten - Asbestverwijdering en wegnemen van stof dat lood en metalen bevat De uit te voeren prestaties voor elk bouwwerk staan beschreven in de technische bestekken Alle prestaties nodig om te voldoen aan de contractuele verplichtingen tijdens de waarborgperiode. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Cfr. het bestek p. 56.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Er zal een informatievergadering plaatsvinden ter gelegenheid van de lancering van de aanbesteding op 18/08/2021 zodat alle inschrijvers de opdracht en de desbetreffende specifieke instructies goed begrijpen. Deze vergadering moet verplicht worden bijgewoond, anders wordt de offerte als absoluut nietig beschouwd. Hiertoe wordt een aanwezigheidsattest uitgereikt.Gelet op het bijzondere karakter van de werken, is een voorafgaandelijk bezoek ter plaatse, in aanwezigheid van een afgevaardigde van de aanbestedende overheid, verplicht. Dit op straffe van nietigheid van de offerte. Een attest van dit bezoek, dat dient gevoegd te worden bij de offerte, zal afgeleverd worden.Het bezoek zal plaatsvinden per inschrijving, die binnen 48 uur na de informatievergadering dient te gebeuren, op het algemene adres: tunnels@gob.brussels.Na deze termijn kunt u geen afspraak meer krijgen voor een bezoek en worden er dus ook geen attesten meer afgeleverdElke onderneming mag met maximaal 3 deelnemers komen. Chaque visiteur doit être équipé d’une chasuble, d’un casque, de chaussures de sécurité et d’un éclairage portatif.Elk bouwwerk dat representatief is voor de hierna opgesomde werken, maakt het voorwerp uit van een apart bezoek.De kalender van de bezoeken wordt door de opdrachtgever bepaald. Deze zullen plaatsvinden binnen 2 weken volgend op de informatievergadering in de volgende bouwwerken :LOT 1TroonTervurenNaamsepoortLOT 2MadouVan PraetDelta Kunst-WetCfr. p.21 van het bestek

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst: 

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-30 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-09-30
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: E-tendering

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Er zal een informatievergadering plaatsvinden ter gelegenheid van de lancering van de aanbesteding op 18/08/2021 zodat alle inschrijvers de opdracht en de desbetreffende specifieke instructies goed begrijpen. Deze vergadering moet verplicht worden bijgewoond, anders wordt de offerte als absoluut nietig beschouwd. Hiertoe wordt een aanwezigheidsattest uitgereikt.Gelet op het bijzondere karakter van de werken, is een voorafgaandelijk bezoek ter plaatse, in aanwezigheid van een afgevaardigde van de aanbestedende overheid, verplicht. Dit op straffe van nietigheid van de offerte. Een attest van dit bezoek, dat dient gevoegd te worden bij de offerte, zal afgeleverd worden.Het bezoek zal plaatsvinden per inschrijving, die binnen 48 uur na de informatievergadering dient te gebeuren, op het algemene adres: tunnels@gob.brussels.Na deze termijn kunt u geen afspraak meer krijgen voor een bezoek en worden er dus ook geen attesten meer afgeleverdElke onderneming mag met maximaal 3 deelnemers komen. Chaque visiteur doit être équipé d’une chasuble, d’un casque, de chaussures de sécurité et d’un éclairage portatif.Elk bouwwerk dat representatief is voor de hierna opgesomde werken, maakt het voorwerp uit van een apart bezoek.De kalender van de bezoeken wordt door de opdrachtgever bepaald. Deze zullen plaatsvinden binnen 2 weken volgend op de informatievergadering in de volgende bouwwerken :LOT 1TroonTervurenNaamsepoortLOT 2MadouVan PraetDelta Kunst-WetCfr. p.21 van het bestek

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Elk beroep tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid ofnietigverklaring van een gunningsbeslissing (of opzegging) moet bij de Raad van State worden ingesteld:Binnen 15 dagen na de kennisgeving van de gemotiveerde beslissing voor een beroep tot schorsing bij uiterst dringendenoodzakelijkheid;Binnen 60 dagen na de kennisgeving van de gemotiveerde beslissing voor een beroep tot nietigverklaring.Voor meer details over de beroepsprocedure: zie de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en derechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-07-23

Vergelijkbare advertenties van BDA