Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor het wegslijpen van de golfslijtage en het herstellen van het profiel van de rails op het spoornetwerk van de metro, premetro en tram van de MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25155867
E-mail: anthony.atwood@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=416096


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor het wegslijpen van de golfslijtage en het herstellen van het profiel van de rails op het spoornetwerk van de metro, premetro en tram van de MIVB 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4878/PC/AA-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50220000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze raamovereenkomst betreft het wegslijpen van de golfslijtage en het herstellen van het profiel van de rails op het spoornetwerk van de metro, premetro en tram van de MIVB. Ze bestaat uit de volgende twee percelen:
Perceel 1: bijslijpen van de rails van metro, premetro en tram tijdens campagnes
Perceel 2: bijslijpen van de rails van het tramnet in het kader van depannages
Deze raamovereenkomst zal afgesloten worden met maximum 1 ondernemer per perceel.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Bijslijpen van de rails op het net tijdens campagnes 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
De MIVB organiseert elk jaar campagnes met als doel de rails van het metro-, premetro- en tramnet bij te slijpen en het profiel te herstellen. Er zijn 4 campagnes per jaar: afwisselend 2 campagnes ondergronds (metro- en premetronet) en 2 campagnes bovengronds (tramnet). De partner zal in staat moeten zijn om deze opdracht met zijn apparatuur uit te voeren. 
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 2

II.2.1. Benaming
Bijslijpen van tramrails in het kader van depannages 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
De MIVB zoekt een partner die in staat zal zijn om binnen 30 kalenderdagen (te rekenen vanaf de vraag) tussen te komen voor het bijslijpen en herstellen van het railprofiel in het kader van een depannage op het tramnet (bovengronds). De partner zal in staat moeten zijn om deze opdracht uit te voeren met zijn apparatuur. 
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag niet in een van de situaties verkeren zoals beschreven in art. 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van opdracht: moet verplicht geimporteerde en ingevuld worden op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.De MIVB heeft het recht om op elk moment van de gunningsprocedure de gegevens in het UEA (verklaringen op erewoord) te controleren.Om het UEA in te vullen:1. Wanneer je deze aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), moet je er goed op letten dat je ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Open het bestand « espd-request.zip » en bewaar (= exporteer) enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand.3. Surf naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies je taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espd-request.xml” dat je onder 2 geexporteerd hebt.8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en hoeveelheid gevraagde gegevens te bepalen.10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden “in de twee formaten”12. Bewaar dat bestand “espd-request.zip” dat ook je UEA bevat.13. Voeg je UEA-bestand, “espd-request.zip” genaamd, bij je kandidaatstellingsdossier op het moment van de verzending ervan.Opgelet : de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat !Het UEA moet ondertekend zijn.In principe volstaat één ingevuld UEA.Het is evenwel verplicht om één of meerdere door de betrokken ondernemingen zelf ingevulde Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten in te dienen als u uw kandidatuur voor deze opdracht gezamenlijk met een andere persoon wilt indienen in het kader van een vereniging, in geval van het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en in het geval van aangeduide onderaannemers. Als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en in het geval van aangeduide onderaannemers volstaat het invullen van de volgende delen:o deel II afdeling A (« Gegevens over de aannemer »)o deel II afdeling B (« Gegevens over de vertegenwoordigers van de aannemer »)o deel III (« Uitsluitingsgronden »)Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die onder punt I.1) opgegeven staat als u een probleem ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiele draagkracht zal gecontroleerd worden op basis van de financiele gegevens (omzet, balansen en winst- en verliesrekening). De bewijsstukken betreffende de economische en financiele draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat maakt aan de MIVB zijn balans en winst- en verliesrekening over die hij voor de laatste drie boekjaren ingediend heeft (modellen neergelegd bij de NBB) of deelt de link mee naar de website waar die documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor de Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan bekomen, afkomstig van de balansencentrale van de Nationale Bank van Belgie, voor zover ze daadwerkelijk gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet gerealiseerd met het deel waar de aankondiging van opdracht betrekking op heeft. De kandidaat zal zijn omzet overmaken voor de gevraagde prestaties, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B).OPGELET: de kandidaat moet de bewijsstukken bij de aanvraag voor deelneming voegen.
Eventuele minimumeisen:
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde diensten, berekend voor de laatste 3 beschikbare boekjaren, moet meer dan 500.000 EUR zBTW bedragen voor de kandidaten voor perceel 1 en hoger zijn dan 174.999,99 EUR zBTW voor de kandidaten voor perceel 2.
De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiele gegevens (balansen en winst- en verliesrekeningen) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals onder II.1.4 beschreven, tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGELET: de kandidaat moet de bewijsstukken bij de aanvraag voor deelneming voegen (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet!).

Eventuele minimumeisen:
Om de kandidaat-ondernemingen te kunnen selecteren, wordt hun gevraagd om de volgende documenten bij hun kandidatuur te voegen, die ze verplicht in volgorde moeten overmaken:
1. De referenties van minstens vijf gelijkaardige opdrachten, gepresteerd tijdens de laatste vijf jaar, zowel op spoorwegnetwerken als op spoornetten van metro, premetro en tram. De referenties moeten betrekking hebben op opdrachten van minimum 150.000 EUR (per opdracht) voor perceel 1 en 20.000 EUR (per opdracht) voor perceel 2. Deze lijst zal ondersteund worden door attesten van goede uitvoering. Die attesten vermelden het bedrag, de periode, de plaats van prestatie en beklemtonen de klanttevredenheid. Ze vermelden ook de verantwoordelijken voor wie de prestaties geleverd werden. Deze attesten moeten door de verantwoordelijke(n) ondertekend worden.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst: 

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-02 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Indieningswijze – e-ProcurementHet indienen en ontvangen van de offertes en/of deelnemingsaanvragen zal volledig en enkel elektronisch gebeuren via https://eten.publicprocurement.beOnder elektronisch indienen verstaan wij de indiening via de applicatie e-tendering en niet via e-mail!De offertes en/of deelnemingsaanvragen moeten digitaal ondertekend zijn, conform het e-tenderingsysteem. Buitenlandse kandidaten moeten rekening houden met de modaliteiten en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van het certificaat met het oog op het elektronisch ondertekenen van hun dossier. Het is ook mogelijk om aan een andere persoon volmacht te geven om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht in uw offerte/aanvraag voor deelneming bijgevoegd worden.Voor meer informatie: surf naar http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u per mail van alle veranderingen op de hoogte gebracht worden.2. Door hun kandidatuur in te dienen, aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de begeleidende documenten, en aanvaarden ze dat ze door de beschikkingen in die documenten gebonden zijn. Indien de kandidaat daar bezwaar tegen heeft, moet hij dat schriftelijk en met een beschrijving van de reden aan de aanbesteder melden (via de contactpersoon die in artikel I.1 van onderhavige aankondiging van opdracht opgegeven staat), en dit uiterlijk binnen de 10 kalenderdagen voor de uiterste datum voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen.3. De gevraagde gegevens moeten vermeld zijn in het UEA. Enkel de bewijzen die in het UEA of in de aankondiging gevraagd worden, mogen en moeten in bijlage bij de deelnemingsaanvraag gevoegd worden. Ongevraagde gegevens zullen niet geevalueerd worden.4. Voor de criteria inzake economische, financiele, technische en professionele draagkracht mag een kandidaat in voorkomend geval een beroep doen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij zal beschikken over de middelen die voor de uitvoering van de opdracht nodig zijn, door het voorleggen van het engagement van die entiteiten om de opdrachtnemer die middelen voor deze specifieke opdracht ter beschikking te stellen. Dergelijke entiteit(en) zal (zullen) zich garant moeten stellen – in een apart Uniform Europees Aanbestedingsdocument – voor alle verbintenissen die de kandidaat is aangegaan en zich verbinden tot het verlenen van de volle medewerking en het ter beschikking stellen van alle middelen die de MIVB in het kader van deze opdracht nodig heeft. Onder dezelfde voorwaarden mag een vereniging van kandidaten een beroep doen op de draagkracht van leden van die vereniging en op die van andere entiteiten.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-07-01

Vergelijkbare advertenties van BDA