Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor Stedelijke Inrichting - N.V. van publiek recht
Postadres: Brederodestraat 9,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Ann-Sophie DOESBURG
Tel: +32 28993814
E-mail: as.doesburg@sau.brussels
Internetadres(sen): www.sau.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Project van publiek-private samenwerking betreffende de ontwikkeling van studentenwoningen binnen het Usquare.brussels project Referentienummer: CS-MD-287
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Kazerne Fritz Toussaint - Elsene, Fritz Toussaintstraat 8 te 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De Opdracht betreft een Publiek-Private Samenwerking betreffende de pijler “studentenwoningen” nl.: - het ontwerp (met inbegrip van de indiening van aanvragen voor administratieve vergunningen tijdens de voorbereidende fase); - de zware renovatie van de gebouwen D, H en I; - de (afbraak /) heropbouw van gebouw E; - het ter beschikking stellen van de gebouwen aan de Universiteiten gedurende een periode van 30 jaar te rekenen vanaf het ter beschikking stellen van het laatste geleverde gebouw; - het onderhoud van de gebouwen tijdens de volledige duur van hun terbeschikkingstelling ( gewone onderhoud, grote onderhoud en herstellingen); en - de voor de verwezenlijking van de Opdracht noodzakelijke financiering, meer bepaald de financiering op lange termijn. De pijler huisvesting voor studenten (die eveneens ruimte voor voorzieningen en handelszaken omvat) strekt zich tussen de gebouwen D, E, H en I uit over een bruto-oppervlakte die wordt geraamd op ongeveer 20.000 m² en ruimte moet bieden voor ongeveer 480 kamers, met sociale huurprijzen die voor studenten betaalbaar zijn. De pijler omvat huisvesting voor studenten en de daarmee verbonden aanverwante functies: gemeenschappelijke polyvalente ruimten, technische lokalen, fietsstallingen, wasruimte, conciërgewoning, …enz. De Opdracht maakt deel uit van een circulaire economiebenadering die onder meer gebaseerd is op een inventaris van voorwerpen met een potentieel voor hergebruik of behoud. De Opdracht is een gemengd opdracht aangezien een forfaitaire prijs alle diensten van de opdracht dekt, met uitzondering van herstellingen en verbouwingen, die in de prijslijst zijn opgenomen met eenheidsprijzen en de vermoedelijke hoeveelheden van deze diensten. Gelet op de doelstelling van het project om studenten sociaal betaalbare huurprijzen te garanderen, wenst de aanbestedende overheid de aandacht van de inschrijvers te vestigen op haar wens om een project uit te voeren dat gekenmerkt wordt door een billijk evenwicht tussen creatieve, efficiënte en duurzame architectuur en kostenbeheersing, waaraan de inschrijvers aandacht moeten besteden, zowel vanuit het oogpunt van de renovatie als van het latere beheer van de gebouwen. Zonder afbreuk te doen aan de – louter informatief bij de Selectiegids gevoegde - bepalingen van de Inschrijvingsgids die officieel tijdens de tweede fase aan de geselecteerde Kandidaten wordt bezorgd , wordt nu al aangestipt dat de Opdrachtnemer het risico draagt van het ontwerp, de constructie, het onderhoud en de financiering en meer bepaald de verplichtingen op zich neemt aangaande: - de service en het onderhoud van de bouwwerken volgens de bepalingen van een SLA, met die verduidelijking dat het onderhoud zowel de grote reparaties alsook het kleine onderhoud voor de huurders omvat: - de financiering van de uitwerking van het project en van alle werken, evenals de periode van terbeschikkingstelling van de bouwwerken tijdens de periode van het Huurcontract ; en - de teruggave van de bouwwerken in een staat overeenkomstig de vooraf overeengekomen terugnamevoorwaarden.
II.2.7. Looptijd
411 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Geen
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De Kandidaten moeten voor minstens twee (2) van de drie (3) voorbije boekjaren aantonen dat ze over voldoende financiële en economische draagkracht beschikken om de Opdracht te verwezenlijken, zonder een financieel risico voor de Aanbestedende Overheid te creëren.
Eventuele minimumeisen:
1. dat zijn jaarlijkse omzet voor de prestaties van werken minimum 80 miljoen euro bedraagt
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Vaardigheid in vastgoedontwikkeling2. Vaardigheid in ontwerp3. BIM-vaardigheid4. Vaardigheid in circulaire-economie5. Vaardigheid in constructie6. Vaardigheid inzake veiligheids- en gezondheidscoördinatie
Eventuele minimumeisen:
1. zie selectiegids
2. Zie selectiegids
3. Zie selectiegids
4. Zie selectiegids
5. Zie selectiegids
6. Zie selectiegids
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-13 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-12-01
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 12 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van Staat
Wetenschapstraat, 37, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349470
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-21