Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Directie Onderhoud
Postadres: Sint-Lazarusplein 2,BE-1035 Brussel
Contactpersoon: hadli@sprb.brussels
E-mail: hadli@sprb.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=413273
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Onderhoud van het regenwaterrioolstelsel op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Referentienummer: DAA-BMB/DE-DO/E21.097-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45230000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Onderhoud van het regenwaterrioolstelsel op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
De onderhavige opdracht van werken betreft: • De nodige topografische verrichtingen, alsook het opmaken van de gedetailleerde plannen van de bestaande of uit te voeren constructies. • Het opmaken van een plaatsbeschrijving van alle aangrenzende eigendommen en dit voor het geheel van de bebouwde delen, boven- en ondergronds, waarvan het kadastraal perceel zich op minder dan 12 m bevindt van de rand der grondwerken uit te voeren voor de hieronder beschreven werken. • De organisatiemaatregelen nodig voor het verkeer gedurende de werken. • Het uitbreken van wegverhardingen en voetpaden van allerlei aard, met inbegrip van hun fundering tot de diepte nodig voor de uitvoering der werken volgens de nieuwe profielen. • Het afbreken van wegverhardingen en voetpaden van allerlei aard, met inbegrip van hun fundering tot de diepte, nodig voor de uitvoering der werken volgens de nieuwe profielen. • Het uitbreken van kantstenen, watergoten, veiligheidsstootbanden en wegtoestellen nodig voor de uitvoering der werken. • Het afbreken van kantstenen, watergoten, veiligheidsstootbanden en wegtoestellen nodig voor de uitvoering der werken. • Het uitbreken van allerlei buizen en omhulsels van alle aard. • Het afbreken van allerlei buizen en omhulses van alle aard. • Het afbreken van metselwerk, beton en gewapend beton, waarop tijdens de uitvoering van de grondwerken gestuit is. • Het affrezen van koolwaterstofverhardingen en het nodige uitzagen. • Uitvoeren van uitgravingen en aanvullingen, met inbegrip van verdichting, eventuele stabilisatie en/of vervanging van de onvoldoende draagkrachtige of doorlatende grond, alsook de voorlopige werken om de uitgravingen droog te houden. • Het aanbrengen van een onderfundering van zand. • Het uitvoeren van een fundering uit mager beton gewapend met een rasterwerk. • Het uitvoeren van een fundering uit continue steenslagfundering behandeld met cement. • Het uitvoeren van een fundering en ophogingen met zandcement. • De aanleg en wijziging van het systeem van afvoer van het afstromend water, met inbegrip van de levering van waterslikkers, bezoekkamers, buizen en hun aansluiting op de riolen. • Het op peil brengen van deksels, roosters en andere installaties in de voetpaden of de wegen. • De uitvoering of het verwerken van watergoten, kantstenen, enz. • De uitvoering van verhardingen van diverse aard. • De uitvoering van voetpaden. • De uitvoering van markeringen en signalisatie. • Het verwerken van teelaarde, het bezaaien van bermen, de eventuele beplantingen en het bouwen van boombakken. • Het wegruimen van alle afval, puin, enz. buiten het openbare domein m.i.v. het afvoeren van materialen naar een recyclage-installatie, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 1995. • De aansluiting op bestaande wegen, en andere bestaande inrichtingen. • Verscheidene prestaties die het voorwerp zijn van posten met "te verantwoorden sommen". • Landschapswerken en bijhorende leveringen. • Alle bijkomende en samenhangende werken en leveringen voor de goede uitvoering van de werken. • Proeven voor nazicht en oplevering. • Het onderhoud van de werken van de aanneming tijdens de waarborgperiode. • Het maaien van grasperken, hakken en spitten. • Alle andere prestaties die niet uitdrukkelijk beschreven worden in de bestek of de bijlagen ervan maar die nodig zijn voor een perfecte afwerking en voor het functioneren van de constructies, met inachtnemingvan de regels van goed vankmanschap, de regelgeving en de toepasselijke documenten.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Conform artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 behoudt de aanbestedende overheid zich het recht van de raamovereenkomst 3 keer te verlengen. Elke bijakte die de bepalingen en voorwaarden van de oorspronkelijke opdracht wijzigt, is van toepassing op de verlengingen. De verlenging van elk perceel van de raamovereenkomst gaat in op de dag die is vermeld in de kennisgevingsbrief aan de opdrachtnemer van de beslissing tot verlenging. In het geval dat een opdracht niet wordt verlengd, kan de opdrachtnemer geen schadevergoeding of interesten eisen als gevolg van deze beslissing.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De ondernemer moet voldoen aan de volgende voorwaarden, gestaafd door de volgende bij de offerte gevoegde documenten:• hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van categorie C en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 5 volgens de raming van de aanbestedende overheid);• hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;• hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, zoals gewijzigd (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991);
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Overeenkomstig artikel 30 van het koninklijk besluit van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen is de inschrijver verplicht een offerte in te dienen die conform is met dit plan. Hij moet op straffe van absolute nietigheid van zijn offerte een document bij zijn offerte voegen: - waarin beschreven wordt op welke wijze hij het bouwwerk zal uitvoeren om rekening te houden met het veiligheids- en gezondheidsplan of de gedeelten van dit plan die een dergelijke beschrijving noodzakelijk maken; - dat de gedetailleerde prijsberekening bevat van de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en –middelen. De aandacht van de inschrijvers wordt gevestigd op het feit dat hun offerte nietig verklaard kan worden indien de uitvoeringswijzen beschreven in het bij hun offerte gevoegd formulier beoordeeld worden als zijnde niet-conform het veiligheids- en gezondheidsplan, of indien de daarin vermelde kostprijs van de preventiemaatregelen en –middelen als abnormaal beschouwd wordt.
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-07-13 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-07-13
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: e-tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-09