Lakense Haard Cvba

HET IN OVEREENSTEMMING BRENGEN VAN DE ELEKTRISCHE INSTALLATIES VAN DE GEMEENSCHAPPELIJKE RUIMTEN EN VAN 134 APPARTEMENTEN



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Lakense Haard cvba
Postadres:  Dikke Beuklaan 5a,BE-1020 Brussel
Contactpersoon: De heer Romain Arnould
Tel: +32 24740597
Fax: +32 24784936
E-mail: rar@flh.brussels
Internetadres(sen): www.foyerlaekenois.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
HET IN OVEREENSTEMMING BRENGEN VAN DE ELEKTRISCHE INSTALLATIES VAN DE GEMEENSCHAPPELIJKE RUIMTEN EN VAN 134 APPARTEMENTEN 
Referentienummer: 2020/022
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45311000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Chaussée d'Anvers 9 à 27b & Rue Frère Orban 2, 1000 Bruxelles
II.2.4. Beschrijving
 De werkzaamheden beogen het in overeenstemming brengen van de elektrische installaties van de gemeenschappelijke ruimten en van de 98 appartementen in het gebouw gelegen op Antwerpsesteenweg 11-13-15-17-19- 21-23-25-27 en op Frère Orbanstraat 2 te 1000 Brussel. Verdeling van de appartementen: - 6 studio's - 23 appartementen met 1 slaapkamer - 65 appartementen met 2 slaapkamers - 10 appartementen met 3 slaapkamers Het hoofddoel is de gebouwen aan te passen aan de huidige normen op het vlak van elektriciteit met de in het AREI opgenomen afwijkingen. Appartementen De bestaande installatie in de appartementen is als volgt: Het verdeelbord in de appartementen bestaat gewoonlijk uit 2 differentieelschakelaars (de hoofdschakelaar van 300mA/ 4P/ 63A en de beveiligingsschakelaar voor vochtige ruimtes en grote huishoudelijke apparaten van 30mA/25A) en magneetschakelaars in de overgrote meerderheid van de appartementen; sommige schakelborden van appartementen bestaan uit zekeringen (zie foto's hieronder). De schakelborden hebben geen plan of ééndraadschema. De bedrading is 2,5 mm² voor de stopcontacten en 1,5 mm² voor de verlichting. De aarding en de equipotentialen (lijken niet aanwezig te zijn in het ‘gas’-meterlokaal) moeten gecontroleerd worden. De verlichtingstoestellen en de stopcontacten in de badkamer zijn niet IPX4 maar vallen buiten het door de AREI als gevaarlijk gedefinieerde volume in de nabijheid van de badkuip (voor de bezochte appartementen). Er zal toch moeten worden nagegaan of dit voor alle appartementen het geval is. Elk appartement heeft zijn eigen eenfasige Sibelga-meter met een 32A-beveiliging (als er geen stroombegrenzer is). Een versterking van de meters is gepland. Gemeenschappelijke ruimten De bestaande installatie is als volgt: De schakelborden zijn de oorspronkelijke, beveiligd met een differentieelschakelaar per bord en zekeringen. De aanwezigheid van aarding moet worden gecontroleerd. De noodapparatuur is verouderd (behalve voor Frère Orban 2). De algemene verlichting van de gemeenschappelijke ruimten (gang en trappenhuis) is niet helder genoeg. De volgende werkzaamheden zijn gepland in de gemeenschappelijke ruimten: • De opmerkingen van OCB opheffen en aldus de vastgestelde inbreuken verhelpen. • Vervanging van alle verlichting in de gemeenschappelijke ruimten en de noodverlichting (twee-in-een-modules met aanwezigheidsdetector) overeenkomstig de volgende normen: - NBN EN 1838 - Noodverlichting (1999) - NBN L 13-005 - Fotometrische en colorimetrische voorschriften (1988) - C71-59B-222 - Autonome toestellen (1990) - NBN ISO 7010 - Grafische symbolen - Veiligheidskleuren en veiligheidstekens (2013) - NBN EN 50172 - Noodverlichtingssysteem (2005) • De ééndraadschema’s en elektrische installatieschema's maken. • De installatie van een toegangscontrole voorstellen. • De installatie van een Intratone-communicatiesysteem voorstellen. Na de werkzaamheden wordt ook een opleveringsverslag van elke installatie gevraagd met het bijbehorende schema. 
II.2.7. Looptijd
210 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, bevinden de inschrijvers zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.De inschrijvers voegen het volgende bij hun offerte:A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 62 van het besluit "Plaatsing":De inschrijver die personeel tewerkstelt dat aan de wet van 27 juni 1969 onderworpen is, voegt een attest bij van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen. De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onder een andere lidstaat van de Europese Unie ressorteert en hierboven niet bedoeld wordt, voegt een attest bij dat is uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de socialezekerheidsbijdragen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste kalenderkwartaal verstreken voor de uiterste ontvangstdatum van de offertes.B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 63 van het besluit "Plaatsing":Bij zijn deelnemingsaanvraag voegt de inschrijver een attest waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest betreft de laatste fiscale periode verstreken voor de uiterste ontvangstdatum van de deelnemingsaanvragen.Voor een Belgische inschrijver moet dat attest door de FOD Financiën opgesteld zijn.C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016 In toepassing van artikel 39 van het Plaatsingsbesluit dat bepaalt dat de opdrachtstukken het toepassingsgebied van de verklaring op erewoord kunnen verruimen. Wanneer hij zijn offerte indient, verklaart de inschrijver:Op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten en ze op eenvoudig verzoek binnen 10 dagen aan de aanbestedende dienst te bezorgen (deze documenten zullen gevraagd worden wanneer de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht). 1. StrafbladUittreksel uit het strafblad of gelijkwaardig document uitgereikt door een bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het betreffende land.2. Attest van afwezigheid van faillissement Een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betreffende land waaruit blijkt dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden niet heeft gestaakt, geen gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-10 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-12-08
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-08-10
Plaatselijke tijd: 10:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 29/06/2021 om 10.00De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-01

Vergelijkbare advertenties van BDA