Provincie West-vlaanderen

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Volledige ontwikkeling en bouw van een Belevingstraject binnen in het Bezoekerscentrum Bulskampveld – Beernem



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Provincie West-Vlaanderen
Postadres: Koning Leopold III-laan 41,BE-8200 Sint-Andries
Contactpersoon: Mevrouw Marie-Christine Warlop
Tel: +32 50403206
E-mail: marie_christine.warlop@west-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.west-vlaanderen.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Volledige ontwikkeling en bouw van een Belevingstraject binnen in het Bezoekerscentrum Bulskampveld – Beernem 
Referentienummer: 0204/2021/005
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45212312
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE251
Voornaamste plaats van uitvoering: Provinciaal domein Bulskampveld, Bulskampveld 9, 8730 Beernem
II.2.4. Beschrijving
- de volledige opdracht voor het belevingsparcours binnen: gaande van de opmaak van het concept, analyse, productieraming, (voor)ontwerp, productie, realisatie, opvolging en bijsturing. De totale oppervlakte die meegenomen kan worden voor de inrichting van het belevingsparcours, shop en onthaal bedraagt ± 657 m2 (waarvan effectief tentoonstellingsruimtes ± 516,5 m2). - conceptuele ontwikkeling voor het belevingsparcours buiten. Het concept binnen en buiten moet een eenheid vormen, op elkaar afgestemd zijn en samenhangen.  De opdracht loopt tot de definitieve oplevering van het binnenparcours.  Het buitenparcours waarvoor enkel de conceptuele uitwerking moet gebeuren is gelegen in het educatieve bosgedeelte. Deze zone dient niet volledig ingericht te worden, maar is de zone waarbinnen een beleefparcours moet ontwikkeld worden.  Timing: De opening en ingebruikname van het belevingsparcours (binnen) wordt voorzien in het voorjaar van 2024. De start van de opdracht wordt verwacht in november/december 2021. Budget: Voor de totale opdracht van de realisatie van het binnenparcours staat EUR 1.000.000 incl. btw en incl. ereloon ter beschikking. Voor de conceptuele ontwikkeling van het buitenparcours staat EUR 20.000 incl. btw en incl. ereloon ter beschikking.  Dit budget zal in geen geval overschreden worden, tenzij op uitdrukkelijke vraag van de aanbestedende overheid. Het betreft de verantwoordelijkheid van de inschrijver om het concept, ontwerp en bouw af te stemmen op dit beschikbaar budget.  Continuïteit: Het bezoekerscentrum dient gedeeltelijk open te blijven voor bezoekers (onthaal + shop) tijdens de eerste fase van de werken. De burelen dienen tevens bereikbaar te blijven voor het personeel. De planning van uitvoering zal cruciaal zijn. 
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag niet onder één of meer van de uitsluitingsgronden als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en de artikelen 61 tot 63 van het KB van 18 april 2017 vallen. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden, en de facultatieve uitsluitingsgronden. Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is, mag de kandidaat bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken kandidaat niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een aanvraag tot deelneming indienen, alsook op entiteiten/onderaannemers op wiens draagkracht de kandidaat een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie.Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de kandidaat dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling.Eventuele corrigerende maatregelen moet de kandidaat echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de aanvraag tot deelneming.De aanbestedende overheid verifieert de toestand van de Belgische kandidaten op het vlak van de sociale en fiscale schulden via de Telemarc-toepassing. Bij de aanvraag tot deelneming moeten hiertoe de volgende stukken gevoegd worden: 1° een uittreksel uit het strafregister van maximaal 6 maanden oud van elke betrokken partij: - Dit attest wordt voor Belgische natuurlijke personen uitgereikt door de dienst bevolking of door de politiezone en voor Belgische rechtspersonen door de FOD Justitie (Dienst Centraal Strafregister). - Een buitenlandse betrokken partij dient een gelijkaardig attest toe te voegen van de in zijn land hiertoe bevoegde instantie. 2° in het geval van buitenlandse sociale of fiscale verplichtingen, vermeldt de betrokken partij de website waar de aanbestedende overheid de desbetreffende attesten kan terug-vinden; indien een dergelijke toepassing niet bestaat, voegt de betrokken partij bij de aanvraag tot deelneming een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid, waarin bevestigd wordt dat voldaan wordt aan de sociale resp. fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land van vestiging. Deze documenten moeten voor iedere deelnemer binnen een combinatie bij de aanvraag tot deelneming gevoegd worden. In het geval dat de kandidaat een beroep doet op de technische bekwaamheid van derden (zijnde de entiteiten/onderaannemers op wiens draagkracht er beroep gedaan wordt), geldt eveneens dat deze documenten voor deze onderaannemers bij de aanvraag tot deelneming gevoegd moet worden. (zie bijlage B)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. nvt
Eventuele minimumeisen:
1. nvt

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Bekwaamheid2. Ervaring: de kandidaat moet ervaring aantonen met het ontwerpen en uitvoeren van gelijkwaardige projecten. Met gelijkwaardig wordt bedoeld: dezelfde omvang, duurzaam, uniek en met een hoge belevingswaarde3. Titels en erkenningen:- Indien er met een architect gewerkt wordt dient een bewijs toegevoegd te worden van de inschrijving in de Orde van Architecten. - Aannemers: eventuele vereiste erkenning van aannemers (categorie en klasse - de klasse wordt bepaald op het ogenblik van de gunning).

Eventuele minimumeisen:
1. Het projectteam bevat de hoedanigheden zoals vermeld in I.6. De kandidaat dient niet zelf te beschikken over alle specialisaties (scenograaf, ontwerper,…). Zij kan indien nodig beroep doen op een externe dienstverlener hiervoor.
Voor elk van de betrokken partijen wordt de volgende informatie meegegeven: een korte bedrijfspresentatie, CV, beschrijving van de structuur en werking van de firma en een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden.

2. Hiertoe voegt de kandidaat minimum 3 referenties toe van projecten, die gedurende de periode 2016-2021 werden verricht, dewelke hij uitdrukkelijk relevant acht voor deze opdracht. De kandidaat voegt van elke referentie een attest van goede uitvoering (is vereist).
3. Indien er met een architect gewerkt wordt dient een bewijs toegevoegd te worden van de inschrijving in de Orde van Architecten. Voor architecten uit andere EU-lidstaten moet aangetoond worden dat de architect in de betrokken lidstaat het beroep van architect mag uitoefenen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-30 11:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 32022349611

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-28

Vergelijkbare advertenties van BDA