Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres: Willebroekkaai 36,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Sebastien Verbraekel
Tel: +32 27909696
Fax: +32 27909201
E-mail: sebastien.verbraekel@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
RAAMOVEREENKOMST - sloopwerken Referentienummer: GO/KP00/PJ008SLWRK/2021/4678/SV
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45110000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De Aanbestedende Overheid wenst beroep te doen op een aannemer voor het slopen van gebouwen en paviljoenen alsook het bouwrijp maken van terreinen.
De Aanbestedende Overheid treedt op als aankoopcentrale voor haar scholengroepen zodat zij vrijgesteld zijn van het voeren van een eigen plaatsingsprocedure.
De opdracht omvat het slopen van gebouwen/ constructies en het bouwrijp maken van de terreinen (incl. inzaaien van gras of het aanbrengen van een verharding). Het omvat zonder limitatief te zijn en sterk afhankelijk van de gebouwen en terreinen, volgende werken:
- Gescheiden afvoer van alle afvalstromen, gevaarlijk en niet-gevaarlijk;
- Sloop van gebouwen, bijgebouwen en alle aanhorige constructies;
- Afspraken met derden (nutsmaatschappijen) vóór aanvang en tijdens de werken;
- Afsluiten en verwijderen nutsaansluitingen;
- Onbewoonbaar maken van vrijgekomen gebouwen;
- Opruimen en verwijderen van inboed.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Perceel 1: scholengroepen 21, 24, 25, 26, 27 en 28 (+/- West-Vlaanderen) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Perceel 2: scholengroepen 9 18, 19, 20, 22 en 23 (+/- Oost-Vlaanderen & westelijk deel Vlaams-Brabant) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Perceel 3: scholengroepen 1, 3, 5, 6, 7, 8 enkel voor domeinen gelegen in Vlaanderen , 10 en 17 (+/- Antwerpen & noordelijk deel Vlaams-Brabant) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 4II.2.1. Benaming
Perceel 4: scholengroepen 11, 12, 13, 14, 15 en 16 (+/- Limburg & oostelijk deel Vlaams-Brabant) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing).De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De Kandidaat moet voldoende financiële en economische draagkracht hebben om de raamovereenkomst en haar Deelopdrachten uit te voeren zonder dat zich een financieel risico voor de Opdrachtgever voordoet.
Eventuele minimumeisen:
1. Of aan deze vereiste voldaan is, zal worden beoordeeld op basis van de volgende criteria:
• De Inschrijver moet aan minstens 1 van de 2 volgende criteria voldoen:
- Op basis van de recentste jaarrekening of van het gemiddelde over de 3 jongste jaarrekeningen, een liquiditeitsratio (in ruime zin, zijnde de verhouding van het beperkt vlottend actief tot het vreemd vermogen op korte termijn) hebben hoger of gelijk aan 1,0.
- Gemiddeld netto winstgevend zijn over de laatste 3 boekjaren.
• De Inschrijver moet zijn aansprakelijkheid bij schade aan derden afdoende verzekerd hebben met een dekking van minimum 500.000 EUR per schadegeval en met een minimum op jaarbasis van 1.000.000 EUR.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De Inschrijver toont aan dat hij beschikt over de nodige ervaring, expertise en competenties om de Deelopdracht(en) onder de Raamovereenkomst op een tijdige en kwalitatief hoogstaande manier uit te voeren.Concreet wordt hier onder verstaan:• De persoon die in opdracht van de inschrijver het project zal leiden (zowel het opmaken van Voorstellen voor de minicompetitie als de uitvoering van de Deelopdracht – dit kunnen ook 2 verschillende personen zijn), moet de 4 laatste jaren actief zijn als projectleider sloop- en afbraakwerken en beheerst grondig de Nederlandse taal. • De persoon die in opdracht van de inschrijver de dagelijkse werfactiviteiten zal leiden moet de 2 laatste jaren actief zijn als werfleider sloop- en afbraakwerken en beheerst grondig de Nederlandse taal. • De Inschrijver beschikt, voor uitvoering van de Deelopdrachten, over de nodige arbeidskrachten om de opdracht met de nodige vakkennis uit te voeren.
Eventuele minimumeisen:
1. Volgende certificaten dienen aangeleverd te worden:
o De Inschrijver beschikt over minstens drie personen met een geldig opleidingsattest asbestverwijdering ‘eenvoudige handelingen’.
o De Inschrijver beschikt over een VCA-erkenning of gelijkwaardig voor de looptijd van de Raamovereenkomst of de werfleider beschikt over een VCA-diploma voor leidinggevenden of gelijkwaardig.
• Indien de Inschrijver inschrijft voor meerdere percelen: Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de onderneming van de Inschrijver, en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
De technische en beroepsbekwaamheid moet worden aangetoond door ten minste de volgende stukken:
• Per Perceel waar de Inschrijver wenst voor in te schrijven, zal hij de CV’s van de volgende teamleden die de Opdracht zullen uitvoeren, met vermelding van hun moedertaal. Indien ingeschreven wordt voor meerdere percelen én dezelfde teamleden (kunnen) worden ingezet, volstaat éénmalige indiening mét duidelijke vermelding van de betreffende percelen.
o De projectleider
-De verantwoordelijke voor de opmaak van de offerte(s) in het kader van de Deelopdrachten, indien dit niet dezelfde persoon is dan de projectleider
- Werfleider
Dezelfde personen mogen meerdere functies opnemen.
- Alle geldige attesten “asbestverwijdering ‘eenvoudige handelingen’ van het voorgestelde team.
- VCA-attest inschrijver en/of werfleider
- Indien de Inschrijver inschrijft voor meerdere percelen: Verklaring personeelsbezetting
- Erkenning: De Opdrachtnemer beschikt minimaal over de erkenning G5 klasse 1. Indien de Inschrijver inschrijft voor meerdere percelen én in aanmerking komt om opgenomen te worden als Begunstigde, beschikt hij over erkenning G5 klasse 2
Op ogenblik van effectieve toewijzing van de Raamovereenkomst en Deelopdrachten wordt de erkenningsvereiste gecontroleerd door de Opdrachtgever.
Vereiste erkenning: G5 (Afbraakwerken), Klasse 1 of
G5 (Afbraakwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-07-02 23:59
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-10-30
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-07-05
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Huis van het GO!, Willebroekkaai 36 in Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Sebastien Verbraekelprojectmanager Infrastructuur - Programmamanagementsebastien.verbraekel@g-o.beGSM : 0466387335Plaatsbezoek vereist: In het kader van de mini-competitie zal telkens een plaatsbezoek plaatsvinden.Perceel 1 regio “West-Vlaanderen”: plaatsbezoek Vijverhoflaan 13 Brugge – Sint-Michiels 15 juni 13 uurPerceel 2 regio “Oost-Vlaanderen & westelijk deel Vlaams-Brabant”: plaatsbezoek Sint-Annastraat 9 - Halle 14 juni 13 uur Perceel 3 regio “Antwerpen & noordelijk deel Vlaams-Brabant”: plaatsbezoek De Merodelei 220 Turnhout - 17 juni 11 uur Perceel 4 regio “Limburg & oostelijk deel Vlaams-Brabant”: plaatsbezoek Heuvelstraat 65 Leopoldsburg - 17 juni 13 uurDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-27