Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Directie Vervoerinfrastructuur
Postadres: Vooruitgangstraat 56,BE-1210 Brussel
Tel: +32 22774665
E-mail: aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internetadres(sen): http://www.beliris.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=408291
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
3.4.1.3. Vernieuwing van de elektrische installatie in de Basiliek te Koekelberg - Opdracht van diensten - Openbare procedure Referentienummer: Beliris-3.4.1.3-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71250000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht omvat :
Tijdens de hele duur van de studie/de opdracht:
- De voorstelling en de verdediging van het project voor het Begeleidingscomité;
- De opstelling van ontwerpen van processen-verbaal van de vergaderingen waaraan de opdrachtnemer deelneemt;
- De coördinatie van de ontwerpersprestaties, de eventuele bijkomende prestaties en de prestaties aangeleverd door de BH of een van zijn lasthebbers;
- De controle van de planning en de begroting gedurende de opdracht.
Alle prestaties omvatten :
- Voorbereidende studies ;
* Inventarisatie van de huidige vormen van gebruik, bepaling van de behoeften en anticiperen op toekomstige behoeften
* Onderzoek en studie van de historische plannen van de basiliek en de historische technische voorzieningen
* Uitvoeren van sonderingen om de goede werking van bestaande infrastructuurelementen te controleren (kokers nog steeds functioneel?), sonderen en lokaliseren van de bestaande installaties
* Overlopen van de werken die tijdens de vorige fasen werden uitgevoerd en gerichte controles (clock-o-matic, bewakingscameratest)
* Opmeting en inventarisatie van de bestaande installaties (bestaande elektrische, beveiligings- en verlichtingsinstallaties met een analyse van hun sterkten en zwakten)
* Opstelling van één of meer schetsen voor de verlichtingsscenografie en varianten (kerk- en museumzones)
* Opstelling van een programma van mogelijke proeven, bijstand aan de bouwheer tijdens de uitvoering van dit programma en analyse van de resultaten
- Voorbereiding van het voorontwerp (beknopt en definitief );
* Ontwerp van de scenografie en verlichting
* Ontwerp voor de vernieuwing van de elektrische installatie (principes)
* Ontwerp voor de beveiliging en het sleutelbeheerplan
* Ramingen
- Opmaak van een aanbestedingsdossier;
- Bijstand aan de bouwheer bij de analyse van de offertes van de inschrijvers
- Bijstand aan de bouwheer bij de opvolging van de werken
- Bijstand aan de bouwheer bij de voorlopige oplevering van de werken
- Bijstand bij de bouwheer bij de definitieve oplevering van de werken
- Vervolledigen van de topografische overzichten van het gebouw
- Bijstand bij de bouwheer in de werfcommunicatie
- Opmaak van een beheerplan
- Opmaak van een duurzaamheidsstudie
- Opmaak van een sloopinventaris
- De communicatie
De opdracht omvat ook de bijkomende opdracht op de gebruikelijke opdracht, met name:
- Actualisering van de asbeststudie
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat : Tijdens de hele duur van de studie/de opdracht: - De voorstelling en de verdediging van het project voor het Begeleidingscomité; - De opstelling van ontwerpen van processen-verbaal van de vergaderingen waaraan de opdrachtnemer deelneemt; - De coördinatie van de ontwerpersprestaties, de eventuele bijkomende prestaties en de prestaties aangeleverd door de BH of een van zijn lasthebbers; - De controle van de planning en de begroting gedurende de opdracht. Alle prestaties omvatten : - Voorbereidende studies ; * Inventarisatie van de huidige vormen van gebruik, bepaling van de behoeften en anticiperen op toekomstige behoeften * Onderzoek en studie van de historische plannen van de basiliek en de historische technische voorzieningen * Uitvoeren van sonderingen om de goede werking van bestaande infrastructuurelementen te controleren (kokers nog steeds functioneel?), sonderen en lokaliseren van de bestaande installaties * Overlopen van de werken die tijdens de vorige fasen werden uitgevoerd en gerichte controles (clock-o-matic, bewakingscameratest) * Opmeting en inventarisatie van de bestaande installaties (bestaande elektrische, beveiligings- en verlichtingsinstallaties met een analyse van hun sterkten en zwakten) * Opstelling van één of meer schetsen voor de verlichtingsscenografie en varianten (kerk- en museumzones) * Opstelling van een programma van mogelijke proeven, bijstand aan de bouwheer tijdens de uitvoering van dit programma en analyse van de resultaten - Voorbereiding van het voorontwerp (beknopt en definitief ); * Ontwerp van de scenografie en verlichting * Ontwerp voor de vernieuwing van de elektrische installatie (principes) * Ontwerp voor de beveiliging en het sleutelbeheerplan * Ramingen - Opmaak van een aanbestedingsdossier; - Bijstand aan de bouwheer bij de analyse van de offertes van de inschrijvers - Bijstand aan de bouwheer bij de opvolging van de werken - Bijstand aan de bouwheer bij de voorlopige oplevering van de werken - Bijstand bij de bouwheer bij de definitieve oplevering van de werken - Vervolledigen van de topografische overzichten van het gebouw - Bijstand bij de bouwheer in de werfcommunicatie - Opmaak van een beheerplan - Opmaak van een duurzaamheidsstudie - Opmaak van een sloopinventaris - De communicatie De opdracht omvat ook de bijkomende opdracht op de gebruikelijke opdracht, met name: - Actualisering van de asbeststudie
II.2.7. Looptijd
42 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
B.2.2. Documenten van toegangsrecht en kwalitatieve selectie B.2.2 Documenten van toegangsrecht en kwalitatieve selectieOpmerking:Opdat de inschrijver zou voldoen aan de door de bouwheer gewenste technische bekwaamheid, dienen de referenties te beantwoorden aan de minimale criteria vermeld in de tabellen in de bijlage en dient de inschrijver de (selectie)tabellen correct in te vullen, evenals de gevraagde documenten te bezorgen. Het aantal pagina's is beperkt. Informatie die wordt verstrekt boven op deze grens, wordt niet gelezen noch in aanmerking genomen.2.2.1. Impliciete verklaring op erewoord (art. 73 wet van 17 juni 2016 en art. 38 en 39 van het KB van 18 april 2017)art. 39 van het KB PlaatsingVoor deze opdracht vormt het loutere feit van de indiening van de offerte de impliciete verklaring op erewoord van de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.Wanneer de inschrijver zich in een uitsluitingsgeval bevindt en corrigerende maatregelen doet gelden overeenkomstig artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, slaat de impliciete verklaring op erewoord niet op elementen die verband houden met de betreffende uitsluitingsgrond. In dat geval legt hij de schriftelijke beschrijving van de genomen maatregelen voor.De toepassing van de bedoelde impliciete verklaring geldt enkel in zoverre de documenten of certificaten betreffende de uitsluitingsgevallen voor de aanbesteder kosteloos toegankelijk zijn via de in artikel 73, § 4, van de wet van 17 juni 2016 bedoelde databanken. Voor de elementen die niet vallen onder de impliciete verklaring moeten de ondersteunende documenten en certificaten waaruit blijkt dat de ondernemer zich niet bevindt in een uitsluitingssituatie ten laatste op het uiterste tijdstip voor de indiening van de offertes worden voorgelegd.In concreto voegt de inschrijver bij zijn offerte: Voor buitenlandse ondernemingenEen uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) van de rechtspersonen (inschrijver + combinatie ondernemers + entiteiten op wiens draagkracht beroep werd gedaan) De fiscale en sociale attesten waaruit blijkt dat deze ondernemingen in orde zijn:-met hun verplichtingen tot betaling van sociale zekerheidsbijdragen tot en met het laatste verstreken burgerlijk kwartaal vóór de uiterste indieningsdatum van de aanvragen tot deelneming;-met hun professionele fiscale verplichtingen voor de laatste verstreken fiscale periode vóór de uiterste indieningsdatum van de aanvragen tot deelneming.Opmerking.: De deelnemers aan een combinatie van ondernemers zijn gehouden tot het aanduiden van diegene onder hen die de combinatie zal vertegenwoordigen ten opzichte van de aanbesteder.2.2.2. Selectie van de inschrijvers (artikelen 61-63 en 73 van het KB Plaatsing)De inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten.In voorkomend geval moet hij de aanbesteder het bewijs leveren dat hij voor de uitvoering van de opdracht daadwerkelijk zal beschikken over de nodige middelen die ter beschikking worden gesteld door dergelijke entiteiten.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
2.2.2. Selectie van de inschrijvers (artikelen 61-63 en 73 van het KB Plaatsing)De inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten.In voorkomend geval moet hij de aanbesteder het bewijs leveren dat hij voor de uitvoering van de opdracht daadwerkelijk zal beschikken over de nodige middelen die ter beschikking worden gesteld door dergelijke entiteiten.2.2.2.1. Technische bekwaamheid, uitvoering van de diensten van het gespecificeerde type – de referentiesOpgelet :Opdat de inschrijver beantwoordt aan de door de bouwheer gewenste technische bekwaamheid, dienen de referenties te beantwoorden aan de minimum criteria die opgenomen zijn in de tabel met de selectiecriteria in bijlage 02. De inschrijver dient deze selectietabel volledig en correct in te vullen en de bijhorende gevraagde documenten te bezorgen, en bij de offerte te voegen. De offerte van de inschrijver die onvolledig is of niet voldoet aan de gevraagde criteria kan geweerd worden. De administratie zal haar analyse beperken tot de informatie overgemaakt door de inschrijvers. Het aantal pagina’s is beperkt. De gegeven informatie die het maximum aantal pagina’s overschrijdt zal niet gelezen en niet in aanmerking genomen worden.De inschrijver legt maximum 3 gedetailleerde referenties voor, waarvan hij de ontwerper is (of één van zijn onderaannemers) en die hij als het meest relevant beschouwd in het licht van het voorwerp van de opdracht en de ambities van de bouwheer. Meer details omtrent de gevraagde criteria voor de referenties evenals de informatie die de inschrijver moet bezorgen, zijn terug te vinden in de selectietabel in bijlage 02. OntvankelijkheidsvoorwaardeOm ontvankelijk te zijn moeten de referenties betrekking hebben op projecten die in de loop van de afgelopen 5 jaar voor de datum van publicatie van deze aankondiging van opdracht werden uitgevoerd, i.e. een project waarvoor in de loop van de afgelopen 5 jaar een stedenbouwkundige vergunning werd aangevraagd, een kennisgeving van een opdracht voor werken, een voorlopige of definitieve oplevering heeft plaatsgevonden of dat momenteel nog in uitvoering is (art. 68, § 4, 1°, b) en 6° van het KB van 18 april 2017). Referentie 1: Heeft betrekking op een ontwerpopdracht voor werken aan een voor het publiek toegankelijk gebouw, met een minimum oppervlakte van 10.000m².Het betreft een volledige ontwerpopdracht betreffende elektriciteit, of verlichting, of elektronische veiligheid/beveiliging (de aan het studiebureau toegekende ontwerpopdracht betreft de fases voorontwerp tem voorlopige oplevering). Referentie 2:Heeft betrekking op een ontwerpopdracht interieurverlichting/interieur scenografie van een monumentaal gebouw (kerk, kasteel, paleis, herdenkingsmonument, enz.). Onder monumentaal gebouw verstaat men : architectuur gekoppeld aan de bijzondere aard van een gebouw (vb. kerk, kasteel, paleis, herdenkingsmonument, enz.), opgenomen in een erfgoedinventaris.Het betreft een volledige ontwerpopdracht (de aan het studiebureau toegekende ontwerpopdracht betreft de fases voorontwerp tem voorlopige oplevering).Het budget voor de interieurverlichting/interieurscenografie bedraagt minstens 150.000 euro (excl. Btw). Referentie 3: Heeft betrekking op een renovatie/restauratie van een monumentaal gebouw. Onder monumentaal gebouw verstaat men: architectuur gekoppeld aan de bijzondere aard van een gebouw (vb. kerk, kasteel, paleis, herdenkingsmonument, enz.), opgenomen in een erfgoedinventaris, met een minimale oppervlakte van 1.000m².Het betreft een ontwerpopdracht voor werken met architecturale integratie (integreren zonder beschadiging, noch wijziging van het gebouw): - Van een nieuwe elektrische installatie zonder beschadiging noch aanpassing van het gebouw OF- De renovatie van een oude elektrische installatie (zonder beschadiging noch wijziging van het gebouw)Het budget voor de elektriciteitswerken bedraagt minstens 500.000 euro (excl. Btw).Eenzelfde referentie mag gebruikt worden om het respecteren van meerdere minimumvoorwaarden aan te tonen.De referenties worden als volgt aan de offerte toegevoegd, via de selectietabel (zie bijlage 02): Per referentie maximum 4 bladzijden (recto) formaat A4.Indien meer dan 3 referenties worden bijgevoegd, houdt de aanbesteder zich het recht voor om enkel rekening te houden met de eerste 3 referenties.De inschrijver verschaft omtrent elke referentie voldoende info (zie hiervoor het selectieformulier) zodat deze grondig geëvalueerd kunnen worden, met name:- Een beknopte omschrijving van de opdracht, met vermelding van minstens:• algemene info (naam van het project, aard, ligging, bouwheer, …)• een beschrijving van het project• de huidige stand van de werken• afbeeldingen (foto’s, plannen of 3D beelden)• alle informatie die de inschrijver nuttig acht om het project te omschrijven, zoals het totale bedrag van de werken excl. BTW, de contactgegevens van de contactpersoon bij de opdrachtgever,….
Eventuele minimumeisen:
2.2.2. Selectie van de inschrijvers
(artikelen 61-63 en 73 van het KB Plaatsing)
De inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten.
In voorkomend geval moet hij de aanbesteder het bewijs leveren dat hij voor de uitvoering van de opdracht daadwerkelijk zal beschikken over de nodige middelen die ter beschikking worden gesteld door dergelijke entiteiten.
2.2.2.1. Technische bekwaamheid, uitvoering van de diensten van het gespecificeerde type – de referenties
Opgelet :
Opdat de inschrijver beantwoordt aan de door de bouwheer gewenste technische bekwaamheid, dienen de referenties te beantwoorden aan de minimum criteria die opgenomen zijn in de tabel met de selectiecriteria in bijlage 02. De inschrijver dient deze selectietabel volledig en correct in te vullen en de bijhorende gevraagde documenten te bezorgen, en bij de offerte te voegen. De offerte van de inschrijver die onvolledig is of niet voldoet aan de gevraagde criteria kan geweerd worden. De administratie zal haar analyse beperken tot de informatie overgemaakt door de inschrijvers.
Het aantal pagina’s is beperkt. De gegeven informatie die het maximum aantal pagina’s overschrijdt zal niet gelezen en niet in aanmerking genomen worden.
De inschrijver legt maximum 3 gedetailleerde referenties voor, waarvan hij de ontwerper is (of één van zijn onderaannemers) en die hij als het meest relevant beschouwd in het licht van het voorwerp van de opdracht en de ambities van de bouwheer. Meer details omtrent de gevraagde criteria voor de referenties evenals de informatie die de inschrijver moet bezorgen, zijn terug te vinden in de selectietabel in bijlage 02.
Ontvankelijkheidsvoorwaarde
Om ontvankelijk te zijn moeten de referenties betrekking hebben op projecten die in de loop van de afgelopen 5 jaar voor de datum van publicatie van deze aankondiging van opdracht werden uitgevoerd, i.e. een project waarvoor in de loop van de afgelopen 5 jaar een stedenbouwkundige vergunning werd aangevraagd, een kennisgeving van een opdracht voor werken, een voorlopige of definitieve oplevering heeft plaatsgevonden of dat momenteel nog in uitvoering is (art. 68, § 4, 1°, b) en 6° van het KB van 18 april 2017).
Referentie 1:
Heeft betrekking op een ontwerpopdracht voor werken aan een voor het publiek toegankelijk gebouw, met een minimum oppervlakte van 10.000m².
Het betreft een volledige ontwerpopdracht betreffende elektriciteit, of verlichting, of elektronische veiligheid/beveiliging (de aan het studiebureau toegekende ontwerpopdracht betreft de fases voorontwerp tem voorlopige oplevering).
Referentie 2:
Heeft betrekking op een ontwerpopdracht interieurverlichting/interieur scenografie van een monumentaal gebouw (kerk, kasteel, paleis, herdenkingsmonument, enz.).
Onder monumentaal gebouw verstaat men : architectuur gekoppeld aan de bijzondere aard van een gebouw (vb. kerk, kasteel, paleis, herdenkingsmonument, enz.), opgenomen in een erfgoedinventaris.
Het betreft een volledige ontwerpopdracht (de aan het studiebureau toegekende ontwerpopdracht betreft de fases voorontwerp tem voorlopige oplevering).
Het budget voor de interieurverlichting/interieurscenografie bedraagt minstens 150.000 euro (excl. Btw).
Referentie 3:
Heeft betrekking op een renovatie/restauratie van een monumentaal gebouw.
Onder monumentaal gebouw verstaat men: architectuur gekoppeld aan de bijzondere aard van een gebouw (vb. kerk, kasteel, paleis, herdenkingsmonument, enz.), opgenomen in een erfgoedinventaris, met een minimale oppervlakte van 1.000m².
Het betreft een ontwerpopdracht voor werken met architecturale integratie (integreren zonder beschadiging, noch wijziging van het gebouw):
- Van een nieuwe elektrische installatie zonder beschadiging noch aanpassing van het gebouw
OF
- De renovatie van een oude elektrische installatie (zonder beschadiging noch wijziging van het gebouw)
Het budget voor de elektriciteitswerken bedraagt minstens 500.000 euro (excl. Btw).
Eenzelfde referentie mag gebruikt worden om het respecteren van meerdere minimumvoorwaarden aan te tonen.
De referenties worden als volgt aan de offerte toegevoegd, via de selectietabel (zie bijlage 02):
Per referentie maximum 4 bladzijden (recto) formaat A4.
Indien meer dan 3 referenties worden bijgevoegd, houdt de aanbesteder zich het recht voor om enkel rekening te houden met de eerste 3 referenties.
De inschrijver verschaft omtrent elke referentie voldoende info (zie hiervoor het selectieformulier) zodat deze grondig geëvalueerd kunnen worden, met name:
- Een beknopte omschrijving van de opdracht, met vermelding van minstens:
• algemene info (naam van het project, aard, ligging, bouwheer, …)
• een beschrijving van het project
• de huidige stand van de werken
• afbeeldingen (foto’s, plannen of 3D beelden)
• alle informatie die de inschrijver nuttig acht om het project te omschrijven, zoals het totale bedrag van de werken excl. BTW, de contactgegevens van de contactpersoon bij de opdrachtgever,….
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-29 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 10 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-06-29
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Er is geen openbare zitting voor de opening van de offertes. Na de opening van de offertes zal het PV gratis online beschikbaar zijn op de volgende website: https://eten.publicprocurement.be
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. Het volledig bijzonder bestek moet online worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.2. De samenvattende opmeting dient online te worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.3. De offertes moeten via de elektronische applicatie e-Tendering worden ingediend. (cf. Art. 53 e.v. + Art. 84 KB Plaatsing) Voor meer informatie, zie punt B.1.1.2. op pagina 27 van de administratieve bepalingen.4. Het bijzonder bestek voorziet een bijzondere bepaling inzake belangenvermenging en afspraken. (cf. Art. 51 KB Plaatsing) Voor meer informatie, zie punt 4.2. op pagina 22 van de administratieve bepalingen.5. Het bijzonder bestek voorziet een verplicht plaatsbezoek dat, op straffe van onregelmatigheid van de offerte, moet verplicht voorafgaan aan de indiening van de offerte. De bezoeken vinden uitsluitend op afspraak plaats. Voor meer informatie zie punt B3 op pagina 34 en volgende van de administratieve bepalingen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-17