Leefmilieu Brussel

OPVOLGING BIJ UITBATING EN ONDERHOUD ALSOOK TOTALE WAARBORG VAN DE TECHNISCHE INSTALLATIES VAN HET GEBOUW VAN DE ADMINISTRATIEVE ZETEL VAN LEEFMILIEU BRUSSEL, OP DE SITE VAN THURN & TAXIS



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming:  Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Els Debacker
Tel: +32 27757926
E-mail: edebacker@leefmilieu.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels 

I.3. Communicatie

Officiële benaming:  Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Michel Hermans
Tel: +32 27757572
E-mail: mhermans@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
OPVOLGING BIJ UITBATING EN ONDERHOUD ALSOOK TOTALE WAARBORG VAN DE TECHNISCHE INSTALLATIES VAN HET GEBOUW VAN DE ADMINISTRATIEVE ZETEL VAN LEEFMILIEU BRUSSEL, OP DE SITE VAN THURN & TAXIS  
Referentienummer: 2021M0058
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50324200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:  Leefmilieu Brussel, Havenlaan 86C/3000 te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De opdracht voor het beheer, de besturing en het onderhoud van de installaties is een opdracht met een resultaatsverplichting die de goede werking en de totale garantie van alle in de meetstaat opgenomen uitrustingen, de naleving van de bepalingen van de milieuvergunning die daarop betrekking hebben, en de opvolging en de optimalisering van het energieverbruik garandeert. De installaties waarop deze opdracht betrekking heeft zijn het voorwerp van een verbintenis van Leefmilieu Brussel die erin bestaat te voldoen aan de vereisten van de EMAS-registratie. Deze opdracht omvat de verplichting van de dienstverlener om aan Leefmilieu Brussel alle documenten te bezorgen die in het kader van deze aanpak vereist zijn om de goede opvolging van het milieubeheer te rechtvaardigen.  Het beoogde resultaat omvat de controle, de besturing, het actieve technische beheer, de werkbereiken en comfortcriteria, het voorraadbeheer (reserveonderdelen, smeermiddelen en andere producten noodzakelijk voor het onderhoud) en alle administratieve verplichtingen met betrekking tot de installaties die aan de dienstverlener zijn toevertrouwd. Het te verrichten onderhoud is van het ‘preventieve’ type.  Bijgevolg eist de aanbestedende overheid (BH) dat de dienstverlener aan een minimaal prestatieniveau voldoet. De aanbestedende overheid legt geen werkmethodes op, behalve dat de methodes en oplossingen moeten voldoen aan de wettelijke verplichtingen, met betrekking tot de veiligheid voor personen en goederen, en aan alle richtlijnen betreffende veiligheid in het algemeen en werken op hoogte. Naast de minimaal vereiste onderhoudsdiensten, beschikbaarheid en reactievermogen, is het uitsluitend aan de dienstverlener om te bepalen welke middelen moeten worden ingezet om zijn opdracht na te komen.  Indien het resultaat desondanks niet aan de hieronder gespecificeerde criteria voldoet, kan de aanbestedende overheid boetes opleggen voor het niet-naleven van de minimale prestatie-eisen op basis van de hieronder gespecificeerde bedragen (§III.2.5.5.1) Aanvaarding van de opdracht door de dienstverlener houdt impliciet in dat hij de minimaal te leveren diensten aanvaardt, zonder beperking.  De dienstverlener zal dus alles in het werk stellen om de in de volgende artikelen beschreven resultaten te bereiken. De leidend ambtenaar kan te allen tijde de staat en de werking van de installaties controleren of laten controleren door een door hem aangewezen persoon. Daartoe kan hij kennis nemen van elke niet-naleving van de voorwaarden en verplichtingen die in dit bijzonder bestek zijn beschreven en door de dienstverlener moeten worden nageleefd. De gebruikte uitrusting (arbeidsmiddelen, persoonlijke beschermingsmiddelen, collectieve beschermingsmiddelen) moet in overeenstemming zijn met de geldende wetgeving, met name op het gebied van het op de markt brengen of het welzijn op het werk. Alle documenten, certificaten en attesten waarin deze wetgeving voorziet, moeten op eenvoudig verzoek voorgelegd kunnen worden. De gebruikers van deze uitrusting moeten goed opgeleid zijn en over alle nodige informatie voor het gebruik ervan beschikken. Bewijzen van deze opleiding en informatie moeten op eenvoudig verzoek voorgelegd kunnen worden. 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Geen

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener.2. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

Eventuele minimumeisen:
1. De team voorzien voor de bestaat ten minst uit :
- 1 team leider : Een bachelor of een ingenieur, in beide gevallen met te minste 5 jaar ervaring in scepialen technieke van gebouwen
- 2 technici met ervaring (ten minste 5 jaar in techieken der gebouwen (HVAC, electriciteid, sanitaire, inbraak detectie, en brand detectie) met de nodige agregaties om de gevraagde interventies uit te voeren voor deze opdracht.
De inschrijver voegt aan zijn offerte toe een liist met de voorziene personnen voor de uitvoering van deze deze opdracht met hun CV
2. De inschrijver voert ten minst 3 referenties van onderhoudscontracten, voor ten minste 4 jaar tussen 2010 en 2020, voor de technische installatioes van gebouwen met ten minste 3 punten tussen de 6 volgende punten, EN vanwie hij het onderhoud moet uitvoeren:
1. een gebouw met te minste 15000m² van kantoren
2.Installatie KNX met gecentraliseerde programmatie. De inschrijver voert in zijn offerte de nazazm en coordinate van de tecnicus verantwoordelijk van het onderhoud van deze installatie
3.Warmte pomp over geothermische installatie (open of gesloten putten) met ten minste 100kW in warmte en ten minste 100kW in koud
4.Gebouw beheer systeem voor HVAC onder Metasys (Johnson Control) of PRIVA
5. Een atrium ( binnen ruimte ) met een hoogte van minimum 20m op een oppervlakte van minimum 200m² .
6. Verwarming en koeling door de grond (Beton kern activering) op een oppervlakte van minimum 5000 m²
Bovendien de inschrijver moet voor deze drie contracten, in zijn offerte een attest voeren van goed uitvoering handgetekend door de klant.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-11 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-09-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-06-11
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Zaal n° .Havenlaan 86C/3000

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Een bezoek zal 15 dagen na de bekendmaking van een aankondiging van het opdracht georganiseerd worden. Het As-Built dossier zal ter afspraak beschikbaar worden in de kantoren van Leefmilieu Brussel na de bekendmaking van de aankondiging van de opdracht en voor de termijn voor indiening van inschrijvingen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-11

Vergelijkbare advertenties van BDA