Vrije Universiteit Brussel

RAAMCONTRACT VOOR HET UITVOEREN VAN SCHILDERWERKEN + PLAATSEN SOEPELE VLOERBEKLEDING



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel - Directie Infrastructuur
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
RAAMCONTRACT VOOR HET UITVOEREN VAN SCHILDERWERKEN + PLAATSEN SOEPELE VLOERBEKLEDING 
Referentienummer: VUB/2021/DI/01000-21000
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45400000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle locaties VUB
II.2.4. Beschrijving
Deze opdracht betreft het uitvoeren van allerlei schilderwerken en werken soepele vloerbekledingen -waaronder ook giet- of harsvloeren en de plaatsing van plinten uit hout, alle voorbereidingswerken en veiligheids- en gezondheidsmaatregelen inbegrepen. Dit is steeds inbegrepen alle leveringen (inbegrepen de werktuigen voor transport van personen en materialen) tot aan/in de projectsite en in verschillende gebouwen van de VUB.  De diensten en directies Studentenhuisvesting (HUVE), Technical Service (TS) en Infrastructuur en Patrimonium (INFRA) bezorgen de Technische Beschrijvingen, algemeen en per afzonderlijk project. Het betreft, voor elke locatie van de Vrije Universiteit Brussel, de uitvoering van: - ongeveer 75 opdrachten voor “schilderwerken”, grotendeels in de kamers studentenhuisvesting. Het merendeel van de opdrachten valt uit te voeren tussen einde 2e semester en de start nieuwe academiejaar – voorbeeld BIJLAGE M TYPEPROJECT HUVE - verschillende projecten op afroep uit de dienst Technical Service bij de directie Infrastructuur voor het onderhoud en/of opfrissing van bestaande infrastructuur, zowel binnen als buiten – voorbeeld BIJLAGE N TYPEPROJECT TS; - nevenaanneming binnen het kader van een project van elke mogelijke omvang. De aanneming kan hier aangevuld worden met een opdracht tot piloot-aanneming of coördinatie-opdracht. – voorbeeld BIJLAGE O TYPEPROJECT INFRA. De VUB laat bijvoorbeeld uitvoeren : • Schilderen studentenkamers en kantoren • Schilderen gemeenschappelijke ruimtes (keuken, gangen, badkamers, toiletten) • Douches en badkamers schilderen en afdichten • Schilderen inkomhallen, trappenhallen • Buitenmuren schilderen • Behangen inkomhallen, trappenhallen • Muren bezetten – gaten opvullen • Vloeren herstellen • Meubilair herschilderen • Deuren + lijsten schilderen • Vocht- en schimmelbestrijding muren • Raamfolies plaatsen • Graffiti verwijderen, aanbrengen van anti-graffiti en anti-mos • Onderhoud machines, metalen constructies De inschrijver dient er steeds rekening mee te houden dat de werken uitgevoerd worden op een site van een universiteit in werking. Er wordt ook verwezen naar de inhoud van het VGP van de veiligheidscoördinatoren. Zie BIJLAGEN. Er worden afspraken vastgelegd met betrekking tot: o lawaai- en stofhinder, laden en lossen, o gebruik van de lokalen o studie- of examenperiodes o toegang tot de campus voor elke vorm van verkeer o onderzoeksprojecten Voor elke deelopdracht worden de knelpunten met betrekking tot een universiteit in werking ten opzichte van het uit te voeren project afzonderlijk bekeken en worden er specifieke afspraken gemaakt, zoals reeds opgevat onder het technisch bestek; De personeelsbezetting van de inschrijver voor zijn werken op de VUB is afhankelijk van het aantal en de aard van de bestellingen die de aanbestedende overheid opstelt. In piekmomenten moet de uitvoerder minstens 10 uitvoerende medewerkers kunnen tewerkstellen op VUB, eventueel aan te vullen met 1 onderaannemer. 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht kan 3 keer verlengd worden met uitdrukkelijke beslissing telkens voor een periode van 1 jaar met een totaal maximum periode van 4 jaar. Na de laatste verlenging zal in ieder geval geen enkele nieuwe bestelling kunnen gebeuren in uitvoering van de opdracht. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Zie Bijlage C
2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet gerealiseerd hebben, die minstens 2 maal zo groot is als het bedrag van de offerte.
Via de jaarrekening te staven.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste drie jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. 2. Overzicht van de kwalificaties, talenkennis, ervaring en opleidingsniveau van het huidig medewerkersbestand belast met analoge projecten. 3. Een waarborg die de continuïteit van dienstverlening aantoont in de typeprojecten voor de VUB.Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.

Eventuele minimumeisen:
1. Minimaal 3 referenties van een vergelijkbare financiële omvang en complexiteit voor een gelijkaardige opdracht.
Tevredenheidsattesten waarin de contactgegevens zijn vermeld. Deze referenties hebben geen betrekking op UZ Jette, VUB noch ULB.
Model Bijlage D
2. Iedere werknemer moet beschikken over een aantoonbare opleiding. schilder/behanger/decorateur of gelijkwaardig voor de uitvoering van schilderwerken, plaatsen soepele vloerbekledingen/giet-en harsvloeren. Diploma's / getuigschriften van de voor de VUB inzetbare werknemers moeten bij de offerte voorgelegd worden.
3. • De aannemer moet de garantie geven om 2 tot 10 werknemers te kunnen inzetten naargelang het projecttype en de gewenste planning. Het inroepen van een onderaannemer valt onder dezelfde voorwaarden als de hoofdaannemer;
• Verklaring dat de personeelsbezetting van de uitvoerder op alle locaties van de VUB zich kan aanpassen aan het aantal (gelijktijdigheid), de aard (complexiteit) en de omvang van de bestellingen van de VUB;
• De personeelsbezetting van laatste 3 jaren illustreert duidelijk het verloop van dit personeel;
• Opgave van het curriculum van de werfleider met zijn kwalificaties en minimum 3 jaar ervaring aantonen.
Vereiste erkenning: D13 (Verfwerk), Klasse 3


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-24 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-12-21
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-06-24
Plaatselijke tijd: 09:00
Adres: Vrije Universiteit Brussel - Aankoop, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren.Gezien de coronamaatregelen, stellen we 2 data voor. Gelieve u slechts voor 1 datum in te schrijven met maximum 1 persoon en u te houden aan de door de Belgische overheid aanbevolen coronamaatregelen (dragen mondmasker, 1.5m afstand bewaren).Gelieve ook de coronamaatregelen specifiek voor VUB na te leven zie website https://www.vub.be/coronavirus#voorzorgsmaatregelenDatum:woensdag 26 mei 2021 om 14.00 uur.donderdag 27 mei 2021 om 14.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomfaan), vergaderzaal Braem.Vooraf Inschrijven plaatsbezoek noodzakelijk:via Directeur.infra@vub.be en Francis.Geldof@vub.be en in cc Jurgen.Darras en Bert.Geelen@vub.be is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden.Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk donderdag 3 juni 2021 voor 24.00u en dit via directeur.infra@vub.be met als vermelding vraagstelling dossiernummer VUB/2021/DI/01000-21000 RC schilderwerken. De vagen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document.Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres achter te laten.De gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-11

Vergelijkbare advertenties van BDA