Directie Vervoerinfrastructuur

1.26.1.39. Uitbreiding van het kwalitatief hoogstaand openbaar vervoersnetwerk naar het Noorden van Brussel: Aanleg van de 1ste en 2de verdiepingen van City Atrium - Opdracht van werken - Openbare procedure



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Directie Vervoerinfrastructuur
Postadres: Vooruitgangstraat 56,BE-1210 Brussel
Tel: +32 22774665
E-mail: aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internetadres(sen): http://www.beliris.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=390234


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
1.26.1.39. Uitbreiding van het kwalitatief hoogstaand openbaar vervoersnetwerk naar het Noorden van Brussel: Aanleg van de 1ste en 2de verdiepingen van City Atrium - Opdracht van werken - Openbare procedure 
Referentienummer: Beliris-1.26.1.39.-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45400000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp het uitwerken van het concept voor de kantoorinrichting in 'Dynamic Office' en alle werken, diensten en leveringen in uitvoering van het concept.
De opdracht omvat:
• de ontwikkeling van het concept van de kantoorinrichting volgens het principe ‘Dynamic Office’, en van de ondersteunende functies
• het ontwerp van de vaste en losse inrichtingselementen, en de conceptuele integratie van eventueel los meubilair evenals de bepaling van de afwerkingsmaterialen
• de levering van het nieuw voorgestelde meubilair en de inrichtingselementen
• de uitvoering van de werken, inclusief de aanpassingen aan de bestaande technische installaties in functie van de gestelde eisen, nodig voor de realisatie van het concept.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: FOD Mobiliteit en Vervoer -City Atrium deel A&B -Vooruitgangstraat, nr 56, te 1210 Brussel.
II.2.4. Beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp het uitwerken van het concept voor de kantoorinrichting in 'Dynamic Office' en alle werken, diensten en leveringen in uitvoering van het concept.  De opdracht omvat:  • de ontwikkeling van het concept van de kantoorinrichting volgens het principe ‘Dynamic Office’, en van de ondersteunende functies  • het ontwerp van de vaste en losse inrichtingselementen, en de conceptuele integratie van eventueel los meubilair evenals de bepaling van de afwerkingsmaterialen  • de levering van het nieuw voorgestelde meubilair en de inrichtingselementen  • de uitvoering van de werken, inclusief de aanpassingen aan de bestaande technische installaties in functie van de gestelde eisen, nodig voor de realisatie van het concept.  
II.2.7. Looptijd
300 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
2.2.1 Impliciete verklaring op eerDoor het indienen van zijn offerte verklaart de inschrijver, alsook zijn eventuele vennoten en eenheden (bv onderaannemers) op wiens draagkracht hij beroep doet voor de selectie, impliciet op eer zich niet in een van de uitsluitingsgevallen te bevinden (2.2.2. Uitsluitingsgronden).De impliciete verklaring op eer geldt echter niet voor de toepasselijke selectiecriteria (economische draagkracht en technische en beroepsbekwaamheid). (2.2.3. Selectiecriteria: erkenningsbewijs + 2.2.4 Selectiecriteria)Deze impliciete verklaring op eer geldt enkel in zoverre de documenten of certificaten betreffende de uitsluitingsgevallen voor de aanbestedende overheid kosteloos toegankelijk zijn door raadpleging van een gratis toegankelijke nationale databank in elke lidstaat, een digitaal bedrijfsdossier, een systeem voor digitale documentopslag of een voorselectiesysteem.Indien de inschrijver, die zich in een uitsluitingsgeval bevindt, zich op corrigerende maatregelen wil beroepen, moeten deze genomen maatregelen expliciet in de offerte worden beschreven.2.2.2 Toegangsrecht(artikelen 67- 73 van het KB Plaatsing)De inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten.In voorkomend geval moet hij de aanbesteder het bewijs leveren dat hij voor de uitvoering van de opdracht daadwerkelijk zal beschikken over de nodige middelen die ter beschikking worden gesteld door dergelijke entiteiten.Voor de offertes die worden ingediend door combinaties van ondernemers zijn de bepalingen van dit deel "toegangsrecht" op elk lid afzonderlijk van toepassing, evenals op derden op wiens draagkracht men in het kader van de kwalitatieve selectie een beroep doet. Uitsluitingsgronden(artikelen 67-69 en 151 wet + 67-69 van het KB plaatsing)Verplichte uitsluitingsgronden :De verplichte uitsluitingsgronden zoals vermeld in artikel 67 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schuldenDe uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden zoals vermeld in artikel 68 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.Facultatieve uitsluitingsgronden:Kan worden uitgesloten van toegang tot de opdracht, in eender welk stadium van de procedure, de inschrijver die zich bevindt in een van de gevallen van uitsluiting. De inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) waaruit blijkt dat de inschrijver (natuurlijke- of rechtspersoon) niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in art. 67 wet 2016 en art. 67 KB plaatsing.Ook voor de andere entiteiten op wiens draagkracht beroep werd gedaan, dient een uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) bij de offerte te worden gevoegd.Opmerking:De uittreksels uit het strafregister aan te leveren door de Belgische inschrijvers zijn niet ouder dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van de indiening van de offertes. Voor uittreksels ingediend door de buitenlandse inschrijvers is de geldigheidstermijn afhankelijk van de regelgeving in het land van herkomst.De inschrijver met de economisch voordeligste regelmatige offerte kan voor de toewijzing van de opdracht worden gevraagd om opnieuw de bovenvermelde uittreksels uit het strafregister aan te leveren. Deze mogen voor de Belgische inschrijvers niet ouder zijn dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van het schrijven hiertoe overgemaakt door de aanbestedende overheid. Voor uittreksels ingediend door de buitenlandse inschrijvers is de geldigheidstermijn afhankelijk van de regelgeving in het land van herkomst.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu-en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgesteld in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
2.2.3. Selectiecriteria: erkenningsbewijs(artikel 71 van het KB plaatsing)In toepassing van de Wet van 20.03.1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, dient de inschrijver erkend te zijn voor de uitvoering van werken uit (onder)categorie D4 en klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 4 geraamd door de aanbesteder).De inschrijver vermeldt:1. of hij beschikt over de vereiste erkenning, 2. of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie.In dat geval kan de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving voegen, alsook elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen,3. of hij artikel 3, §1, 2° van de wet van 20.03.1991 inroept.
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D4

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
2.2.4 Selectiecriteria : referenties(artikel 70 van het KB Plaatsing)De aannemer moet het bewijs leveren van zijn bekwaamheid om de opdracht goed uit te voeren door de voorlegging van maximum twee referenties:- een referentie die aantoont dat hij in een periode van vijf jaar voorafgaand aan de publicatie van onderhavige aankondiging, een bouw- of renovatieopdracht heeft uitgevoerd die aan de volgende kenmerken beantwoordt:• betrekking hebben gehad op een project met een totaalbedrag van de werken excl. BTW groter of gelijk aan 500.000 euro ;• eveneens betrekking hebben gehad op de uitwerking van het concept van de uitgevoerde werkzaamheden (Design & Build)- een referentie die aantoont dat hij in een periode van vijf jaar voorafgaand aan de publicatie van onderhavige aankondiging, een bouw- of renovatieopdracht heeft uitgevoerd die betrekking heeft gehad op de binneninrichting, op een minimale oppervlakte van 500 m², van een gebouw waarvan een deel nog steeds in exploitatie was tijdens de werkzaamheden, voor een minimaal bedrag van € 100.000.De ontvankelijkheid van de referenties is onderworpen aan de voorlegging van de volgende inlichtingen en/of documenten: 1) een attest van goede uitvoering opgesteld op naam van de aannemer, ondertekend door de opdrachtgever, afgeleverd na de datum van de voorlopige oplevering van de werken met vermelding van de datum van de voorlopige oplevering van de werken die moet hebben plaatsgevonden na (datum publicatie min 5 jaar) en vóór de datum van ontvangst van de offerten. 2) alsook de documenten met de volgende informatie: a. het totale bedrag van de werken excl. BTW; b. het betrokken aantal m².Indien meer dan 2 referenties worden bijgevoegd zal enkel rekening gehouden worden met de eerste 2 referenties Eenzelfde referentie mag aan alle vermelde criteria voldaan.

Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D4

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zie punt 2.4 op pagina 51 van de administratieve clausules van het bijzonder bestek.



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-07-01 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 10 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-07-01
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Er is geen openbare zitting voor de opening van de offertes. Na de opening van de offertes zal het PV gratis online beschikbaar zijn op de volgende website: https://eten.publicprocurement.be

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Het volledig bijzonder bestek moet online worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.2. De samenvattende opmeting dient online te worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.3. De offertes moeten via de elektronische applicatie e-Tendering worden ingediend. (cf. Art. 53 e.v. + Art. 84 KB Plaatsing) Voor meer informatie, zie punt 1.2.2. op pagina 15 van de administratieve bepalingen.4. Het bijzonder bestek voorziet een bijzondere bepaling inzake belangenvermenging en afspraken. (cf. Art. 51 KB Plaatsing) Voor meer informatie, zie punt 4.3. op pagina 7 van de administratieve bepalingen.5. Het bijzonder bestek voorziet een verplicht plaatsbezoek dat ,op straffe van onregelmatigheid van de offerte, moet verplicht voorafgaan aan de indiening van de offerte. De bezoeken vinden uitsluitend op afspraak plaats. Voor meer informatie zie punt 1.1.2. op pagina 14 en volgende van de administratieve bepalingen.6. Het bijzonder bestek voorziet een bijzondere bepaling inzake sociale clausules. Voor meer informatie, zie bijlage Sociale Clausules van het bijzonder bestek.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-04-27

Vergelijkbare advertenties van BDA