Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25637154 / +32 490524843
E-mail: amelie.loos@stib.brussels.be
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=403321
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Brusselse metro - Onderhoud en vernieuwing van de roltrappen Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL4758_JH/AL-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50740000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp het geheel van de prestaties inzake het onderhoud en de vernieuwing van de roltrappen van het merk THYSSENKRUPP, OTIS, CNIM en KONE in de metro- en premetrostations van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Het contract is opgesplitst in twee (2) afzonderlijke loten, overeenkomstig de voorwaarden die in deze aankondiging en in het bestek zijn opgenomen.
Dit opdracht vormt een raamovereenkomst, overeenkomstig de onderstaande voorwaarden
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Brusselse metro - Onderhoud en vernieuwing van de roltrappen - Roltrappen van het merk Thyssen FT73, FT57 et OTIS (wijzigingen zijn mogelijk) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Regio Brussel-Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
Deze onderhoudsprestaties omvatten alle cyclische onderhoudsbeurten, depannages en het herstellen en vernieuwen van onderdelen
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Brusselse metro - Onderhoud en vernieuwing van de roltrappen - Roltrappen van het merk CNIM en KONE (wijzigingen zijn mogelijk) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Regio Brussel-Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
Deze onderhoudsprestaties omvatten alle cyclische onderhoudsbeurten, depannages en het herstellen en vernieuwen van onderdelen
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
III.1.1) Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregisterLijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) als bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA te controleren (verklaringen op erewoord).Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XM-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.Het UEA moet ondertekend worden.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Als u uw kandidatuur voor deze Opdracht samen met een andere persoon in het kader van een vereniging wil indienen, als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, moeten evenwel één of meerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken bedrijven zelf, worden ingediend.Als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, volstaat het om de volgende delen in te vullen:o deel II sectie A ("Gegevens over de ondernemer")o deel II sectie B ("Informatie over de vertegenwoordigers van de ondernemer")o deel III ("Uitsluitingsmotieven")Neem gerust contact op met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen). De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidatuurstelling en UEA gevoegd worden (de verklaring op erewoord van het UEA volstaat niet).De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdrachtbetrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren. (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt B).
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaarlijkse omzet voor de gevraagde diensten/leveringen, berekend over de laatste 3 beschikbare boekjaren, moet meer dan EUR 7.400.000,00 bedragen voor elk van de loten waarvoor het bedrijf een aanvraag wenst in te dienen.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn over een periode van 2 opeenvolgende jaren.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGEPAST: de kandidaat dient de bewijsstukken bij het verzoek tot deelneming te voegen (de verklaring op erewoord van het UEA volstaat niet).
Eventuele minimumeisen:
Voor lot 1 moet de kandidaat in de afgelopen ,5 jaar minimaal, om voldoende concurrentie te kunnen garanderen, 3 contracten voor preventief onderhoud hebben uitgevoerd voor een minimumbedrag van ? 2.700.000,00 voor Thyssen en/of OTIS brandtrappen EN 3 contracten voor de vernieuwing van roltrappen van Thyssen en/of OTIS brandtrappen in de afgelopen 5 jaar, om voldoende concurrentie te kunnen garanderen, voor een minimumbedrag van ? 925.000,00.
De kandidaat geeft aan waar de aanbestedende dienst de bewijsstukken, met name de certificaten van bevredigende prestaties, kosteloos kan verkrijgen. Indien dit niet het geval is, verstrekt de kandidaat deze documenten in zijn deelnemingsaanvraag. Op voorwaarde dat de bedragen voldoende zijn en overeenstemmen met de hierboven vermelde eisen, kan hetzelfde opdracht worden gebruikt als referentie voor zowel preventief onderhoud als voor een contract voor vernieuwingswerken
Voor lot 2, moet de kandidaat in de afgelopen 5 jaar minimaal, om voldoende concurrentie te kunnen garanderen, 3 contracten voor preventief onderhoud hebben uitgevoerd voor een minimumbedrag van ? 2.700.000,00 voor CNIM en/of Kone brandtrappen EN 3 contracten voor de vernieuwing van roltrappen van CNIM en/of Kone brandtrappen in de afgelopen 5 jaar, om voldoende concurrentie te kunnen garanderen, voor een minimumbedrag van ? 925.000,00. De kandidaat geeft aan waar de aanbestedende dienst de bewijsstukken, met name de certificaten van bevredigende prestaties, kosteloos kan verkrijgen. Indien dit niet het geval is, verstrekt de kandidaat deze documenten in zijn deelnemingsaanvraag. Op voorwaarde dat de bedragen voldoende zijn en overeenstemmen met de hierboven vermelde eisen, kan hetzelfde opdracht worden gebruikt als referentie voor zowel preventief onderhoud als voor een contract voor vernieuwingswerken
Voor elk lot, de kandidaat moet beschikken over een beleid voor milieubeheer ten minste gelijkwaardig aan een certificaat ISO 14000 of EMAS. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming
Voord elk lot, de kandidaat moet beschikken over een beleid voor kwaliteitsbeheer ten minste gelijkwaardig aan een certificaat ISO 9000. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-04-05 16:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag tot deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste x kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.3. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodige resources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voor deze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane engagementen garant te stellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdracht alle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval, zo niet kunnen ze niet-ontvankelijk verklaard worden.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-03-04