A.s.t.r.i.d. Nv Van Publiek Recht

Jaarlijks nazicht van de valbeveiligingsuitrusting, van de brandblussers en veiligheidsaudits op de ASTRID-sites.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: A.S.T.R.I.D. NV van publiek recht
Postadres: Regentlaan 54,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Christophe Gregoire
Tel: +32 25006733
Fax: +32 25006710
E-mail: christophe.gregoire@astrid.be
Internetadres(sen): www.astrid.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: A.S.T.R.I.D. NV van publiek recht
Postadres: Regentlaan 54,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Michel Bonivert
Tel: +32 25006735
Fax: +32 25006710
E-mail: michel.bonivert@astrid.be
Internetadres(sen): www.astrid.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Jaarlijks nazicht van de valbeveiligingsuitrusting, van de brandblussers en veiligheidsaudits op de ASTRID-sites. 
Referentienummer: E-A-2123
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71315400
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: 600 sites .A.S.T.R.I.D. répartis sur l'ensemble du territoire belge
II.2.4. Beschrijving
Het ASTRID-netwerk ten behoeve van de hulp- en veiligheidsdiensten bestaat uit 600 sites die over het hele Belgische grondgebied verspreid zijn. Elke site is uitgerust met bepaalde valbeveiligingsuitrusting, onder meer veiligheidsogen en railsystemen voor valbeveiliging, evenals met een middel voor brandbestrijding in de vorm van een draagbare brandblusser. Door A.S.T.R.I.D. uitgevoerde risicoanalyses hebben de noodzaak aangetoond van:  Een jaarlijkse inspectie van de persoonlijke beschermingsmiddelen tegen vallen, bestaande uit verankeringsvoorzieningen die beantwoorden aan de norm EN795;  Een jaarlijkse inspectie van de geïnstalleerde ladders en valbeveiligingsuitrusting, onder meer volgens de normen EN14122-4 of EN353-1, namelijk de ladders, de verticale levenslijnen met railsysteem (type Söll Glideloc), de kooiladders;  Een veiligheidsnazicht (audit) van de toegang tot de site, van aan de ingang tot aan de verschillende elementen (omheiningen, technisch materiaal, antennes, .);  Een jaarlijks nazicht en onderhoud van de draagbare brandblussers rekening houdend met titel 3 van boek III van de Codex, over de brandpreventie op de arbeidsplaatsen. De opdracht omvat de volgende posten: Post 1: Controle van een site die het volgende omvat:  Het nazicht van de persoonlijke beschermingsmiddelen tegen vallen.  Het nazicht van de valbeveiligingsuitrusting, ladders, verticale valbeveiligingssystemen, kooiladders.  Het nazicht van de brandblusser en de signalisatie ervan en indien nodig het conform maken.  Het veiligheidsnazicht (audit) van de toegangen. Post 2: Controle van een site die het volgende omvat:  Het nazicht van de persoonlijke beschermingsmiddelen tegen vallen.  Het nazicht van de valbeveiligingsuitrusting, ladders, verticale valbeveiligingssystemen, kooiladders.  Het veiligheidsnazicht (audit) van de toegangen. Post 3: Controle van een site die het volgende omvat:  Het nazicht van de brandblusser en de signalisatie ervan en indien nodig het conform maken.  Het veiligheidsnazicht (audit) van de toegangen. Post 4: Supplement voor een site die het gebruik van een hoogwerker vereist om de controleopdracht uit te voeren. Post 5: Supplement voor een site waarvoor het gebruik van een 4X4-voertuig vereist is om er toegang toe te krijgen. De inspectie die betrekking heeft op een van de posten moet tijdens één enkel bezoek verricht worden.  De opdracht zal aan één enkele inschrijver worden toegewezen voor alle posten samen. De inschrijver mag echter een beroep doen op onderaanneming voor de uitvoering van een post. De opdracht wordt afgesloten voor een looptijd van 4 jaar.  Beperking:  Om belangenconflicten te voorkomen, mag een onderneming (of onderaannemer) die op een ASTRID-site valbeveiligingsuitrusting, pylonen, ladders of kooiladders heeft geïnstalleerd of die het onderhoud van deze uitrusting uitvoert, niet deelnemen aan de offerteaanvraag van deze opdracht.  De verschillende partijen moeten de bescherming van de persoonsgegevens die in het kader van deze aankondiging van opdracht ingezameld en verwerkt worden, strikt garanderen in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening EU 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016). Plaats van dienstverlening: 600 ASTRID-sites verspreid over het hele Belgische grondgebied. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. * De inschrijver (of de eventuele onderaannemer) moet een lijst bezorgen van de belangrijkste diensten die in de loop van de jongste drie jaar (2018-2019-2020) werden verleend met betrekking tot controleopdrachten die vergelijkbaar zijn met het voorwerp van de opdracht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instantie waarvoor ze bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.* De leverancier moet in zijn offerte de naam en het CV (met verplichte vermelding van de ervaring van de betrokkenen en hun talenkennis) meedelen van de personen die hij wil toewijzen aan de controleopdrachten en dit ook in het kader van de inzet van onderaannemers.* De inschrijver en de onderaannemer (indien voor een van de posten eventueel een beroep op onderaanneming wordt gedaan) moeten een VCA of gelijkwaardig certificaat afleveren dat aantoont dat ze voldoen aan de minimumeisen inzake veiligheid, gezondheid en milieu (SSE).* De inschrijver moet bewijzen dat de personen die zullen instaan voor het nazicht en onderhoud van de brandblussers hiervoor 'bevoegd' verklaard zijn in overeenstemming met de criteria vastgelegd in norm S21-050. Merk op dat in dit geval een bevoegd persoon een persoon is die in dienst is van of onder een overeenkomst is bij een bevoegd bedrijf (zie 3.21 van norm NBN S21-050).

Eventuele minimumeisen:
1.
* De inschrijver (of de eventuele onderaannemer) moet aantonen dat hij in de loop van de jongste drie jaar (2018-2019-2020) minstens een opdracht uitgevoerd heeft die betrekking heeft op de periodieke controle van brandblussers, evenals een opdracht die betrekking heeft op de controle van persoonlijke beschermingsmiddelen tegen vallen of op de controle van ladders of valbeveiligingsuitrusting, evenals een opdracht van veiligheidsaudits van sites.
* Het personeel dat toegewezen zal worden aan de controleopdrachten (brandblussers, persoonlijke beschermingsmiddelen tegen vallen, ladders en valbeveiligingsuitrusting, veiligheidsaudit van sites) zal moeten bewijzen dat het over minstens een jaar ervaring in eenzelfde functie beschikt.
* Het personeel dat toegewezen wordt aan de controle van uitrusting die werken op hoogte met zich brengt, zal aan de hand van een attest moeten bewijzen dat het minstens een jaar geleden geslaagd is voor een opleiding hoogtewerk die gelijkwaardig is aan een opleiding 'GOF-4'. De inschrijver moet de attesten bezorgen waaruit blijkt dat het personeel voor deze opleiding geslaagd is. Hij moet ook bewijzen dat hij over minimaal een jaar ervaring beschikt in werken op hoogte op mobiele telecommunicatiesites.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-04-02 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-07-01
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-04-02
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: A.S.T.R.I.D. NV van publiek recht, Regentlaan 54 te 1000 Brussel

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-03-01

Vergelijkbare advertenties van BDA