Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Elsene
Postadres: Elsensesteenweg, 168,BE-1050 Brussel
Tel: +32 26435985
E-mail: pierre.sabot@ixelles.brussels
Internetadres(sen): www.ixelles.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=396548
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Ontwerp, uitvoering en uitbating van een bouwwerk gelegen in de Graystraat 169 - 171, dat voornamelijk zal worden bestemds voor koopwoningen. Referentienummer: Gemeente Elsene-2021-019-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp enerzijds het ontwerp en de uitvoering van een bouwwerk dat voornamelijk bestemd is voor koopwoningen die toegankelijk zijn voor gezinnen met een gemiddeld of bescheiden inkomen, in ruil voor de verwerving, door de opdrachtnemer, van zakelijke rechten op de grond ;
anderzijds de uitbating van het gerealiseerde bouwwerk, waarbij wordt voldaan aan de eisen die door de aanbestedende overheid zijn vastgesteld om aan het openbaar belang te voldoen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Graystraat 171 te 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Deze opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp: het ontwerp en de uitvoering van een bouwwerk dat voornamelijk bestemd is voor koopwoningen die toegankelijk zijn voor gezinnen met een gemiddeld of bescheiden inkomen, in ruil voor de verwerving, door de opdrachtnemer, van zakelijke rechten op de grond; de uitbating van het gerealiseerde bouwwerk, waarbij wordt voldaan aan de eisen die door de aanbestedende overheid zijn vastgesteld om aan het openbaar belang te voldoen. De opdrachtnemer verbindt zich ertoe om op het in punt 7.1.2 Beschrijving van perceel 2 van het onderhavige bestek beschreven perceel de in zijn offerte beschreven bouwwerken op te richten volgens zijn eigen ontwerp, in overeenstemming met zijn verbintenis en met inachtneming van de fasen en de planning die in zijn offerte worden vermeld. Om de uitvoering van de werken en de uitbating ervan mogelijk te maken, draagt de gemeente Elsene de volledige eigendom op het genoemde perceel over. Het is de taak van de opdrachtnemer om op het terrein waarvan hij de volledige eigendom verwerft elke ontwikkeling (omgeving, toegang, wegen, enz.) uit te voeren die noodzakelijk zou blijken te zijn voor de werking en de uitbating van het bouwwerk. Alle nodige vergunningen moeten worden aangevraagd door de opdrachtnemer. De opdrachtnemer is verplicht om de werken te voltooien binnen een periode van 3 jaar na de datum van kennisgeving van de toekenning van de vergunningen. Het einde van de werkzaamheden krijgt materieel vorm door middel van een proces-verbaal van voorlopige oplevering. De opdrachtnemer moet de aanbestedende overheid ten minste 15 dagen van tevoren en per aangetekende brief (vergezeld van een elektronisch bericht) uitnodigen voor een vergadering om de voltooiing van de werken vast te stellen. Het terrein waarop het bouwwerk zal worden gerealiseerd, is uitsluitend bestemd voor de verkoop van woningen aan kandidaat-kopers en, bijkomend, voor het gebruik van de begane grond volgens de uitbatingsmodaliteiten die in de offerte van de opdrachtnemer staan beschreven. De opdrachtnemer verbindt zich ertoe om de voorwaarden na te leven, met name wat betreft de toegang, de regels voor toewijzing berekening van de overdrachtsprijzen, bekendmaking en duur van de bezetting, die in deze titel worden beschreven. Deze voorwaarden zullen worden opgenomen in de akten met betrekking tot de overdracht van zakelijke rechten en zullen van toepassing zijn op de rechthebbenden, om de toepassing van de voorwaarden te waarborgen gedurende de periode die in de offerte is voorzien.
II.2.7. Looptijd
180 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Criterium nr. 1: Erkenning van de aannemer belast met de uitvoering ; Criterium nr. 2: Referenties van de inschrijver inzake uitvoeringDe technische bekwaamheid van de inschrijver wordt aangetoond door het voorleggen van een lijst met werken ontworpen of uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar. Deze lijst moet worden ondersteund door attesten van goede uitvoering voor de twee referenties opgenomen in onderstaand vereist niveau.
Eventuele minimumeisen:
Criterium nr. 1: Klasse: Klasse 6 : tot 3.225.000 EUR, Categorie: D ;
Criterium nr. 2:
De inschrijver moet minimum twee ontworpen of uitgevoerde referenties hebben die zich minstens in de fase van voorlopige oplevering bevinden en die betrekking hebben op:
- 1ste referentie: zware renovatie (dit omvat een project dat betrekking heeft op stabiliteitswerken, ruwbouw, speciale technieken en afwerkingen) of de nieuwbouw van meerdere woningen, voor een minimale oppervlakte van 500 m², waarbij de inschrijver optrad als bouwheer;
- 2de referentie: opdracht omvattende minstens 10 woningen voor middeninkomens en/of met sociale woningen gelijkgestelde woningen waarin de inschrijver als uitbater heeft opgetreden, met het oog op de verkoop of de overdracht van een zakelijk hoofdrecht of een persoonlijk recht, voor eigen rekening, alleen of in vereniging.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Overeenkomstig artikel 87 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, verbindt de opdrachtnemer zich ertoe om in het kader van de uitvoering van de fase van de werken van de opdracht:- Ofwel beroepsopleidingsacties voor jongeren te ondernemen, ongeacht of die nu wel of niet deeltijds schoolplichtig zijn, werkzoekenden of personen die niet meer schoolplichtig zijn.- Ofwel acties voor socio-professionele inschakeling van werkzoekenden te ondernemen.- Ofwel acties voor de maatschappelijke en professionele integratie van personen met een handicap of kansarmen te ondernemen.- Ofwel een combinatie van beroepsopleidingsacties, acties voor socio-professionele inschakeling en acties voor de maatschappelijke en professionele integratie van het hierboven beoogde doelpubliek.Aan deze vereiste kan worden voldaan door toepassing van de modaliteiten die worden beschreven in de bijlage bij de documenten van de opdracht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-30 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-06-30
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De aannemer verbindt zich er zonder voorbehoud toe om zelf, of eventueel via zijn onderaannemers, op de werkplek, in het kader van de uitvoering van de opdracht, opleidingsacties, acties voor integratie, of acties voor socioprofessionele inschakeling (of een combinatie van deze acties) overeenkomstig onderhavig bestek, onder de voorwaarden die in bijlage ervan zijn opgenomen.Alle voorbehoud of onmogelijkheid met betrekking tot deze verbintenis uitgedrukt in de offerte zal ertoe leiden dat die, in alle gevallen en zelfs nog vóór haar inhoud onderzocht is, door de aanbestedende overheid als onregelmatig beschouwd zal worden en dus ambtshalve geweerd zal worden.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indienen van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan door of vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling Administratie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, per aangetekende brief te versturen binnen een termijn van zestig dagen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.In toepassing van artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, mag de sluiting van de opdracht of van de concessie die volgt op de gunningsbeslissing bovendien in geen geval plaatsvinden vóór het verstrijken vaneen termijn van vijftien dagen die ingaat vanaf de mededeling van de gemotiveerde beslissing.Wanneer een vordering tot schorsing van de uitvoering van de gunningsbeslissing wordt ingediend binnen deze termijn van 15 dagen, mag de aanbestedende instantie de opdracht niet sluiten voordat de verhaalinstantie uitspraak heeft gedaan, hetzij over de vordering tot voorlopige maatregelen, hetzij over de vordering tot schorsing. De inschrijver wordt verzocht de gemeente binnen die termijn van 15 dagen bij voorkeur per fax te verwittigen dat die vordering is ingediend. Dat kan op het volgende nummer: 02/515.61.59 of per e-mail naar: secretariat@ixelles.brussels.De termijnen voor het indienen van een vordering tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid van de uitvoering van de gunningsbeslissing bij de Raad van State beginnen te lopen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-03-01