Iris Ziekenhuizen Zuid

Opdracht voor de levering van diensten voor het ontwerpen en opvolgen van de uitvoering der werken en de installatie, inclusief een architectuuropdracht met als voorwerp « Studie, installatie en verhuur van geprefabriceerde modules voor spreekkamers »



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Iris Ziekenhuizen Zuid
Postadres: Baron Lambertstraat 38,BE-1040 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Houda Chahboun
Tel: +32 27398473
Fax: +32 27398557
E-mail: hchahboun@his-izz.be
Internetadres(sen): www.his-izz.be/fr/hopitaux-iris-sud/infos-pratiques-et-contact/etterbeek-baron-lambert_2 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Opdracht voor de levering van diensten voor het ontwerpen en opvolgen van de uitvoering der werken en de installatie, inclusief een architectuuropdracht met als voorwerp « Studie, installatie en verhuur van geprefabriceerde modules voor spreekkamers »  
Referentienummer: 0087_IT_JB_Prebab
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 44211100
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Joseph Bracops Campus (JB)
II.2.4. Beschrijving
De opdracht heeft betrekking op de installatie en de verhuur van geprefabriceerde lokalen met diensten voor het ontwerpen en opvolgen van de werken, waarbij de in het programma vastgestelde doelstellingen en de technische en functionele schikkingen worden nageleefd. De opdracht is bedoeld om een ondernemersgroep aan te duiden, dat zal instaan voor de volledige opdracht inzake ontwerp, bouw, uitvoering en terbeschikkingstelling van de installaties zoals beschreven in delen III en IV van dit bestek voor de duur van de huur van "minstens 5 jaar" van een geheel van geprefabriceerde bedrijfsklare modules, bestemd voor spreekkamers.  De opdracht is onderverdeeld in 1 vaste schijf en 1 voorwaardelijke schijf. De keuze van de opdracht in schijven, is gebaseerd op de onzekerheid over het verkrijgen van alle administratieve vergunningen die vereist zijn voor de tijdelijke installatie van geprefabriceerde modules voor spreekkamers. De inschrijver is verplicht prijs in te dienen voor alle onderdelen van de vaste schijf en voor alle onderdelen van de voorwaardelijke schijf.  De vaste verbintenis van de aanbestedende overheid is enkel beperkt tot de vaste schijf. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de voorwaardelijke schijf niet te bestellen, waarbij de opdrachtnemer hiervoor geen aanspraak kan maken op een schadevergoeding.  Indien de voorwaardelijke schijf wordt besteld, zal de uitvoering van de opdracht steeds worden onderworpen aan de toepassing van de bepalingen van dit bijzonder bestek. De voorwaardelijke schijf wordt besteld door middel van een kennisgevingsbrief. De betrokken schijven bestaan uit: ? De vaste schijf "Ontwerpfase" omvat volgende prestaties:   de voorbereidende ontwerpstudies voor de uitvoering van de modules;  de opmaak van de nodige aanvraagdossiers, attesten en stedenbouwkundige vergunningen voor het verlenen van diensten, met name het dossier voor de bouwvergunning. ? De voorwaardelijke schijf "Uitvoeringsfase" omvat volgende prestaties:   de uitvoering van de voorbereidende werken, met name de voorbereiding van het terrein voor de bouw van de modules, de afbraak van kleine bouwwerken die in de ondergrond opduiken, de fundering van de modules, het vellen en snoeien van bomen, enz.  de fabricage en levering van volledige modulaire structuren, uitgerust zoals gevraagd in het technisch programma, het transport, de montage, plaatsing en assemblage van de modules,  de bescherming van de werf en van de werfinstallaties;  de nodige werken voor de indienststelling van de gebouwen, inclusief netwerken: de aansluiting van de modules met het gebouw en de bestaande netwerken (regenwater, elektriciteit, riolering, informatica, enz.);  de uitvoering van een toegang voor personen met beperkte mobiliteit aan de uitgang naar de buitenkant van het modulaire geheel;  de interventies in de dienst-na-verkoop tijdens de huurperiode;  de demontage, het verwijderen van de modules aan het einde van de huurperiode. Voor deze volledige opdracht wenst de aanbestedende overheid een multidisciplinair team aan te duiden, samengesteld uit minstens: Een architect; Een EPB-adviseur; Een stabiliteitsingenieur; Een bekwaam aannemer op gebied van geprefabriceerde constructies (fabricage en plaatsing).  Eenzelfde persoon kan over verschillende vaardigheden beschikken; de vaardigheden van de architect en aannemer moeten echter op zijn minst verschillend zijn. Gezien de noodzaak van de onafhankelijkheid van de architect, moeten de architect en de aannemer bovendien in de inschrijvende entiteit voorkomen (met andere woorden de ondernemersgroep) en mogen zij dus geen onderaannemers van elkaar zijn. De deelnemers vormen samen een ondernemersgroep. De bepalingen van artikelen 77 en 78 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 zijn van toe.(zie opdrachtdocumenten) 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-06-07
Einde (dd/mm/jjjj): 2022-01-10
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet in een van de uitsluitingssituaties bevindt zoals bedoeld in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016.Door het UEA te ondertekenen verklaart de inschrijver:? op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 12 kalenderdagen te bezorgen, op straffe van verwerping van zijn offerte.Voor de onderneming of elk lid van de ondernemersgroep:A/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van Art.62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De inschrijver die geen personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wet van 27 juni 1969, voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een ondertekende verklaring op erewoord, die dit feit bevestigt.De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij in regel zijn met de betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen. De inschrijver die personeel tewerkstelt dat afkomstig is van een andere Lidstaat van de Europese Unie en niet zoals hierboven bedoeld, voegt een attest toe, uitgereikt door de bevoegde instantie, waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan verplichtingen inzake de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen tot deelneming.B/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en Art.63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De inschrijver voegt bij zijn offerte een attest waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.Voor een Belgische inschrijver moet het attest worden uitgereikt door de FOD Financiën.C/ Bewijs van afwezigheid van faillissement De inschrijver voegt bij zijn offerte een door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.D/ De eventuele corrigerende maatregelen zoals bedoeld in Art. 70 van de wet van 17 juni 2016 De inschrijver die zich in een van de in de artikelen 67 of 69 van de wet genoemde situaties bevindt, mag echter het bewijs leveren dat de maatregelen die hij heeft genomen toereikend zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, ondanks het bestaan van een relevante uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dit bewijs voldoende acht, wordt de betrokken inschrijver niet uit de aanbestedingsprocedure uitgesloten (art. 70 van de wet van 17 juni 2016).Let wel, deze corrigerende maatregelen zijn niet van toepassing: Indien de inschrijver werd uitgesloten door een rechterlijke beslissing met betrekking tot de deelname aan aanbestedingsprocedures (gedurende de bij die beslissing vastgestelde uitsluitingsperiode); Indien de inschrijver de verplichtingen met betrekking tot de betaling van zijn belastingen of zijn sociale bijdragen niet naleeft.E/ StrafregisterDe inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister of gelijkwaardig document, dat door een bevoegde gerechtelijke of administratie.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming en de omzet van het toepassingsdomein dat het voorwerp uitmaakt van de opdracht, met betrekking tot de laatste drie beschikbare boekjaren in functie van de oprichtingsdatum van de onderneming, of de start van de activiteiten van de ondernemer, voor zover de informatie over deze omzetcijfers beschikbaar is.
Eventuele minimumeisen:
1. Deze verklaring, die maximaal 6 maanden voor de opening van de inschrijvingen moet worden afgegeven, beschrijft de situatie van de inschrijver ten opzichte van de specifieke eisen van de opdracht, waarbij de bank verklaart dat de klant over de financiële draagkracht beschikt om dergelijke opdrachten uit te voeren.
2. De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring betreffende de totale omzet gedurende de laatste drie boekjaren. De gemiddelde totale minimumomzet per jaar over de laatste drie jaar bedraagt 1.000.000 euro.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Vermelding van de diploma's en beroepskwalificaties 2. Een beschrijving van de technische uitrusting, de toegepaste maatregelen door de ondernemer om de kwaliteit te waarborgen en de studie- en onderzoeksmiddelen van zijn onderneming3. Een lijst met de voornaamste leveringen van de afgelopen drie jaar, met vermelding van bedrag, datum en van de openbare of private bestemmeling

Eventuele minimumeisen:
1. Voor de architect:
Mededeling van het inschrijvingsnummer op de tabel van de Orde van Architecten van de provincie waar hij verblijft of, voor de ingezetenen van de Lidstaten van de Europese Unie of uit een ander land dat deel uitmaakt van het akkoord betreffende de EER, een verklaring op eer het beroep van architect in het buitenland uit te oefenen en te zullen overgaan tot de aflegging van een voorafgaande verklaring bij de Nationale Raad van de Orde van Architecten.
Voor de stabiliteitsingenieur:
Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: Een kopie van het studiegetuigschrift van de natuurlijk persoon die belast is met de opdracht, en die zijn status van bouwkundig ingenieur of ingenieur-architect aantoont. De natuurlijk persoon die belast is met de opdracht zal tijdens de uitvoering van de opdracht over een titel moeten beschikken die hem toelaat de kandidaat raadgevend ingenieur of de kandidaat van het ingenieursadviesbureau aan te stellen.
Voor de EPB-adviseur:
Naleving van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19/06/2008 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs: Een kopie van de kennisgeving van de erkenning voor de uitoefening van de opdracht van EPB-adviseur, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19/06/2008 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs, afgeleverd door het Leefmilieu Brussel.
Voor de aannemer:
1° hetzij het bewijs dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt, met name categorie D, klasse 3;
2° hetzij een bewijs dat de inschrijver in het bezit is van een getuigschrift of is ingeschreven op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere Lidstaat van de Europese Unie. In dat geval mag de inschrijver aan zijn deelnemingsaanvraag het door de bevoegde certificeringsinstantie afgegeven getuigschrift of het bewijs van de door de bevoegde instantie van de Lidstaat gecertificeerde inschrijving, evenals elk document dat de gelijkwaardigheid van dit getuigschrift of deze inschrijving met de vereiste erkenning kan vestigen, toevoegen. Deze getuigschriften vermelden de referenties om op de officiële lijst te worden geregistreerd of om de certificering te verkrijgen, evenals de klassering op deze lijst.
2. Een nota met de samenstelling van het team, met verduidelijking van de rolverdeling door middel van een organigram, de natuurlijke of rechtspersonen die optreden als ontwerpers voor de ontwikkeling van het project, het opvolgen en opleveren van de uitvoering, de contractuele betrekkingen tussen de partners (tijdelijke vennootschap, onderaanneming, .). Alle voor deze opdracht vereiste bekwaamheden (architectuur, stabiliteitsstudies, EPB, eventuele speciale technieken, en fabricage/levering/installatie en verhuur) moeten in het organigram voorkomen.
Indien de personen die de opdracht uitvoeren rechtspersonen zijn, vermeldt het organigram eveneens de namen en de beroepskwalificaties van de personen die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht.
De inschrijver dient, voor alle facetten van de opdracht en met betrekking tot de in het organigram aangewezen persoon of personen, de diploma's, het bewijs van bevoegdheid om het beroep uit te oefenen en het curriculum vitae voor te leggen.
3. Minimaal één en maximaal drie referenties, die globaal genomen, aantonen dat minstens één van de leden van de ondernemersgroep, binnen de vijf jaar van de publicatie van deze aankondiging (de periode van 3 jaar wordt bepaald door de specificaties van de opdracht, de aard en de duur van de vereiste prestaties, en om aldus een voldoende niveau van concurrentie te verzekeren), soortgelijke leveringen heeft uitgevoerd als die waarop deze opdracht betrekking heeft, met de volgende kenmerken:
? uitgevoerd voor rekening van één of verscheidene aan de wetgeving betreffende de overheidso.(zie opdrachtdocumenten)

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-04-06 08:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-10-03
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-04-06
Plaatselijke tijd: 08:30

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 15/03/2021 om 10.00De inschrijver wordt uitgenodigd voor het verplichte plaatsbezoek, die zal plaatsvinden op 15.03.2021 om 10u00 en op straffe van verwerping van zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-02-24

Vergelijkbare advertenties van BDA