Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Schoonmaken van de metro- en premetrostations van de MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mirko MUZI
Tel: +32 25638227
Fax: +32 25153281
E-mail: mirko.muzi@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=393166


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Schoonmaken van de metro- en premetrostations van de MIVB 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4497/HF/MM.-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90910000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van deze raamovereenkomst is het uitvoeren van de schoonmaak die nodig is voor de dagelijkse netheid van de metro- en premetrostations van Brussel. Het doel bestaat erin een optimaal resultaat en een constante netheid te verkrijgen. Op basis van de dagelijkse en periodieke schoonmaakbeurten, wenst de MIVB over nette infrastructuren te beschikken gedurende de hele looptijd van de opdracht.
De MIVB is van plan om het contract toe te kennen aan één hoofddienstverlener voor de hele looptijd van het contract; De MIVB heeft het recht om de primaire dienstverlener te vervangen door de secundaire dienstverlener als de eerstgenoemde in gebreke blijft of als het contract met de primaire dienstverlener door de MIVB beëindigd wordt.
Kunnen het voorwerp van de opdracht uitmaken: diensten op het gebied van de opdracht die niet voorzien waren onder de prestaties die in het bestek en zijn bijlagen vermeld worden, maar die noodzakelijk zouden zijn geworden als gevolg van nieuwe onroerende/roerende aankopen of van onverwachte omstandigheden.
OPGELET :
Voor alle informatie over het gebruik van het e-tenderingplatform, verzoeken wij u om
1. naar de website https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do te surfen, die de hele procedure in verband met de gepubliceerde opdrachten beschrijft;
2. of contact op te nemen met de HELPDESK van de e-procurementdienst :
 E-mail : e.proc@publicprocurement.be
 Telefoon : (+32) (0)2 790 52 00
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
De dagelijkse schoonmaak van de metro- en premetrostations van de MIVB omvat onder andere:  forfaitaire reinigingen en schoonmaak in eigen beheer van de metro- en premetrostations;  de ruiten wassen in de metrostations;  geregeld en/of in eigen beheer de uitrustingen aan de haltes op het bovengronds net reinigen;  ontsmettingsprestaties. 
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Er is één enkele verlenging mogelijk, met een eenmalige duur van twee bijkomende jaren, aan dezelfde contractuele voorwaarden, die door de MIVB geactiveerd kan worden uiterlijk 6 maanden vóór de vervaldag van de eerste contractuele termijn van 60 maanden. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De economische en financiële draagkracht wordt geverifieerd op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en winst- en verliesrekening).- De kandidaat zal de MIVB zijn balans en resultatenrekening van de laatste drie boekjaren (modellen ingediend bij de NBB) toesturen of zal de link meedelen naar de website waar deze documenten gratis en zonder registratie of andere formaliteit kunnen worden gedownload.Voor Belgische ondernemingen is dit niet verplicht aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan verkrijgen afkomstig van de Balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover ze gepubliceerd werden.Belangrijke puntenAls een kandidaat om zijn economische en financiële draagkracht te staven, een beroep doet op de economische en financiële draagkracht van andere entiteiten (o.a. aangestelde onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij over de middelen kan beschikken die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht door het voorleggen van het engagement van die entiteiten om de kandidaat deze middelen ter beschikking te stellen.
Eventuele minimumeisen:
- De jaaromzet in 2019 voor de gevraagde diensten moet hoger zijn dan 25.000.000 EUR.
- De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat ze de draagkracht hebben om een opdracht zoals onder punt II.1.4 beschreven wordt, tot een goed einde te brengen. De MIVB zal ervan uitgaan dat een kandidaat niet over de economische en financiële draagkracht beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen wanneer zijn eigen vermogen negatief is. Zij zal daarom elke kandidaat verwijderen die zich in die toestand bevindt.
- De bewijsstukken met betrekking tot de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1° Een lijst met referenties van gelijkaardige opdrachten (zie III.1.3 onder de rubriek Eventuele minimumeisen) uitgevoerd in de laatste 3 jaar, met vermelding van :- de beschrijving van de opdracht (inclusief het gebruikte type materiaal),- het jaarlijks bedrag van de opdracht,- de looptijd van de opdracht,- het aantal arbeiders ter plaatse,- de naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon).(in te vullen in het UEA DEEL IV: Selectiecriteria, punt C).2° Ondertekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten. Bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.3° Het bewijs van een lidmaatschap van de onderneming bij de Algemene Belgische Schoonmaakunie (ABSU) en in het geval van een buitenlandse kandidaat: het bewijs van aansluiting bij een gelijkwaardige organisatie in de betrokken Lidstaat.4° Een beschrijving van de bedrijfspolitiek inzake milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg bij de kandidaat.a. Voor het milieubeheer moet het ISO 14000-certificaat (audits), de Europese verordening EMAS (CE) nr.°761/2001 (audit) of elke andere certificatie of beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een verklaring op erewoord over de naleving van alle conventies die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben, bij het dossier gevoegd worden.c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem bij het dossier gevoegd worden.Belangrijke punten :Als een kandidaat, om zijn technische vaardigheden te staven, een beroep doet op de technische competenties van andere entiteiten (o.a. aangestelde onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij over de nodige middelen voor de uitvoering van de opdracht kan beschikken door het voorleggen van het engagement van die entiteiten om de kandidaat die middelen ter beschikking te stellen.

Eventuele minimumeisen:
- De kandidaat stuurt minstens 3 referenties door van opdrachten uitgevoerd in de loop van de laatste 3 jaar.
- De kandidaat maakt minimum 3 tevredenheidsattesten over die elk betrekking hebben op een van de referenties die onder punt 1 genoemd worden.
- De kandidaat moet beschikken over een bedrijfspolitiek voor milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg, zoals hierboven beschreven worden.
- De referenties moeten betrekking hebben op een jaarlijkse opdrachtwaarde gelijk aan of hoger dan 3.000.000 euro om in overweging te kunnen worden genomen.
- Minstens een van de referenties moet op werkprestaties op meerdere sites betrekking hebben.
- Minstens een van de referenties moet betrekking hebben op werkprestaties 7d/7 en 's nachts.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-01-18 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan(= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagdeinformatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan (elektronischvia het e-tenderingplatform op de website "https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do"). Opgelet: de MIVB moethet .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In overeenstemming met de geldende wetgeving worden kandidaturen die met andere middelen dan die hierboven zijn ontvangen, niet in aanmerking genomen.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-12-28

Vergelijkbare advertenties van BDA