Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Grondregie van de Stad Brussel
Postadres: Emile Jacqmainlaan 1 ,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Marc Libens
Tel: +32 22794010
Fax: +32 22794044
E-mail: marc.libens@brucity.be
Internetadres(sen): https://regiefonciere.bruxelles.be/
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Grondregie van de Stad Brussel
Postadres: Emile Jacqmainlaan 1 ,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer François Ngameni
Tel: +32 22793224
Fax: +32 22794044
E-mail: francois.ngameni@brucity.be
Internetadres(sen): https://regiefonciere.bruxelles.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Vossen 15/15A : werkopdracht voor de gedeeltelijke afbraak, de renovatie en de bouw van 4 woningen en een handelszaak Referentienummer: RF/20/PO/839
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Vossenstraat 15 15A te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Werkopdracht voor de gedeeltelijke afbraak, de renovatie en de bouw van 4 woningen en een handelszaak op het perceel gelegen te Vossenstraat 15-15A te 1000 Brussel, gekadastreerd 9de divisie, perceel nr. K994m. De bijzonderheid van deze opdracht hangt af van de context. Het pand is gelegen in het hart van de Marollen, in een gevoelige historische wijk van Brussel met een hoge bevolkingsdichtheid, talrijke winkels en een intense toeristische activiteit. De nadruk zal moeten worden gelegd op het beperken van de overlast gerelateerd aan de bouw- en sloopactiviteiten. De werfinrichting, die in het bijzonder moeilijk in deze buurt, zal met zorg moeten bestudeerd worden . Vanaf de aanvang zal een dialoog met de buurbewoners en de handelaars moeten opgestart worden.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-09-01
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Krachtens artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, misdrijven die in overweging worden genomen voor de toepassing van de verplichte uitsluitingsgronden vermeld in art. 67 van de wet van 17 juni 2016 zijn de volgende:1° deelneming aan een criminele organisatie;2° omkoping;3° fraude;4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit;5° witwassen van geld en financiering van terrorisme;6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.Krachtens artikel 68 van de wet van 17 juni 2016, worden uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure, kandidaat of inschrijver die, in welk stadium van de procedure ook, niet blijkt te voldoen aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen enerzijds of sociale zekerheidsbijdragen anderzijds.Krachtens artikel 69 van de wet van 17 juni 2016 wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die 1° indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden; 2° wanneer de kandidaat of inschrijver in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;3° wanneer de aanbestedende overheid kan aantonen, met elk passend middel, dat de kandidaat of inschrijver in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken4° wanneer de aanbestedende overheid over voldoende plausibele aanwijzingen beschikt om te besluiten dat de kandidaat of inschrijver handelingen zou hebben gesteld, overeenkomsten zou hebben gesloten of afspraken zou hebben gemaakt, die gericht zijn op vervalsing van de mededinging in de zin van artikel 5, lid 2;5° wanneer een belangenconflict in de zin van artikel 6 van de wet van 17 juni 2016 niet effectief kan worden verholpen met andere minder ingrijpende maatregelen;6° wanneer zich wegens de eerdere betrokkenheid van de kandidaat of inschrijver bij de voorbereiding van de plaatsingsprocedure een vervalsing van de mededinging als bedoeld in artikel 52 van de wet van 17 juni 2016 heeft voorgedaan die niet met minder ingrijpende maatregelen kan worden verholpen;7° wanneer de kandidaat of inschrijver blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift tijdens een eerdere overheidsopdracht, een eerdere opdracht met een aanbesteder of een eerdere concessieovereenkomst en dit geleid heeft tot het nemen van ambtshalve maatregelen, schadevergoedingen of andere vergelijkbare sancties;8° wanneer de kandidaat of inschrijver zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van de informatie die nodig is voor de controle op het ontbreken van uitsluitingsgronden of de naleving van de selectiecriteria, of hij informatie heeft achtergehouden, of niet in staat was de ondersteunende documenten die vereist zijn krachtens artikel 73 of artikel 74 van de wet van 17 juni 2016 over te leggen; of9° wanneer de kandidaat of inschrijver heeft getracht om het besluitvormingsproces van de aanbestedende overheid onrechtmatig te beïnvloeden, om vertrouwelijke informatie te verkrijge.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Niet van toepassing
Eventuele minimumeisen:
1. Niet van toepassing
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. ReferentiesDe technische bekwaamheid van de inschrijver moeten worden aangetoond met een presentatie van uitgevoerde werken van de afgelopen 5 jaar.Ten minste 3 relevante referenties dienen gepresenteerd te worden aan de hand van een projectfiche, (maximaal 2 A4-pagina's recto/ verso) bestaande uit een korte omschrijving van de referentie, kleurenfoto's, plannen, uitvoeringstermijnen met het oog op het beantwoorden van de minimale criteria zoals hiernaast beschreven. Elke gekozen referentie moet worden vergezeld met een attest van goede uitvoering met vermelding van de gegevens van de bouwheer, de kosten van de uitgevoerde werken, de realisatiedatum, de plaats van de werken en bovendien of de werken werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht. 2. Beperking van de impact van de bouwplaatsen op het milieuDe bekwaamheid van de inschrijver om de milieu-impact van zijn werven te beperken, moet worden aangetoond aan de hand van voorheen toegepaste methodes, met name : Het toezicht op en de identificatie van de milieueffecten van activiteiten, producten en diensten het continu verbeteren van het milieubeheer de hantering van een systematische aanpak voor de vaststelling van milieudoelstellingen
Eventuele minimumeisen:
1.
Minimumvereisten voor de referenties :
De bekwaamheid van de inschrijver wordt als voldoende beschouwd als hij ten minste 3 referenties, zoals hiernaast gespecificeerde gekozen volgens de volgende criteria, kan voorleggen :
Een budget per opdracht van minstens EUR 250.000,00 exclusief BTW (op één zelfde site)
Minstens 2 van de 3 referentieprojecten hebben als bestemming woningen en minstens 1 betreft een gebouw bestaande uit minimum 2 woningen.
Minstens 1 van de 3 referentieprojecten is gelegen in een historische stedelijke context met hoge densiteit (omgeven door gesloten bebouwing, hoofdzakelijk oude gebouwen) en voetgangersstraat (moeilijk bereikbaar) in een toeristische en commerciële omgeving (beperken van verschillende soorten overlast van bouw- en sloopwerken).
De aanbestedende dienst zal de bekwaamheid van de inschrijver om de werken ui te voeren in een gelijkaardige context als deze die het voorwerp is van de opdracht en de middelen die de inschrijver heeft gebruikt om voorgaande te bereiken, analyseren. Dit zal in de toelichtingsnota van de referentie moeten worden beschreven.
Minstens 1 van de 3 referentieprojecten betreft een zware renovatie of een afbraak en heropbouw.
Indien één of meerdere van deze referenties zijn gerealiseerd in het kader van een vereniging, zal de inschrijver zijn deel van de uitgevoerde werken omschrijven en verantwoorden, alsook hun kostprijs (> EUR 250.000,00 exclusief BTW) .
2.
Minimumvereisten voor het beperken van de impact van bouwplaatsen op het milieu:
De bekwaamheid van de inschrijver wordt als voldoende beschouwd als hij aan zijn offerte één van de volgende documenten toevoegt:
- eencertificaat ISO 14001 dat de milieumanagementcapaciteiten van het bedrijf certificeert;
Of
- Een attest dat werd toegekend door EMAS op naam van haar onderneming dat de milieumanagementcapaciteiten certificeert;
Of
- Label "Ecodynamische onderneming" dat werd toegekend door Leefmilieu Brussel;
Of
- Een nota: Indien de inschrijvers niet in staat zijn één van de bovenstaande certificaten te verstrekken, kunnen zij een nota indienen waarin de beheermethoden worden gespecificeerd in overeenstemming met de thema's en eisen die door Leefmilieu Brussel zijn vastgesteld voor de toekenning van het Ecodynamisch Ondernemingslabel of de thema's en eisen die zijn vastgesteld in de EN ISO 14001-norm. De gekozen methode (Ecodynamisch Bedrijfslabel of EN ISO 14001) moet in de nota worden gespecificeerd.
https://leefmilieu.brussels/sites/default/files/verklarend_document_-_doelstellingen_en_werking.pdf
https://ec.europa.eu/environment/emas/pdf/factsheets/EMAS_revised_annexes.pdf
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-02-01 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-08-20
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-02-01
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Plateforme E-Tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver gehouden een plaatsbezoek uit te voeren ten laatste 5 werkdagen voor de datum van het indienen van de offertes.De afspraak te maken bij :Dhr François Ngameni 02/279.32.24 francois.ngameni@brucity.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van Staat
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-12-02