Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Huurderscoöperatieve EVERECITY c.v.b.a.
Postadres: 1140,BE-1140 Evere
Contactpersoon: Valentin Margineanu
Tel: +32 24306500
E-mail: vmargineanu@everecity.be
Internetadres(sen): www.everecity.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=394552
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Opdracht van diensten voor het onderhoud van de groene ruimten van het patrimonium van de Huurderscoöperatieve Everecity, te 1140 Evere Referentienummer: EVERECITY-5080-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 77300000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Opdracht van diensten voor het onderhoud van de groene ruimten van het patrimonium van de Huurderscoöperatieve Everecity, te 1140 Evere
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: 1140 Evere
II.2.4. Beschrijving
Diensten voor het onderhoud van de groene ruimten van het patrimonium van de Huurderscoöperatieve Everecity.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-03-01
Einde (dd/mm/jjjj): 2022-02-28
Verlenging mogelijk: JA
Op de vervaldatum wordt de opdracht stilzwijgend met telkens een jaar verlengd. Het kan maximum drie keer verlengd worden (tot respectievelijk 28 februari 2023, 29 februari 2024 en 28 februari 2025). De partijen kunnen deze echter beëindigen middels een ter post aangetekende brief gericht aan de andere partij met inachtneming van een opzegtermijn van ten minstens drie maanden vóór de datum van het verstrijken van de lopende termijn.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA-document, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.De inschrijvers vullen het UEA-document in (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0007&from=FR).Door de ondertekening van het UEA verklaart de inschrijver op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen :A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 62 van het koninklijk "plaatsing overheidsopdrachten":De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969: een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen.De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld: een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de inschrijver voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen.B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 63 van het koninklijk "plaatsing overheidsopdrachten":Een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de deelnemingsaanvragen. Belgische inschrijvers moeten een door de FOD Financiën uitgereikt attest voorleggen.C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016D/ Bewijs van afwezigheid van faillissementEen door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.E/ StrafregisterEen uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land evenals van elke natuurlijke persoon met een beslissingsbevoegdheid die door de statuten en vennootschapsakten werd aangesteld, moeten worden meegedeeld.De statuten en vennootschapsakten waarin alle leden worden aangesteld met een beslissingsbevoegdheid binnen elke rechtspersoon die deel uitmaakt van de combinatie, worden meegedeeld.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de volgende selectiecriteria:Een verklaring betreffende de totale jaaromzet (alle activiteiten van de inschrijver samen) en de jaaromzet voor diensten op het vlak van onderhoud van beplantingen, uitgevoerd tijdens de laatste drie boekjaren, vermelden, met relevante uittreksels van de jaarrekening met betrekking tot die boekjaren.
Eventuele minimumeisen:
De inschrijver waarvan het gemiddelde van de jaaromzet over de laatste drie boekjaren, in het domein van onderhoudsdiensten voor beplantingen, minimum 850.000,00 EUR bedraagt, zal worden beschouwd als beantwoordend aan dit criterium.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de volgende selectiecriteria:De inschrijvers moeten aantonen dat ze over voldoende professionele en technische bekwaamheid beschikken om het contract te kunnen uitvoeren in overeenstemming met de contractuele bepalingen, rekening houdend met de waarde en de omvang van de overeenkomst.Zullen worden beschouwd als beschikkend over de vereiste bekwaamheid, de inschrijvers die:1)soortgelijke prestaties zullen hebben uitgevoerd in de loop van de voorbije vijf jaar.Daartoe leggen de inschrijvers een lijst van minstens drie referenties voor (contracten in uitvoering of uitgevoerd).2)het bewijs leveren dat ze, voor het soort activiteiten die in de opdracht bedoeld worden, een voldoende aantal geschooldearbeiders bezitten.Daartoe voegen de inschrijvers een verklaring over hun gemiddeld jaarlijks aantal bezoldigde werknemers toe, met aanduiding van de arbeiders die gekwalificeerd zijn voor het onderhoud van groene ruimten.
Eventuele minimumeisen:
1)
Een lijst van 3 lopende of voorbije contracten in verband met de prestaties en met een omvang die relevant is voor de opdracht, uitgevoerd in de loop van de voorbije vijf jaar, met vermelding van de periode, het bedrag, de plaats van uitvoering en met een beschrijving van de aard van de uitgevoerde prestaties. Enkel referenties die betrekking hebben op een totale onderhoudsoppervlakte van meer dan 1 ha zullen in aanmerking genomen worden.
2)
Minimum 9 gekwalificeerde arbeiders.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
De dienstverlener zal een borg gelijk aan 5% van het bedrag van de offerte stellen bij de Deposito- enConsignatiekas. Het bewijs van de borgstelling zal binnen de 30 dagen na ondertekening van het contract naar de klant gestuurd worden.Deze borg zal worden vrijgegeven in de maand die volgt op de oplevering aan het einde van het contract.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-01-05 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-01-05
Plaatselijke tijd: 14:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Er zal een forum op e-procurement worden gehouden. De inschrijvers worden verzocht uitsluitend hierop hun vragen te stellen, en zullen hier eveneens een antwoord ontvangen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-29