Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: PL_Vehicles_projects@stib-mivb.brussels
Tel: +32 25637361
Fax: +32 25153281
E-mail: cindy.escada@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=394441
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor onderdelen voor het motor- en loopdraaistel van de trams T3000-T4000. Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4365/AR/BVH-F06_1
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 34631000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van de opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van onderdelen bestemd voor het onderhoud en de revisie van de motor- en loopdraaistellen van de trams T3000 en T4000 van de MIVB. De originele onderdelen zijn geleverd door Bombardier.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van de opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van onderdelen bestemd voor het onderhoud en de revisie van de motor- en loopdraaistellen van de trams T3000 en T4000 van de MIVB. De originele onderdelen zijn geleverd door Bombardier. De inschrijver zal de verantwoordelijkheid dragen om aan te tonene dat de voorgestelde onderdelen aan de OEM-specificities van Bombardier beantwoorden. De MIVB beschikt momenteel over een vloot van 220 T3/T4 trams (150 T3 trams en 70 T4 trams). Een T4 tram heeft 3 motordraaistellen en een loopdraaistel. Een T3 tram heeft 2 motordraaistellen en een loopdraaistel. De onderhoudsvrije revisie van de draaistellen bedraagt 400.000 km of 8 jaar. We hebben momenteel een gemiddelde revisie van 7,5 draaistellen per maand. Het contract zal dus de levering van onderdelen voor de revisie van motor en loopdraaistel omvatten. Ter informatie zijn de belangrijkste onderdelen die in de lijst zijn opgenomen en die later zullen worden meegedeeld, de volgende: - Rubberen primaire ophangingen (8 per draaistel) - Hydraulische draaistel remslangen en koppelingen - Shunts met betrekking tot verschillende draaistelsystemen (hydraulische remeenheid, elektromagnetische railrem, lemniscaat,.) - Schroefelementen (bouten, ringen, koppelingen,,.) - Elektrische kabelbomen - Diverse elementen met betrekking tot aardingsdozen - .
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.1 Eerdere bekendmaking betreffende deze procedure
Nummer van de aankondiging in het PB S 2019/S 173-422933
AFDELING V. GUNNING VAN OPDRACHT
Lot 1V.2. Gunning van een opdracht/concessieovereenkomst
V.2.1. Datum van de sluiting van de overeenkomst/het besluit tot gunning van de concessieovereenkomst
2020-07-08
V.2.2. Inlichtingen over inschrijvingen
De opdracht is gegund aan een groep ondernemers: NEE
V.2.4. Inlichtingen over de waarde van de opdracht/het perceel/de concessieovereenkomst (excl. BTW)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en van de gunningsprocedure zoals daarin beschreven en aanvaarden zij zelf door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 15 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.* Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail! De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem. De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via: https://eten.publicprocurement.beVoor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodige resources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voor deze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane verbintenissen garant te stellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdracht alle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.De kandidaat blijft in het kader van de GDPR-regelgeving zelf verantwoordelijk om de nodige toestemmingen te vragen aan zijn klanten of aan andere betrokken derden om de gevraagde persoonsgegevens te mogen gebruiken in het kader van de onderhavige procedure.Voor overige vragen, gelieve deze steeds naar de emailadressen in punt I.1) te richten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures:In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17.6.2013 betreffende de motivering, informatie enrechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en dienstenworden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoeldetermijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang hetgeval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van 60 dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van 15 dagen. Ingevaltoepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn 10 dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van 5 jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-27