Actiris

Onderhouds- en schoonmaakdiensten voor de hoofdzetel van Actiris, gelegen aan de Sterrenkundelaan 14, en het bijgebouw, gelegen aan de Sterrenkundelaan 30



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Actiris
Postadres: Sterrenkundelaan 14,BE-1210 Brussel
Contactpersoon: ydemuijlder@actiris.be en mdaich@actiris.be en fdewandeleer@actiris.be en obentaieb@actiris.be
E-mail: ydemuijlder@actiris.be
Internetadres(sen): http://www.actiris.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=390164


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
onderhouds- en schoonmaakdiensten voor de hoofdzetel van Actiris, gelegen aan de Sterrenkundelaan 14, en het bijgebouw, gelegen aan de Sterrenkundelaan 30 
Referentienummer: Actiris-ORBEM-Csc-Bestek29-2020-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht betreft milieuvriendelijke schoonmaakdiensten waarbij een
sociaal personeelsbeleid wordt gevoerd en waarbij de schoonmaakdiensten
gebeuren overeenkomstig de technische verduidelijkingen die in dit bestek
worden toegelicht. Deze opdracht heeft betrekking op:a) Het onderhoud en de
schoonmaak van de hoofdzetel van Actiris (bureaus, opleidingslokalen, sportzaal,
kinderdagverblijf, trappenhuizen, gangen, sanitair, kantine, telefoontoestellen,
informaticamateriaal enz.). Deze prestaties worden uitgebreider beschreven
in de technische bepalingen De door deze opdracht beoogde oppervlakten
van de Astrotoren worden voorgesteld op de plannen die tijdens het verplichte
bezoek zullen worden overhandigd. (Totaal: 36.000 m2, 30 verdiepingen +
mezzanine en 5 ondergrondse niveaus).Voor de Astrotoren, Sterrenkundelaan
14, vertegenwoordigen de door deze opdracht beoogde oppervlakten ongeveer
1170 werkplekken. De kantine serveert ongeveer 500 maaltijden per dag. De
Astrotoren ontvangt ongeveer 1000.000 externe bezoekers per jaar.b) Het
onderhoud en de schoonmaak van het bijgebouw van de Astrotoren, gelegen
aan de Sterrenkundelaan 30 (Sociale Dienst, archieven, vergaderzalen en lokalen voor interne opleidingen, agentschap van Sint-Joost).De door deze
opdracht beoogde oppervlakten van het bijgebouw van de Astrotoren worden
voorgesteld op de plannen die tijdens het verplichte bezoek zullen worden
overhandigd. Voor dit bijgebouw vertegenwoordigen de door deze opdracht
beoogde oppervlakten (3.427 m2) 88 werkplekken en ongeveer 56.000 bezoekers
per jaar (4 verdiepingen).c) Schoonmaak van de glazen oppervlaktenAstrotoren
14- Schoonmaken van de binnenramen op de verdiepingen (binnenkant van de
buitenramen en beide zijden van de binnenramen).- Schoonmaken van de binnenen buitenramen van de hoofdingang op de benedenverdieping.Gebouw Astro 30-
Schoonmaken van de binnen- en buitenramen.De prestaties per gebouw worden
uitgebreider beschreven in de technische bepalingen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
cf. technische voorschriften 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht start op 4 januari 2021 en wordt gesloten voor de duur van één jaar. De opdracht kan in toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 stilzwijgend worden verlengd met driemaal één jaar. De aanbesteder kan de opdracht ook niet verlengen, op voorwaarde dat hij drie maanden vóór het einde van het eerste, het tweede of het derde jaar een aangetekende brief verstuurt. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
cf. Het bestek punt 11 (sociale clausule, milieuclausule, Naleving van de verdragen van de IAO, Naleving van de vertrouwelijkheid, Naleving van de ABSU-normen)

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-11-19 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-11-19
Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
4.1. Verplicht plaatsbezoek Alvorens hun offerte in te dienen, zullen de inschrijvers niet alleen kennis moeten nemen van onderhavig bestek en van de andere opdrachtdocumenten, maar zullen zij ook moeten deelnemen aan een verplicht gezamenlijk bezoek. Dit verplichte bezoek zal worden georganiseerd om de inschrijvers toe te laten de werkomstandigheden in de Astrotoren 14 en het bijgebouw Astro 30 te beoordelen.Het bezoek zal plaatsvinden op dinsdag 27/10/2020 of op woensdag 28/10/2020, naar keuze, de twee dagen van 9uur tot 12uur of van 14uur tot 17uur ook naar keuzeHet adres is: Astrotoren, Sterrenkundelaan 14, 1210 Brussel, en Astro 30, Sterrenkundelaan 30, 1210 Brussel.Om deze bezoeken optimaal te organiseren, wordt aan de kandidaten gevraagd zich op voorhand vóór 26/10/2020 om 16.00 uur per e-mail gericht aan de vier emails: ydemuijlder@actiris.be en mdaich@actiris.be en fdewandeleer@actiris.be en obentaieb@actiris.be kenbaar te maken en de datum door te geven waarop zij aan het bezoek zullen deelnemen, alsook de naam en functie van de persoon die voor dit bezoek zal worden afgevaardigd.Gezien de huidige coronaomstandigheden zal elke inschrijver door maximaal 1 persoon worden vertegenwoordigd.Het bezoek is verplicht voor alle inschrijvers en zal door de aanbesteder met het bezoekattest (die tijdens het bezoek zal worden uitgedeeld) worden gevalideerd. De inschrijver voegt dit attest toe aan zijn inschrijving.4.2. Vragen per e-mailAlle vragen van de deelnemers aan dit verplichte bezoek m.b.t. deze opdracht kunnen uitsluitend per e-mail worden gesteld (fdewandeleer@actiris.be en obentaieb@actiris.be en ydemuijlder@actiris.be en mdaich@actiris.be), en dit uiterlijk op 04/11/2020 om 16 uur. De aanbesteder zal, ten laatste acht kalenderdagen voor de uiterste indieningsdatum van de offertes, de antwoorden op de vragen per e-mail doorsturen.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-10-16

Vergelijkbare advertenties van BDA