Binhôme

Vandeuren III-IV: zware renovatie van 160 sociale woningen en 1 voorziening volgens de principes van de kringloopeconomie - Be Exemplary 2019



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: BinHôme
Postadres: Emile Clausstraat 63,BE-1180 Ukkel
Contactpersoon: info@binhome.brussels
E-mail: celine.sabath@binhome.brussels
Internetadres(sen): http://www.binhome.brussels  https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=388230


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Vandeuren III-IV: zware renovatie van 160 sociale woningen en 1 voorziening volgens de principes van de kringloopeconomie - Be Exemplary 2019 
Referentienummer: BinHôme-2400/2016/01/01-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Renovatiewerken voor 160 woningen en 1 voorziening in 132 woningen en 4 voorzieningen in de VANDEURENWIJK in Elsene, volgens de principes van de kringloopeconomie.
In het kader van deze opdracht wil de A.O. de sociale cohesie en duurzame ontwikkeling versterken en wil daarom opleidings-, inschakelings- en socioprofessionele integratie-inspanningen leveren in het kader van deze opdracht.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Elsene
II.2.4. Beschrijving
Renovatiewerken voor 160 woningen en 1 voorziening en 132 woningen en 4 voorzieningen in de VANDEURENWIJK in Elsene. 
II.2.7. Looptijd
950 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, bevinden de inschrijvers zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. De inschrijvers moeten het UEA invullen (Uniform Europees Aanbestedingsdocument)(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?qid=1498470834586&uri=CELEX:32016R0007)Ze voegen het volgende bij in bijlage:A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 62 van het "plaatsingsbesluit": De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen. De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld, sluit een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de inschrijver voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de offertes. B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 63 van het "plaatsingsbesluit":De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóórde uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.Voor een Belgische inschrijver moet het attest afkomstig zijn van de FOD Financiën. C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016Wanneer hij het UEA ondertekent, verklaart de inschrijver:op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten en ze op eenvoudig verzoek binnen 10 dagen aan de aanbestedende dienst te bezorgen (deze documenten zullen gevraagd worden wanneer de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht). 1. StrafbladUittreksel uit het strafblad of gelijkwaardig document uitgereikt door een bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het betreffende land. De statuten en vennootschapsakten waarin alle leden met beslissingsbevoegdheid binnen de onderneming zijn aangeduid.Een uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document van een gerechtelijke of andere bevoegde overheid van het betreffende land voor elke natuurlijke persoon met beslissingsbevoegdheid aangeduid in de statuten en akten van de vennootschap moeten meegedeeld worden.2. Attest van afwezigheid van faillissement Een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betreffende land waaruit blijkt dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden niet heeft gestaakt, geen gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. ERKENNING1° dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt, ofwel2° dat de inschrijver houder is van een attest of ingeschreven staat op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval kan de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving voegen, alsook elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen. De attesten vermelden de referenties die de inschrijving op de officiële lijst of verkrijging van de certificering mogelijk maakten, net als de classificatie op die lijst; ofwel3° ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, eerste lid, 2°, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.De inschrijver moet deel II. A van het UEA invullen en daarop voormelde elementen betreffende de erkenning noteren2. REFERENTIEWat betreft de technische en professionele bekwaamheid, bezorgt de inschrijver minstens één referentie uitgevoerd in de laatste vijf jaar met betrekking tot: het voorwerp van de opdracht (renovatie of bouw van een gebouw in naleving van de principes van de kringloopeconomie of kaderend in een bekroond project zoals Be Circular of een vergelijkbare wedstrijd); met een totale uitvoeringswaarde van minstens ? 400.000 excl. btw; waarvan de uitvoering van de werken al gestart is.In een nota van maximaal één bladzijde geeft de inschrijver toelichtingen bij de principes van de kringloopeconomie die in het kader van het project werden toegepast en bij de pertinentie van de referentie.Het minimumbedrag van ? 400.000 excl. btw mag ook betrekking hebben op slechts bepaalde posten uitgevoerd in naleving van de principes van de kringloopbouw binnen een grotere opdracht van werken. In zijn nota beschrijft de inschrijver, inclusief bewijzen, op welke manier alle posten uitgevoerd in naleving van de principes van de kringloopbouw het totale bedrag van ? 400.000 excl. btw bereiken. Dat bedrag van ? 400.000 excl. btw betreft uitsluitend de milieuaspecten van de werken en niet het sociale aspect van de kringloopeconomie (bij. werken uitgevoerd door een sociale werkplaats enz.)In zijn nota noteert de inschrijver de startdatum van de werken van de referentie, net als de naam en gegevens van een contactpersoon. De referentie moet vergezeld zijn van minstens een verklaring van goede uitvoering opgesteld of ondertekend door de bevoegde overheid of, wanneer de opdrachtgever een privékoper was, door een verklaring van de koper of bij ontstentenis door een gewone verklaring van de inschrijver.Voor deze referenties, dan vult hij punt C 1 a) van deel IV op het UEA in.Wanneer hij het UEA ondertekent, verklaart de inschrijver:op erewoord in het bezit te zijn van de bedoelde documenten en ze op eenvoudig verzoek binnen 10 dagen aan de aanbesteder te bezorgen (deze documenten zullen gevraagd worden wanneer de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht).

Eventuele minimumeisen:
Categorie D, Klasse 8.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-12-16 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-12-16
Plaatselijke tijd: 10:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Op straffe van nietigheid van zijn offerte woont de inschrijver een van de drie verplichte plaatsbezoeken bij die starten vanaf nr. 5 in de Jean Vandeurenstraat - 1050 Elsene.- 20/10/2020 à 10 heures - 28/10/2020 à 10 heures - 17/11/2020 à 10 heures Op de e-procurementsite werd een forum geactiveerd voor deze opdracht. Elke vraag en/of verduidelijking over deze opdracht of documenten moet via dit forum ingediend worden en zal niet per e-mail beantwoord worden.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-10-05

Vergelijkbare advertenties van BDA