Actiris

Aankoop van duurzaam kantoormeubilair voor alle gebouwen van Actiris



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Actiris
Postadres: Sterrenkundelaan 14,BE-1210 Brussel
Tel: +32 25057726
E-mail: ydemuijlder@actiris.be
Internetadres(sen): http://actiris.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=384431


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Aankoop van duurzaam kantoormeubilair voor alle gebouwen van Actiris 
Referentienummer: Actiris-ORBEM-21-2020-F02_1
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 39100000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Aankoop van duurzaam kantoormeubilair voor alle gebouwen van Actiris
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE



AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-09-14


AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST

VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd

VII.1.1. Reden voor de wijziging
Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.1.2. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging
Afdelingsnummer: IV.2.2)
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen
In plaats van:
Datum (dd/mm/jjjj): 2020-09-24
Plaatselijke tijd: 11:00
Te lezen:
Datum (dd/mm/jjjj): 2020-10-01
Plaatselijke tijd: 11:00
Afdelingsnummer: IV.2.7)
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend
In plaats van:
Datum (dd/mm/jjjj): 2020-09-24
Plaatselijke tijd: 11:00
Te lezen:
Datum (dd/mm/jjjj): 2020-10-01
Plaatselijke tijd: 11:00
VII.2 Inlichtingen over de wijzigingen

VII.2.1 Beschrijving van de wijzigingen
Aard en omvang van de wijzigingen (met vermelding van eventuele eerdere veranderingen van de opdracht)
Gevolg van de publication van vragen en antwoorden op 18 september

Bestek nr. 21-2020 - Open procedure - Opdracht voor aanneming van leveringen
Raamovereenkomst - Aankoop van duurzaam kantoormeubilair voor alle gebouwen van Actiris


Vragen / Antwoorden

1. Kan er op de aangeboden producten een andere korting gegeven worden op de inventarislijst dan de korting die gehanteerd zal worden op de totaal aangeboden prijslijst Zo kunnen we competitief aanbieden maar ook een breed assortiment ter beschikking stellen via prijslijst. Indien op beide een zelfde percentage moet gegeven worden kan dit niet.

- Het aangeboden kortingspercentage moet geldig zijn voor alle artikelen van hetzelfde perceel. Het kortingspercentage kan per perceel verschillen. De korting kan ook voor de hele catalogus anders zijn, voor artikelen die niet in de percelen opgenomen zijn.


2. P. 32: U vraagt dat de stoel wordt uitgerust met een synthetisch onderstel. Vanuit duurzaamheidsoverwegingen prefereren wij echter een aluminium onderstel aan te bieden voorzien van zwarte poedercoating. Aanvaardt u dit?

- Op basis van het bestek zal dit niet mogelijk zijn.
Uittreksel uit het bestek: "Het indienen van vrije varianten en keuzeopties is in het kader van deze procedure niet toegestaan."


3. P. 33: U vraagt voor de stoelen in perceel 6 een verchroomd onderstel. Dit is echter niet duurzaam gezien de schadelijke impact van dit procedé op mens en natuur. Daarom zijn er alternatieven op de markt zoals verharde lak en andere innovatieve oplossingen. Worden deze aanvaard als alternatief voor een verchroomd onderstel?

- Op basis van het bestek zal dit niet mogelijk zijn.
Uittreksel uit het bestek: "Het indienen van vrije varianten en keuzeopties is in het kader van deze procedure niet toegestaan."


4. Perceel 2: Bureaus


OPTIE A: IN DE HOOGTE VERSTELBARE BUREAUS VOOR EEN INDIVIDUELE WERKRUIMTE, MET AFSTELLING DOOR EEN MONTEUR

Er worden bureaus gevraagd waarvan de hoogte kan worden afgesteld op 68 tot 82 cm. Kan u ons zeggen of de hoogte van deze bureaus op het moment van de installatie door onze monteurs moet worden geregeld, of dat dit later door uw teams zal gebeuren?

- De bureaus zullen door de aanbesteder geregeld worden


In dit geval stellen wij een kliksysteem voor dat eenvoudig te regelen is, maar niet door de gebruikers. Hierbij worden de bureaus geacht altijd door dezelfde persoon te worden gebruikt.

OPTIE B: IN DE HOOGTE VERSTELBARE BUREAUS VOOR EEN GEDEELDE WERKPLEK, DIE DOOR DE GEBRUIKER ZELF WORDEN AFGESTELD

In dit geval kan de hoogte van het bureau met behulp van een hendel worden geregeld en is geen tussenkomst van een externe monteur nodig.

Kunt u ons zeggen welke situatie van toepassing is?

- In de prijslijst is bepaald dat alle bureaus over een manueel in de hoogte verstelbaar onderstel moeten beschikken (hendel).


5. Perceel 4: Polyvalente tafels
Er worden tafels gevraagd met vierkante poten van 30/30 mm. Mogen we tafels aanbieden met vierkante poten van 40/40 mm of tafels met ronde poten met een diameter van 30 mm?


- Op basis van het bestek zal dit niet mogelijk zijn.
Uittreksel uit het bestek: "Het indienen van vrije varianten en keuzeopties is in het kader van deze procedure niet toegestaan."




6. U vraagt dat de inschrijver in het bezit is van de volgende certificaten: ISO 9001 en 14001.

Als de inschrijver niet ISO 9001 en ISO 14001 gecertificeerd is, maar de onderaannemers (fabrikanten, leveranciers, monteurs) wel, mag de inschrijver dan, gezien de bovenstaande gegevens, op de offerteaanvraag reageren? En zo ja, hoe kan hij dan deze certificering van de onderaannemers laten gelden, zonder dat zijn offerte wordt uitgesloten?


- Het bestek vermeldt het volgende "Criterium inzake de technische bekwaamheid van de inschrijvers.
De inschrijver moet in het bezit zijn van de volgende certificaten: ISO 9001 en 14001. De certificaten moeten worden afgeleverd door een instelling die erkend is om zulke certificaten af te leveren.
Hij voegt bij zijn offerte een fotokopie van de certificaten."

Om te voldoen aan het bovengenoemde selectiecriterium kunnen ondernemers, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van artikel 78, § 1, van de wet van 17 juni 2016 en artikel 73 van het koninklijk besluit van 18 april 2017, zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van hun band met die entiteiten.


De ondernemer is verplicht te antwoorden op de vraag in deel II, afdeling C, van het UEA en moet aan de aanbesteder aantonen dat hij over de nodige middelen zal kunnen beschikken, met name door overlegging van een verbintenis daartoe van deze derden.


7. Perceel 2: Bureaus en accessoires (pag. 27)

"Werkblad met verstelbare hoogte: +/- van 68 tot 82 cm."

Er zijn verschillende mogelijkheden om een bureautafel in hoogte te verstellen.

Kan u toelichten welk systeem uw voorkeur geniet: schroef, zwengel of elektrisch?


- In de prijslijst is bepaald dat alle bureaus over een manueel in de hoogte verstelbaar onderstel moeten beschikken (hendel).


8. Perceel 3: Metalen ladeblokken (pag. 30)

Wat bedoelt u met "Index van inbraakwerendheid"? Is dit gelinkt aan een ISO-norm? Welke attesten/certificaten moeten hier voorgelegd worden?

- De inschrijver moet ons een fabrieksdocument/fabrieksverklaring bezorgen betreffende de veiligheidskenmerken van de slotcilinder van het ladeblok.
 bescherming tegen openbreken;
 bescherming tegen uitboren;
 bescherming tegen kapotslaan;
 enz.

Indien mogelijk wordt ook gepreciseerd hoelang bescherming tegen inbraak wordt geboden (5, 10, 15 minuten .).

Met deze informatie kunnen we een index van inbraakwerendheid bepalen.

Kunnen wij als alternatief voor het vijfde wiel de oplossing aanbieden waarbij er slechts één lade per keer kan geopend worden?

- Ja, als dit systeem als tegengewicht fungeert om te voorkomen dat het ladeblok kantelt als de grote lade wordt geopend.

In het bestek staat: "Het ladeblok moet uitgerust zijn met een vijfde wieltje of een tegengewicht om te vermijden dat deze zou kantelen bij het openen van de grote lade."

Vergelijkbare advertenties van BDA