Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Havenbedrijf Antwerpen, NV van publiek recht
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Procurement
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Veronique Van den Hoogen
Tel: +32 32052155
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Restauratieve werken aan dienstgebouw Siberiabrug GD002 incl. vervangen buitenschrijnwerk, gevelrestauratie en dakwerken - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging Referentienummer: B10832
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Ter hoogte van de Siberiabrug situeert zich een dienstgebouw voor de bediening van de Siberiabruggen, door het Havenbedrijf GD002 genoemd. Dit bedieningsgebouw dateert van 1939 en is opgetrokken in een verzorgde, zakelijke interbellumstijl. Op 5 oktober 2009 werd het dienstgebouw vastgesteld als bouwkundig erfgoed en sinds 28 april 2015 staat het geklasseerd als Beschermd Monument (ID10738 - zie omschrijving in bijlage 13). Gezien de ouderdom van het gebouw dringen zich heden een aantal onderhoudswerken op, zoals o.a.: Dakwerken : nieuwe dakdichting incl. plaatsen van thermische isolatie, plaatsing van een valbeveiliging en regenwaterafvoeren e.a. bijhorigheden ; Buitenschrijnwerk : Vervangen of - waar bouwhistorisch aangewezen - restauratie van het buitenschrijnwerk (staal, hout, .) van het ganse gebouw met integratie van zonnewering en aangepaste beglazing volgens noodwendigheden gebruik ; Gevelrestauratie : gevelherstellingen en (zachte) reiniging van de gevelmaterialen Asbestverwijdering: volgens asbestinventaris Bovenstaande wordt verder beschreven in Bijlage 7_technische bepalingen die integraal onderdeel uitmaken van dit bestek.
II.2.7. Looptijd
150 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver verklaart zich niet onder het toepassingsgebied te bevinden van de uitsluitingsgronden voorzien in artikel 67 van de Wet en artikel 61 van het KB (veroordelingen/respectievelijk inbreuken wegens deelneming aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven e.a., witwassen van geld en financiering van terrorisme, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, tewerkstelling van illegalen).De Belgische kandidaat dient geen RSZ-attest en geen fiscaal attest bij zijn aanvraag tot deelneming te voegen. De aanbesteder zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, en waaruit blijkt dat hij:- niet in staat van faillissement verkeert;- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen;- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver voegt een verklaring op eer toe met vermelding van de totale jaaromzet van de onderneming van de laatste drie boekjaren en/of een verklaring geattesteerd door een revisor of een gelijkwaardig persoon dat aan onderstaande minimumeis wordt voldaan. Onder omzet wordt begrepen het bedrag vermeld onder code 70 in de jaarrekening van Belgische ondernemingen (volledig schema). Voor jaarrekeningen van buitenlandse ondernemingen wordt onder omzet begrepen het bedrag waarop de onderneming recht heeft of verwacht te hebben in ruil voor de geleverde of verstrekte werken, goederen of verstrekte diensten.
Eventuele minimumeisen:
1. De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over elk van de laatste drie boekjaren bedraagt minimaal 310.000 EUR. In het geval de inschrijver indient middels een consortium dient minimaal één lid van het consortium minimaal deze omzet te kunnen voorleggen, hetzij aangetoond te worden dat de gevraagde minimale omzet gepoold wordt door twee ondernemingen die of lid zijn van het consortium of een derde entiteit op wiens draagkracht beroep wordt gedaan.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. In het kader van de technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver wordt verwezen naar artikels 25 en 30 van het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse regering van 20 september 2002, 23 juni 2006 en 30 april 2009, 4 december 2009, 10 september 2010, 10 juni 2011, 22 juli 2011, 29 juni, 2012 en 10 januari 2014.De specifieke bekwaamheid van de inschrijver en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden dient aangetoond te worden op volgende wijze:1. De inschrijver levert diploma's en studiecertificaten aan om de studiekwalificaties te staven;2. De inschrijver geeft een opgave van het aantal jaren relevante beroepservaring en/of levert getuigschriften aan, minimum 3 jaar noodzakelijk.3. De inschrijver bewijst zijn technische bekwaamheid of beroepsbekwaamheid aan de hand van minstens 3 gelijkaardige restauratiewerkzaamheden. Deze referenties moeten voor minstens 50% van de kostprijs uitgevoerd zijn door eigen personeel en voorlopig opgeleverd tijdens de laatste 5 jaar (te rekenen vanaf datum aanbesteding van onderhavig dossier) en gestaafd zijn door getuigschriften van goede uitvoering afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever. Deze getuigschriften bevatten: Het bedrag van de restauratiewerkzaamheden; Het tijdstip (begin en oplevering) en plaats van de uitvoering; Een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht; De opgaven van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemers(s); Het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden; De processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden.4. De inschrijver dient uit zijn lijst van restauratiewerkzaamheden uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar minimum één referentie van elk van onderstaande werken op te nemen: Restauratie historisch metsel -en voegwerk; Betonrestauratie; Historisch schrijnwerk, waarvan minstens één met stalen schrijnwerk.De specifieke bekwaamheid van de inschrijver en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden dient aangetoond te worden op volgende wijze:1. De inschrijver levert diploma's en studiecertificaten aan om de studiekwalificaties te staven;2. De inschrijver geeft een opgave van het aantal jaren relevante beroepservaring en/of levert getuigschriften aan, minimum 3 jaar noodzakelijk.3. De inschrijver bewijst zijn technische bekwaamheid of beroepsbekwaamheid aan de hand van minstens 3 gelijkaardige restauratiewerkzaamheden. Deze referenties moeten voor minstens 50% van de kostprijs uitgevoerd zijn door eigen personeel en voorlopig opgeleverd tijdens de laatste 5 jaar (te rekenen vanaf datum aanbesteding van onderhavig dossier) en gestaafd zijn door getuigschriften van goede uitvoering afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever. Deze getuigschriften bevatten: Het bedrag van de restauratiewerkzaamheden; Het tijdstip (begin en oplevering) en plaats van de uitvoering; Een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht; De opgaven van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemers(s); Het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden; De processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden.4. De inschrijver dient uit zijn lijst van restauratiewerkzaamheden uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar minimum één referentie van elk van onderstaande werken op te nemen:.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. -
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-10-26 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-04-24
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie wordt verwezen naar : http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.De meetstaat wordt u eveneens in excelformaat bezorgd. Vermits wij geen vat hebben op de wijze waarmee u met dit document omspringt, wijzen wij u op de bepaling van artikel 75 van het KB van 18 juni 2017 "Vorm en inhoud van de offerte".De meetstaat dient aangeleverd te worden in Excel.Gelieve de desbetreffende bepaling van dit artikel nauwgezet te volgen.Huidige opdracht betreft een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking. Hieruit volgt dat u dient te voldoen aan de selectiecriteria vermeld in het bestek (en hiervoor de vereiste documenten dient over te maken) en dat u een offerte dient in te dienen. Het indienen van uw kandidatuurstelling en uw offerte vindt dus in één fase plaats.Plaatsbezoek vereist: 28/09/2020Data plaatsbezoek : - Maandag 28/9/2020 om 10u: plaatsbezoek- Maandag 5/10/2020 om 10u: plaatsbezoekDienstgebouw Siberiabrug GD002Siberiastraat 2030 AntwerpenDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-09-11