Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Grondregie van de Stad Brussel
Postadres: Emile Jacqmainlaan 1 ,BE-1000 Brussel
Tel: +32 22794010
Fax: +32 22794044
E-mail: regie@brucity.be
Internetadres(sen): https://regiefonciere.bruxelles.be/
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Grondregie van de Stad Brussel
Postadres: Emile Jacqmainlaan 1 ,BE-1000 Brussel
Tel: +32 22794010
Fax: +32 22794044
E-mail: regie@brucity.be
Internetadres(sen): https://regiefonciere.bruxelles.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Koer Spaarstraat - Inrichting koer en ingangen Referentienummer: RF/19/PO/830
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Spaarstraat 8, 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Opdracht van renovatiewerken betreffende de binnenkoer en de toegangen langswaar de toegang tot de koer wordt verzekerd Bestaande toestand: De koer en de verschillende toegangen zijn in de huidige toestand geplaveid met betonnen klinkers 11/22/8 cm. Problemen met waterdichtheid werden vastgesteld ter hoogte van de betonnen vloerplaat boven de ondergrondse parking. Twee zones op volle grond zijn voorzien van gras en 3 bestaande bomen. De toegangen die uitgeven op de koer zijn in een slechte toestand. Nieuwe toestand: Het project voorziet de volledige herinrichting van het binnengebied, de toegangen inbegrepen.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-02-01
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Krachtens artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, misdrijven die in overweging worden genomen voor de toepassing van de verplichte uitsluitingsgronden vermeld in art. 67 van de wet van 17 juni 2016 zijn de volgende:1° deelneming aan een criminele organisatie;2° omkoping;3° fraude;4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit;5° witwassen van geld en financiering van terrorisme;6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.Krachtens artikel 68 van de wet van 17 juni 2016, worden uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure, kandidaat of inschrijver die, in welk stadium van de procedure ook, niet blijkt te voldoen aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen enerzijds of socialezekerheidsbijdragen anderzijds.Krachtens artikel 69 van de wet van 17 juni 2016 wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die 1° indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden; 2° wanneer de kandidaat of inschrijver in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;3° wanneer de aanbestedende overheid kan aantonen, met elk passend middel, dat de kandidaat of inschrijver in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken4° wanneer de aanbestedende overheid over voldoende plausibele aanwijzingen beschikt om te besluiten dat de kandidaat of inschrijver handelingen zou hebben gesteld, overeenkomsten zou hebben gesloten of afspraken zou hebben gemaakt, die gericht zijn op vervalsing van de mededinging in de zin van artikel 5, lid 2;5° wanneer een belangenconflict in de zin van artikel 6 niet effectief kan worden verholpen met andere minder ingrijpende maatregelen;6° wanneer zich wegens de eerdere betrokkenheid van de kandidaat of inschrijver bij de voorbereiding van de plaatsingsprocedure een vervalsing van de mededinging als bedoeld in artikel 52 heeft voorgedaan die niet met minder ingrijpende maatregelen kan worden verholpen;7° wanneer de kandidaat of inschrijver blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift tijdens een eerdere overheidsopdracht, een eerdere opdracht met een aanbesteder of een eerdere concessieovereenkomst en dit geleid heeft tot het nemen van ambtshalve maatregelen, schadevergoedingen of andere vergelijkbare sancties;8° wanneer de kandidaat of inschrijver zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van de informatie die nodig is voor de controle op het ontbreken van uitsluitingsgronden of de naleving van de selectiecriteria, of hij informatie heeft achtergehouden, of niet in staat was de ondersteunende documenten die vereist zijn krachtens artikel 73 of artikel 74 over te leggen; of9° wanneer de kandidaat of inschrijver heeft getracht om het besluitvormingsproces van de aanbestedende overheid onrechtmatig te beïnvloeden, om vertrouwelijke informatie te verkrijgen die hem onrechtmatige voordelen in de plaatsingsprocedure kan bezorgen, of om verwijtb.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van alle werken uitgevoerd tijdens de afgelopen vijf jaar (datum van voorlopige oplevering - 1/1/2015), vergezeld van attesten van goede uitvoering voor de belangrijkste werken. De attesten vermelden de gegevens van de bouwheer, het bedrag, de realisatiedatum en de uitvoeringsplaats van de werken en verduidelijken of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en op regelmatige wijze tot een goed einde zijn gebracht. Voor elk van de vernoemde referenties dient een projectfiche toegevoegd te worden (maximum 2 pagina s A4 recto/verso) dat een beschrijving, kleurenfoto 's plannen en uitvoeringstermijnen bevat van de desbetreffende referentie. In het geval van overschrijding van het maximaal aantal toegestane pagina's, zullen de pagina's geanalyseerd worden in chronologische volgorde. De overige pagina's zullen niet onderzocht worden door de aanbestedende overheid.
Eventuele minimumeisen:
1. De capaciteit van de inschrijver wordt als voldoende beschouwd indien de inschrijver ten minste 3 geïllustreerde referenties toevoegt, die vergezeld zijn van een attest van goede uitvoerinhg en volgens volgende criteria:-Een budget van EUR 500.000,00 exclusief BTW per opdracht (op één zelfde locatie). -gelijkaardig omwille van hun aard (buiteninrichting) -minstens één van de 3 referentieprojecten is gesitueerd in een dense stedelijke context
Indien een of meerdere van deze referenties zijn gerealiseerd in het kader van een vereniging, zal de inschrijver zijn deel van de uitgevoerde werken omschrijven en verantwoorden, alsook hun kostprijs .(> EUR 500.000,00 HTVA)
Vereiste erkenning: D (Entreprises générales de bâtiments), classe 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-10-13 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-05-01
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-10-13
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Plateforme E-Tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver gehouden een plaatsbezoek uit te voeren ten laatste 5 werkdagen voor de datum van het indienen van de offertes.De afspraak te maken bij : Björn De Feyter, tel: 02/279.32.26 - email: bjorn.defeyter@brucity.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van Staat
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-09-09