Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Jérôme Schoonejans
Tel: +32 27757775
E-mail: jschoonejans@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Good Soil: Verkennende studie met het oog op een geïntegreerd bodembeheer in het Brussels Gewest - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 2020H0046
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 73100000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Brussel
II.2.4. Beschrijving
Vijftien jaar geleden heeft het Brussels Gewest de Bodemordonnantie aangenomen met als doel de bodemverontreiniging te bestuderen en te behandelen teneinde de leefomgeving van zijn inwoners te verbeteren en de sociaal-economische uitdagingen aan te gaan. Vandaag wil de onderafdeling Bodems van Leefmilieu Brussel verder gaan via de implementatie van een globale strategie, de Good Soil-strategie, om het bodembeheer en -behoud in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest te verbeteren. Gezien de essentiële rol die de bodem speelt in de goede werking van het milieu en voor onze samenleving en economie, is het inderdaad van essentieel belang dat er snel actie wordt ondernomen. Vandaag treffen de bedreigingen alle regio's van de planeet. Het Brussels Gewest is geen uitzondering op de regel: er zijn problemen van vervuiling, verdichting en bodemverharding die leiden tot verlies van biodiversiteit en van organisch materiaal. Om de Good Soil-strategie uit te voeren moet eerst een onderzoeksprogramma in vier fasen worden opgezet ter ondersteuning van deze opdracht. 1. In de eerste plaats moet een inventaris worden opgemaakt van alle (al dan niet ruimtelijke) gegevens, kennis en bestaande studies die te maken hebben met de bodem in het Brussels Gewest. Het doel is om een kaart te maken met het type stedelijke bodem, de bedreigingen voor deze bodems en de geleverde ecosysteemdiensten. 2. Vervolgens zullen door middel van een enquête de ontbrekende gegevens uit fase 1 worden verzameld, evenals de meningen en verwachtingen van alle partners die betrokken zijn bij het bodembeheer in het Brussels Gewest. 3. Ten slotte zal de inschrijver op basis van de resultaten van de twee voorgaande punten een geïntegreerde methodologie moeten ontwikkelen om in een tweede fase een terreinstudie uit te voeren en een GIS op te zetten waarin alle gegevens worden verzameld. Deze strategie moet een lijst omvatten van de acties die moeten worden ondernomen om de bodem te controleren, te beschermen en te verbeteren, rekening houdend met de resultaten van het onderzoek teneinde prioriteiten vast te leggen. 4. Tegelijkertijd zal de inschrijver ook concrete voorstellen moeten doen om tegen 2023 een Bodemplan op te stellen. Dit uitgebreide studieprogramma zal in een later stadium (~2021) worden aangevuld met een terreinstudie op basis van de algemene strategie die naar aanleiding van de hier gepresenteerde studie is vastgelegd (fase 3). Deze terreinstudie zal de ontbrekende kennis over de Brusselse bodem (fase 1 en fase 2) aanvullen. Zie deel III (Beschrijving en technische eisen) voor meer details.
II.2.7. Looptijd
6 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.* In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Indien van toepassing, een attest waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.* In navolging van art. 63 van het KB van 18 april 2017 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.* In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem.* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener.3. Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.
Eventuele minimumeisen:
1. In de afgelopen tien jaar ten minste één studie van deze omvang en met dit multidisciplinaire karakter hebben uitgevoerd
2. Het werkteam moet multidisciplinair zijn. Het moet bestaan uit specialisten in pedologie - bodembiologie en communicatie. Deze vaardigheden moeten worden aangetoond aan de hand van diploma's of referenties van eerdere projecten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-09-14 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-12-13
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-30