Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: cvba Providentia
Postadres: Brusselsesteenweg 191,BE-1730 Asse
Contactpersoon: De heer Oscar De Vet
Tel: +32 24541780
E-mail: oscar.devet@providentia.be
Internetadres(sen): www.providentia.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: cvba Providentia
Postadres: Brusselsesteenweg 191,BE-1730 Asse
Contactpersoon: De heer Oscar De Vet
Tel: +32 24541780
E-mail: oscar.devet@providentia.be
Internetadres(sen): www.providentia.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Interne renovatiewerken huurpatrimonium Referentienummer: IRH-001
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45211000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: Woningen in de gemeenten van het arrondissement Halle-Vilvoorde en 3 gemeente in het arrondissement Leuven
II.2.4. Beschrijving
De onderhavige opdracht betreft de uitvoering van renovatiewerken aan sociale huurwoningen. Het betreft hoofdzakelijk renovatiewerken van alle aard binnen een leegstaande woning. De omvang van de werken varieert (kleinere renovatiewerken tot grotere renovatiewerken) en is niet vooraf te omschrijven. Bovendien dienen deze werken op verschillende en vooraf niet vast te leggen data en locaties te worden uitgevoerd. De renovatiewerken zijn voor elke (vrijgekomen) woning dringend. De opdracht bestaat uit een reeks van deelopdrachten, met name de uitvoering van welomschreven werkzaamheden voor een welbepaalde woonst, waarvoor het bevel tot uitvoering telkens door middel van een bestelbon wordt gegeven. De inschrijver dient er rekening mee te houden dat deelopdrachten gelijktijdig in uitvoering kunnen zijn. Dit met een maximum van 10 gelijktijdig lopende deelopdrachten. Als basis voor een welbepaalde deelopdracht wordt uitgegaan van een gemiddelde renovatie van een standaard eengezinswoning. Bedoelde woningen zijn verspreid gelegen in de gemeenten van het arrondissement Halle-Vilvoorde en in 3 gemeente in het arrondissement Leuven, provincie Vlaams-Brabant. Doel van de gunning van deze opdracht is tot afspraken te komen met een aannemersbedrijf ten einde op snelle en kostprijsefficiënte wijze over te gaan tot kleinere- of grotere renovatiewerken aan huurwoningen in de korte leegstandsperiode tussen opeenvolgende verhuringen. Belangrijk daarbij is dat de inschrijver de werken naar behoren uitvoert en daarbij kan voldoen aan de in het bestek vermelde starttermijn en uitvoeringstermijn van een deelopdracht. En dit ook kan voor meerdere gelijktijdige deelopdrachten. Dit tegen een economisch meest voordelige prijs. Onderaannemingen zijn toegelaten, maar strekken niet tot aanbeveling. De opdracht wordt afgesloten voor de duur van één jaar. De opdracht kan 3x met één jaar verlengd worden. De afnamehoeveelheid kan echter niet worden gegarandeerd en is totaal afhankelijk van de dringendheid van de nodige renovatiewerken en de huurder rotatie binnen het patrimonium. De inschrijver moet daarom soepel en snel kunnen inspelen op de wisselende vraag en behoefte. De werken vergen in principe geen bouwvergunning of tussenkomst van een architect.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De basisopdracht over 12 maanden kan door het opdrachtgevend bestuur, mits akkoord van de aannemer, 3 keer verlengd worden met telkens een periode van 12 maanden.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver voegt de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid. Hierbij geldt als minimumvereisten dat de gemiddelde jaarlijkse omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren minstens 300.000,= euro moet zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van interne renovatiewerken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten (indeling conform het modelattest in bijlage) die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren en zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden. Het modelattest is in bijlage toegevoegd.* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
Eventuele minimumeisen:
1. Er dienen minimaal 3 attesten te worden ingediend van werken gelijkaardig aan dit bestek met een bestelbedrag > EUR 20.000,00 en die bewijzen dat de werken naar behoren en zijn uitgevoerd.
De inschrijver voegt deze attesten en de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid.
Vereiste erkenning: Artikel 3, 15° van de wet overheidsopdrachten definieert een raamovereenkomst als zijnde een overeenkomst tussen een of meer aanbestedende overheden of overheidsbedrijven en een of meer aannemers, leveranciers of dienstverleners met het doel gedurende een bepaalde periode de voorwaarden inzake te plaatsen opdrachten vast te leggen. De klasse waarvoor de aannemer erkend moet zijn, dient dan ook te worden bepaald in functie van het goed te keuren bedrag van elke deelopdracht, en niet in functie van het totale geraamde bedrag van de globale opdracht (Raad van State, arrest nr. 210.675).
De aanbestedende overheid houdt zich in beginsel voor deelopdrachten te plaatsen waarvan de waarde meer of minder dan 50.000 euro exclusief btw bedraagt. Bijgevolg is inzake het minimaal selectieniveau voor deze werken geen erkenning vereist (artikel 3 § 1 van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers, in combinatie met artikel 2 van het koninklijk besluit tot vaststelling van de toepassingsmaatregelen van de vermelde wet). Mocht de inschrijver een geldig erkenningsattest bezitten dan dient hij deze toe te voegen bij zijn inschrijving. Indien er geen attest is toegevoegd gaat de opdrachtgever ervan uit dat de aannemer geen (geldige) erkenning heeft.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-09-01 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-02-28
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-09-01
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Burelen van Providentia cvba, Brusselsesteenweg 191, 1730 Asse
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg Brussel Nederlandstalig
Quatre-Brasstraat 13 / 2de verd, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-24