Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mirko Muzi
Tel: +32 25638227
Fax: +32 25153281
E-mail: Mirko.Muzi@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=380379
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Diensten voor het verwijderen van tags en behandelen tegen graffiti in en rond de (pre)metrostations van de MIVB Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL4457_HF_MM-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90919200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De MIVB is van plan om een raamovereenkomst af te sluiten voor het verwijderen van graffiti, tags met zuur van de inox oppervlakken, zelfklevers en andere wild aangebrachte markeringen aan de toegangen naar en in de 79 (pre)metro-stations van de MIVB, alsook in de sporenzone in stations (muren voorbij de 3de rail, perronboorden en muren van de onderperrons) met behulp van aangepaste technieken (inclusief de behandeling met zandstraaltechnieken en het gebruik van speciale producten). De verwijdering van de restsporen maakt ook deel uit van de opdrachtvoorwerp.
De raamovereenkomst biedt geen enkele exclusiviteit aan de opdrachtnemer.
De opdracht zal gegund worden aan een hoofdopdrachtnemer (nr. 1) en aan een secundaire opdrachtnemer (nr. 2) in reserve (zie onderstaande opmerking).
Als de hoofdopdrachtnemer, om diverse redenen die de wet voorziet (o.a. en bijv. In toepassing van art. 44 van het K.B. van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en de concessies van openbare werken) of die de bepalingen in het bestek dat deze opdracht regelt bevatten, in de onmogelijkheid zou verkeren om de toegezegde dienst voort te zetten of als de kwaliteit niet meer voldoet voor de MIVB, zal er op de secundaire opdrachtnemer (die voor de gunningscriteria de tweede beste score kreeg) een beroep gedaan worden om hem te vervangen. Deze procedure wordt voorzien om de Business Unit Metro en de (pre)metrogebruikers voor alle diensten die het voorwerp van de opdracht uitmaken, een optimale en ononderbroken service tot op het einde van de opdracht te garanderen.
OPGELET :
Voor alle informatie over het gebruik van het e-tenderingplatform, wordt u verzocht
1. om naar de website https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do te surfen, die de hele procedure m.b.t. de gepubliceerde opdrachten beschrijft ;
2. of de HELPDESK van de e-procurementdienst te contacteren :
E-mail : e.proc@publicprocurement.be
Telefoon : (+32) (0)2 790 52 00
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De MIVB is van plan om een raamovereenkomst af te sluiten voor het verwijderen van graffiti, tags met zuur van de inox oppervlakken, zelfklevers en andere wild aangebrachte markeringen aan de toegangen naar en in de 79 (pre)metro-stations van de MIVB, alsook in de sporenzone in stations (muren voorbij de 3de rail, perronboorden en muren van de onderperrons) met behulp van aangepaste technieken (inclusief de behandeling met zandstraaltechnieken en het gebruik van speciale producten). De verwijdering van de restsporen maakt ook deel uit van de opdrachtvoorwerp. De raamovereenkomst biedt geen enkele exclusiviteit aan de opdrachtnemer. De opdracht zal gegund worden aan een hoofdopdrachtnemer (nr. 1) en aan een secundaire opdrachtnemer (nr. 2) in reserve (zie onderstaande opmerking). Als de hoofdopdrachtnemer, om diverse redenen die de wet voorziet (o.a. en bijv. In toepassing van art. 44 van het K.B. van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en de concessies van openbare werken) of die de bepalingen in het bestek dat deze opdracht regelt bevatten, in de onmogelijkheid zou verkeren om de toegezegde dienst voort te zetten of als de kwaliteit niet meer voldoet voor de MIVB, zal er op de secundaire opdrachtnemer (die voor de gunningscriteria de tweede beste score kreeg) een beroep gedaan worden om hem te vervangen. Deze procedure wordt voorzien om de Business Unit Metro en de (pre)metrogebruikers voor alle diensten die het voorwerp van de opdracht uitmaken, een optimale en ononderbroken service tot op het einde van de opdracht te garanderen.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van een opdracht : verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De economische en financiële draagkracht wordt geverifieerd op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en winst- en verliesrekening).- De kandidaat zal de MIVB zijn balans en resultatenrekening van de laatste drie boekjaren (modellen ingediend bij de NBB) toesturen of zal de link meedelen naar de website vanwaar deze documenten gratis en zonder registratie of andere formaliteit kunnen worden gedownload.Voor Belgische ondernemingen is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan verkrijgen afkomstig van de Balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover ze gepubliceerd werden.Belangrijke puntenAls een kandidaat, om zijn economische en financiële draagkracht te staven, zijn toevlucht neemt tot de economische en financiële draagkracht van andere entiteiten (o.a. van aangeduide onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij over de middelen kan beschikken die voor de uitvoering van de opdracht nodig zijn, door de verbintenis van die entiteiten voor te leggen om de kandidaat deze middelen ter beschikking te stellen.
Eventuele minimumeisen:
- De jaaromzet voor de gevraagde diensten moet meer dan 11.000.000 EUR bedragen.
- De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat ze de draagkracht hebben om een opdracht zoals onder punt II.1.4 beschreven wordt, tot een goed einde te brengen. Zo zal de MIVB ervan uitgaan dat een kandidaat niet over de economische en financiële draagkracht beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen, wanneer zijn eigen vermogen negatief is. Zij zal bijgevolg de kandidaat verwijderen die zich in dergelijk geval bevindt.
- De stavende documenten aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1° Een lijst met referenties m.b.t. gelijkaardige opdrachten (in Excel-formaat - cf. Bijlage bij deze Aankondiging van een opdracht - BIJLAGE_Selectiematrix) (zie III.1.3 onder de rubriek Specifieke minimumeisen) die in de loop van de voorbije 3 jaar uitgevoerd werden, met vermelding van :- de beschrijving van de opdracht (inclusief het gebruikte type materiaal)- het jaarlijks opdrachtbedrag- de looptijd van de opdracht- de naam van de betrokken firma (+ de gegevens van een contactpersoon).(In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria, punt C).2° Ondertekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten. Bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.3° Het bewijs van aansluiting van de firma bij de Algemene Belgische Schoonmaakunie (ABSU), en in het geval van een buitenlandse kandidaat: het bewijs van aansluiting bij een gelijkwaardige organisatie binnen de betrokken Lidstaat.4° Een beschrijving van de bedrijfspolitiek rond milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg bij de kandidaat.a. Voor het milieubeheer moet de ISO 14000-certificaat (audits), het Europees reglement EMAS (CE) n°761/2001 (audit) of eender welke andere certificatie of een beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een verklaring op erewoord betreffende de naleving van alle overeenkomsten die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben, bij het dossier gevoegd worden.c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het kwaliteitscontrolesysteem bij het dossier gevoegd worden.Belangrijke puntenAls een kandidaat, om zijn economische en financiële draagkracht te staven, zijn toevlucht neemt tot de economische en financiële draagkracht van andere entiteiten (o.a. van aangeduide onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij over de middelen kan beschikken die voor de uitvoering van de opdracht nodig zijn, door van die entiteiten de verbintenis voor te leggen om de kandidaat deze middelen ter beschikking te stellen.
Eventuele minimumeisen:
- De kandidaat zal minstens 3 kwaliteitsreferenties voorleggen van opdrachten die in de laatste 3 jaar uitgevoerd werden.
- De kandidaat zal minstens 3 tevredenheidsattesten overmaken, elk opgemaakt door een klant die als referentie opgegeven wordt onder punt 1.
- De kandidaat moet over een bedrijfspolitiek aangaande milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg beschikken zoals hierboven beschreven staat.
- De referenties moeten een jaarlijkse opdrachtwaarde hebben die gelijk is aan of hoger is dan 2.000.000 euro om in beschouwing te kunnen worden genomen
- Minstens één van de referenties moet betrekking hebben op werkprestaties op minstens 3 verschillende sites
- Minstens één van de referenties moet betrekking hebben op werkprestaties die 7d/7 en 's nachts geleverd werden
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-08-10 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan(= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagdeinformatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan (elektronischvia het e-tenderingplatform op de website "https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do"). Opgelet: de MIVB moethet .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In overeenstemming met de geldende wetgeving worden kandidaturen die met andere middelen dan die hierboven zijn ontvangen, niet in aanmerking genomen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Indien artikel 18 toegepast wordt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-01