Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Nationaal Multiple Sclerose Centrum VZW
Postadres: Vanheylenstraat 16,BE-1820 Melsbroek
Contactpersoon: De heer Thibaut Muys
Tel: +32 25978829
Fax: +32 25978001
E-mail: thibaut.muys@mscenter.be
Internetadres(sen): www.mscenter.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Geautomatiseerd verpakking- en inspectiesysteem voor de individuele herverpakking van geneesmiddelen Referentienummer: 2020 - 003
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 31213400
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: Nationaal Multiple Sclerose Centrum VZW, Vanheylenstraat 16 te 1820 Melsbroek
II.2.4. Beschrijving
Individuele medicatievoorbereiding (IMV) wordt in het KB 24.09.2012 omschreven als de handeling waarbij een of meerdere geneesmiddelen uit hun primaire verpakking worden verwijderd en vervolgens, indien nodig, samengevoegd in een enkele gesloten verpakking voor individuele toediening. Deze verpakkingen zijn bestemd voor een individuele patiënt op een bepaald tijdstip. De apotheek van het Nationaal Multiple Sclerose Centrum (NMSC) wenst hiervoor een nieuw Geneesmiddelen Distributie Systeem (GDS) aan te kopen. Hieronder wordt verstaan: een verpakkingsmachine (robot) voor het individueel herverpakken van persoons- en tijdsgebonden geneesmiddelen alsook een geneesmiddelen inspectiesysteem ter controle en eventuele correctie van de geneesmiddelenzakjes met een oprolsysteem. De ganse installatie wordt door de opdrachtnemer geleverd, geplaatst, bedrijfsklaar gemaakt en in dienst gesteld waaronder ook de validatie van de gekalibreerde cassettes. De nodige koppelingen met alle individuele toestellen worden succesvol uitgevoerd en zijn functioneel bij oplevering d.w.z. zowel de hardware matige koppelingen als de softwarematige koppelingen met het reeds bestaande softwarepakket van de ziekenhuisapotheek NMSC.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor (gelieve naam en ondernemingsnummer toe te voegen aub) met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Berekeningswijze in geval private onderneming: 0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen + 0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen + 3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen + 0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden + 0,998 x Omzet / Totale bezittingen. (*) indien er een verlies is, dient dit bedrag van een minteken te worden voorzien. De score dient bevestigd te worden door een erkend boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.
Eventuele minimumeisen:
1. Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van de boekhouder / revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De financiële diensten van de ziekenhuizen, zullen aan de hand van deze verklaring oordelen, of de ondernemer al dan niet verder kan weerhouden worden. In voorkomend geval dient de boekhouder / revisor ieder jaar bij het neerleggen van de jaarrekening een update van deze verklaring te geven én zal de aanbieder toch een borg van 5% stellen gedurende de looptijd van de overeenkomst. De Aanbestedende Overheid heeft, bij vaststelling van een lagere Z-score dan 1,8 tijdens de looptijd van het contract, steeds de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos en met een nader af te spreken einddatum te verbreken en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een geldig CE-attest / verklaring van overeenstemming.2. Nederlandstalige handleiding van ALLE toestellen.3. De inschrijver vermeldt in zijn offerte minimaal volgende gegevens: Beschikbaarheid van het aantal ICT werknemers die ingezet kunnen worden voor de realisatie van o.a. de koppeling met KWS (Nexuzhealth). Ervaring die iedere ICT werknemer heeft inzake opzetten van een koppeling (hoeveel koppelingen werden gerealiseerd?). Beschrijving van de bekwaamheid en ervaring van de ICT werknemer(s) betrokken in een gelijkaardig proces. 4. Customerservice is bereikbaar 24/24u 7/7d, Nederlandstalig en gevestigd in België.
Eventuele minimumeisen:
1. Aanleveren van de gevraagde attesten
2. Aanleveren van de gevraagde Nederlandstalige handleiding(en).
3. Zoals hier omschreven
4. De inschrijver bevestigt dit in het aangeboden onderhoudscontract (fase 2).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-11 13:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2020-06-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg Brussel
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-11