Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Le Logis - Floréal scrl
Postadres: Joseph Wautersplein, 9 ,BE-1170 Brussel
Contactpersoon: Béatrice Léonard
Tel: +32 026724476
E-mail: bleonard@lelogisfloreal.be
Internetadres(sen): www.lelogisfloreal.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=373600
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Vernieuwing en isolatie van daken in de 104 huizen - diverse adressen op de site van Le Logis. Deze 104 huizen zijn gelegen: Bijlage van II.1.1)titel - LIJST VAN DE 104 HUIZEN DIE HET VOORWERP VAN DE OPDRACHT UITMAKEN Referentienummer: SCL LE LOGIS-2070/2019/05/01-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71000000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Volledige opdracht van studie en opvolging van de werken van vernieuwing en isolatie van de daken in 104 bewoonde huizen gelegen te 1170 Brussel - diverse adressen - binnen een duurzame en ecologische visie.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse adressen op de site van Le Logis-Floréal
II.2.4. Beschrijving
De opdracht heeft als doel de aanduiding van een ontwerper voor de Volledige opdracht van studie en opvolging van de werken van vernieuwing en isolatie van de daken in 104 bewoonde huizen gelegen te 1170 Brussel - diverse adressen - binnen een duurzame en ecologische visie. Het budget van de werken bedraagt 1.851.852,00 ? excl. btw, erelonen, kosten voor aansluitingen aan de distributiemaatschappijen en allerlei andere kosten. De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor om over te gaan tot de herhaling van soortgelijke diensten, namelijk de vernieuwing en de isolatie van de daken - in andere bewoonde huizen rekening houdend met de drempel van de opdracht, via een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking. Naast deze 104 huizen, zal het mogelijk zijn om soortgelijke werken uit te voeren over een totaal van ongeveer 200 huizen, voor een totaal budget van 3.650.000 euro. De diensten zullen onder dezelfde voorwaarden toegewezen worden als het basisproject onverminderd het verkrijgen van een eventuele korting. Aangezien voor deze opdracht geen beroep wordt gedaan op de diensten van een ingenieur stabiliteit of speciale technieken, wenst de aanbestedende overheid voor deze ontwerpopdracht enkel een architect aan te duiden. Voor de erelonen van de prestaties wordt het volgende barema toegepast: - dat van categorie B2: renovatie van onderdelen van gebouwen voor de 103 niet-beschermde huizen, - en dat van categorie B3: conservering en/of restauratie van beschermde (onderdelen van) gebouwen, sites en gehelen voor het enige beschermde huis (Bosuil 19), vermeld in artikel 66 punt 1.1.1 van deel 3 van onderhavig bijzonder bestek. In geval van herhaling van soortgelijke diensten, zoals vermeld in artikel 42 van Deel 2, zal het barema volgens hetzelfde principe toegepast worden. De ontwerper neemt echter nota van het feit dat hij zijn verplichtingen zal moeten vervullen met betrekking tot de prestaties van bijstand aan de aanbestedende overheid op het vlak van energieprestatie in het kader van eenvoudige renovaties in de zin van de van kracht zijnde wetgeving betreffende de energieprestatie en het binnenklimaat van gebouwen, zoals aangeduid in deel 4 van onderhavig bestek. Indien het specifieke personeel dat nodig is om de totaliteit van de voorziene opdrachten uit te voeren niet binnen één enkele structuur kan worden gevonden, dan zal een team van deelnemers samengesteld worden in de vorm van een groepering van economische spelers. De bepalingen van de artikelen 77 en 78 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 zijn van toepassing. De diverse natuurlijke of rechtspersonen waaruit de groepering bestaat, handelen solidair voor zijn rekening. De architect vertegenwoordigt de combinatie ten opzichte van de aanbestedende overheid en is belast met de coördinatie van de studies en prestaties die door de andere leden van de combinatie worden gerealiseerd. Overeenkomstig artikel 55 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 is het gezamenlijk indienen van één enkele offerte door verscheidene geselecteerde kandidaten verboden.
II.2.7. Looptijd
18 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, mogen de kandidaten niet voldoen aan één van de uitsluitingsgronden bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.De kandidaten zullen het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) invullen.(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FR/TXT/?qid=1498470834586&uri=CELEX:32016R0007)Door het UEA te ondertekenen:? verklaart de kandidaat op zijn erewoord dat hij in het bezit is van de hieronder vermelde documenten en verbindt hij zich ertoe om ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te leveren (deze documenten worden gevraagd in het geval dat de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie). Voor het bureau of elk lid van de groepering van economische spelers:A/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van Art. 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De kandidaat die geen personeel tewerkstelt dat valt onder de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn aanvraag tot deelname daarvan een ondertekende verklaring op erewoord. De kandidaat die personeel tewerkstelt dat valt onder de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid. De kandidaat die personeel tewerkstelt dat ressorteert onder een andere lidstaat van de Europese Unie en dat niet hierboven bedoeld wordt, voegt een attest toe dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij in orde is met zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste verstreken trimester vóór de uiterste datum van ontvangst van de aanvragen tot deelname.B/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 Art. 63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale beroepsverplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest slaat op de laatste verstreken fiscale periode vóór de uiterste datum van ontvangst van de aanvragen tot deelname.Voor een Belgische kandidaat moet het attest uitgereikt zijn door de FOD Financiën.C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in Art. 70 van de wet van 17 juni 2016 D/ Attest van niet-faillissement De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest dat afgeleverd werd door de bevoegde overheid van het betrokken land en dat verklaart dat de kandidaat of de inschrijver zich niet bevindt in een toestand van faillissement, vereffening, beëindiging van de activiteiten of gerechtelijke reorganisatie of geen aangifte van faillissement heeft gedaan of niet het voorwerp heeft uitgemaakt van een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie, of zich niet bevindt in een analoge toestand die voortvloeit uit een procedure van dezelfde aard die in de nationale wetgevingen of reglementeringen bestaatE/ StrafregisterDe kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelname een uittreksel van het strafregister of een gelijkwaardig document afgeleverd door een bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het betrokken land, alsook die van elke natuurlijke persoon die beslissingsmacht heeft zoals aangeduid door de statuten en akten van de vennootschap.De statuten en akten van de vennootschap die alle leden aanduiden die beslissingsmacht hebben binnen elke rechtspersoon die deel uitmaakt van de groepering zullen worden overgemaakt. Voor de documenten vermeld in punt A/, B/ en E/ zal de aanbestedende overheid gebruik maken van Télémarc, en ze zullen enkel aan de kandidaten gevraagd worden indien ze niet langs deze weg verkregen kunnen worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De kandidaten zullen afdeling A.2 van het UEA invullen (voor titel 1.1), afdeling C.6), (voor de titels 1.2, 1.3, 1.4) en afdeling C. 1) b) voor de referenties met betrekking tot de technische bekwaamheid (2)Door het UEA te ondertekenen:? verklaart de kandidaat op zijn erewoord dat hij in het bezit is van de hieronder vermelde documenten en verbindt hij zich ertoe om ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te leveren (deze documenten worden gevraagd in het geval dat de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie). 1.TITELS1. Kopie van de titelsVoor de architect: Mededeling van het inschrijvingsnummer op de tabel van de Orde van Architecten van de provincie waarvan hij afkomstig is of verklaring op eer voor de ingezetenen van de Lidstaten van de Europese Unie of van een andere Staat die deel uitmaakt van de EER-overeenkomst en die het beroep van architect uitoefenen in het buitenland, om een voorafgaande verklaring van prestaties te zullen afleggen bij de nationale raad van de Orde van Architecten.2. Technische bekwaamheidDe ontwerper moet het bewijs leveren van zijn bekwaamheid om de opdracht goed uit te voeren door de volgende elementen voor te leggen:a) Voor de architect: minimum één en maximum drie referentie(s) die, globaal genomen, aantoont(aantonen) dat hij, binnen de vijf jaar vóór de publicatie van deze aankondiging (de periode van 5 jaar wordt vastgesteld in het licht van de specificaties van de opdracht, de aard en de duur van de vereiste prestaties en om een voldoende concurrentieniveau te waarborgen), een volledige ontwerperopdracht heeft uitgevoerd die beantwoordt aan de volgende kenmerken:- uitgevoerd zijn voor rekening van één of verscheidene aan de wetgeving op de overheidsopdrachten onderworpen instanties - betrekking hebben gehad op een project voor een totaal bedrag van de werken excl. btw gelijk aan of hoger dan 750.000 euro;- met als doel de gedeeltelijke renovatie van woningen op een bewoonde site omvattende minimum 20 eenheden en met een impact op het leven van de bewoners.- met als doel de bouw of conservering of restauratie van beschermde delen van gebouwen, sites en gehelen voor een bedrag van meer dan 250.000,00 ? excl. btw;De architect zal zijn bekwaamheid aantonen aan de hand van maximum drie referenties voor alle voornoemde criteria; er zal derhalve geen rekening gehouden worden met eventuele bijkomende referenties.Opdat de referenties ontvankelijk zouden zijn, dienen de volgende inlichtingen en/of documenten te worden voorgelegd:1/ per voorgelegde referentie, een attest van goede uitvoering, opgesteld op naam van de persoon die zich erop beroept, ondertekend door de bouwheer, dat afgeleverd werd na de datum van de voorlopige oplevering van de werken en dat de datum van voorlopige oplevering van de werken vermeldt, die toegekend moet zijn geweest na 15 april 2015 en vóór de datum van ontvangst van de kandidaturen,alsook documenten die de volgende inlichtingen bevatten, als deze gegevens niet op het attest vermeld zijn:1/ het totaal bedrag van de werken excl. btw, met vermelding van het bedrag van de werken excl. btw dat betrekking heeft op beschermde delen;2/ de bestemming van het gebouw, de vermelding van het aantal betrokken eenheden en het aantal bewoonde wooneenheden;3/ de vermelding van de bovengrondse hoogte van het gebouw.Deze documenten en inlichtingen zijn bepalend voor de ontvankelijkheid van de kandidatuur. De kandidaten moeten alle gevraagde informatie meedelen om toegang te kunnen krijgen tot de opdracht.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.1 Inlichtingen over een bepaalde beroepsgroep:
Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan een bepaalde beroepsgroep: JA
Verwijzing naar de toepasselijke wettelijke of bestuursrechtelijke bepaling:
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-09 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Het bijzonder bestek wordt bij onderhavige aankondiging gevoegd, evenals zijn 5 bijlagen.De duur van de overeenkomst zoals aangeduid in punt II.2.7) "Looptijd van de opdracht, de raamovereenkomst of het dynamische aankoopsysteem" in de aankondiging van de opdracht wordt ter indicatie vermeldt en verbindt de aanbestedende overheid niet.De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om over te gaan tot de herhaling van soortgelijke diensten via een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking.Omvang van de mogelijke bijkomende diensten : de vernieuwing en de isolatie van de daken - in andere bewoonde huizen rekening houdend met de drempel van de opdracht. Naast deze 104 huizen kunnen daken op de Floréal-site aan vernieuwing toe zijn, maar dat is op dit ogenblik moeilijk te identificeren. Wij gaan ervan uit dat het mogelijk zal zijn om soortgelijke werken, die per geheel herhaald kunnen worden, uit te voeren over een totaal van ongeveer 200 huizen, voor een totaal budget van 3.650.000 euro.Op e-procurement zal een forum gehouden worden. De inschrijvers worden verzocht hun eventuele vragen enkel daar te stellen; vragen zullen enkel langs die weg beantwoord worden.De eerste fase van de onderhavige procedure bestaat in de verzending, door de kandidaten, van de documenten die aangeduid zijn in de punten "III Inlichtingen van juridische, economische, financiële en technische aard" van deze aankondiging. Op basis daarvan zal de aanbestedende overheid een selectie van de kandidaten maken.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Vierarmenstraat 13, BE-1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be/fr
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-04-27