KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
MRMP-I/P - Algemene Directie Material Resources - Divisie Overheidsopdrachten - "Sectie Infrastucture" - Ondersectie "Programma's"
Eversestraat, 1, BE-1140 Evere
Contact: Segers Eric
Tel: +32 24415475 E-mail: eric.segers@mil.be
Internet adres(sen):
https://www.mil.be/
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
18IP010/2 - BRUSSEL - KWARTIER KONINGIN ELISABETH NEW - Nieuw Hoofdkwartier voor de Defensiestaf - UITNODIGING AANVRAAG TOT DEELNEMING
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
BRUSSEL - KWARTIER KONINGIN ELISABETH NEW - Nieuw Hoofdkwartier voor de Defensiestaf via een opdracht type Design & Build
Realisatie van het nieuwe hoofdkwartier van de Defensiestaf door middel van een overheidsopdracht Design&Build
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: 4.j. Informatievergadering
In plaats van:
Gelet op de complexiteit van de opdracht en om alle onduidelijkheden betreffende het bestek te vermijden, organiseert de Aanbestedende Overheid tussen de publicatie van de aankondiging van de opdracht en de opening van de aanvragen tot deelneming een voorafgaande informatievergadering waarop alle potentiële kandidaten uitgenodigd zijn.
Gelet op de aanbevelingen van de Federale Regering tegen de Covid-19 epidemie, en om een omvangrijke bijeenkomst van personen te vermijden, wordt de informatievergadering TOT NADER ORDER uitgesteld.
Deze zal plaatsvinden op nog te bepalen datum en plaats.
De aanbestedende overheid onderzoekt de mogelijkheden om deze vergadering op korte termijn te organiseren onder een meer geschikte vorm rekening houdend met de bovenvermelde aanbevelingen.
Op deze informatievergadering zal eerst een korte toelichting gegeven worden betreffende het voorwerp van deze overheidsopdracht. Tijdens deze vergadering zal er verder mondeling geantwoord worden op de door de potentiële kandidaten gestelde vragen. Teneinde deze informatievergadering vlot te laten verlopen, dienen de potentiële kandidaten die aan deze vergadering wensen deel te nemen, hun deelname te melden (naam en voornaam, firma, functie, Email en telefoonnummer) en tevens de vragen, die ze wensen te stellen, schriftelijk over te maken aan de Aanbestedende Overheid, hetzij via een brief, via e-mail of via fax, en dit ten laatste voor een nog te bepalen datum. Enkel de vragen die tijdig door de Aanbestedende Overheid ontvangen werden, zullen tijdens de vergadering worden beantwoord. Alle andere vragen zullen uitzonderlijk beantwoord worden en dit alleen in functie van hun complexiteit.
Voor de briefwisseling: Zie Par. 2.
E-mailadres: Zie Par. 2.
Faxnummer: Zie Par. 2.
In principe zullen de antwoorden geen enkele wijziging met zich meebrengen aan dit bestek; zij dienen alleen om verduidelijkingen te geven.
Aan de ingang van de vergaderzaal zullen de aanwezigen worden verzocht om de identiteit van hun onderneming die zij vertegenwoordigen en hun volledig adres te vermelden op een aanwezigheidslijst.
De Aanbestedende Overheid zal de behandelde vragen en de antwoorden met een proces-verbaal publiceren op <https://enot.publicprocurement.be>.
Potentiële kandidaten die niet op de informatievergadering kunnen aanwezig zijn, worden verzocht kennis te nemen van het PV op <https://enot.publicprocurement.be> of kunnen per e-mail de Aanbestedende Overheid contacteren met het oog op het verkrijgen van dit PV.
De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor om bijkomende latere informatievergaderingen te organiseren in functie van de door de potentiële kandidaten gestelde vragen.
Te lezen:
Gelet op de complexiteit van de opdracht en om alle onduidelijkheden betreffende het bestek te vermijden, organiseert de Aanbestedende Overheid tussen de publicatie van de aankondiging van de opdracht en de opening van de aanvragen tot deelneming een voorafgaande informatievergadering waarop alle potentiële kandidaten uitgenodigd zijn.
Gelet op de aanbevelingen van de Federale Regering tegen de Covid-19 epidemie, en om een omvangrijke bijeenkomst van personen te vermijden, zal de informatievergadering via SKYPE Meeting georganiseerd worden.
Deze zal plaatsvinden op 03 april 2020 10:00u.
Op deze informatievergadering zal eerst een korte toelichting gegeven worden betreffende het voorwerp van deze overheidsopdracht. Tijdens deze vergadering zal er verder mondeling geantwoord worden op de door de potentiële kandidaten gestelde vragen. Teneinde deze informatievergadering vlot te laten verlopen, dienen de potentiële kandidaten die aan deze vergadering wensen deel te nemen, hun deelname te melden (naam en voornaam, firma, functie, Email en telefoonnummer) en tevens de vragen, die ze wensen te stellen, schriftelijk over te maken aan de Aanbestedende Overheid, via e-mail, en dit ten laatste voor 02 april 10:00u.
De verbindingsgegevens voor de SKYPE Meeting zullen meegedeeld worden via terugkerende e-mail aan de kandidaten die hun deelname hebben bevestigd.
Enkel de vragen die tijdig door de Aanbestedende Overheid ontvangen werden, zullen tijdens de vergadering worden beantwoord. Alle andere vragen zullen uitzonderlijk beantwoord worden en dit alleen in functie van hun complexiteit.
Tijdens de SKYPE Meeting zal de functie "micro" van de externe deelnemers uitgeschakeld worden gedurende de uiteenzetting. Desalniettemin zullen potentiële kandidaten de functie "Chat Room" van SKYPE kunnen gebruiken om vragen te stellen gedurende de uiteenzetting. Deze zullen, voor zover mogelijk, tijdens de informatiesessie beantwoord worden ofwel mondeling, ofwel schriftelijk via de Chat.
Praktische aanbevelingen:
Om een betere verbindingskwaliteit te waarborgen en de informaticasystemen vermijden te belasten, wordt er aan de potentiële kandidaten gevraagd om, voor zover mogelijk, het aantal deelnemers aan de SKYPE Meeting te beperken.
Er wordt ook aan de deelnemers aangeraden om de SKYPE Meeting rechtstreeks te volgen via SKYPE for Business, of via de Skype Web App-hyperlink met een computer. Dit zal toelaten om de presentatie (gedeelde PowerPoint) te volgen en de functionaliteiten van de Chat Room te kunnen gebruiken om vragen te stellen.
De mogelijkheid om een verbinding te maken aan de SKYPE Meeting door middel van een gewone telefonische oproep via oproepnummer en Conference-ID wordt om deze redenen afgeraden.
Voor de briefwisseling: Zie Par. 2.
E-mailadres: Zie Par. 2.
In principe zullen de antwoorden geen enkele wijziging met zich meebrengen aan dit bestek; zij dienen alleen om verduidelijkingen te geven.
Aan de ingang van de vergaderzaal zullen de aanwezigen worden verzocht om de identiteit van hun onderneming die zij vertegenwoordigen en hun volledig adres te vermelden op een aanwezigheidslijst.
De Aanbestedende Overheid zal de behandelde vragen en de antwoorden met een proces-verbaal publiceren op <https://enot.publicprocurement.be>.
Potentiële kandidaten die niet aan de informatievergadering hebben kunnen deelnemen, worden verzocht kennis te nemen van het PV op <https://enot.publicprocurement.be>.
De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor om bijkomende latere informatievergaderingen te organiseren in functie van de door de potentiële kandidaten gestelde vragen.
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
Addendum 2 voor de organisatie van de informatievergadering via SKYPE + bijkomende preciseringen in de lijst Q&A + toevoeging van de bijlage die dient om de door de kandidaten voorgestelde referenties te structureren.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/03/2020