Gemeente Grimbergen

Oproep tot aanvraag tot deelneming - HR-systemen: tijdsregistratie, loonadministratie en soft HR voor gemeente Grimbergen voor een periode van 5 jaar



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Grimbergen
Postadres: Prinsenstraat 3,BE-1850 Grimbergen
Contactpersoon: Mevrouw Kim Van Bellingen
Tel: +32 22601245
Fax: +32 22701266
E-mail: kim.vanbellingen@grimbergen.be
Internetadres(sen): www.grimbergen.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - HR-systemen: tijdsregistratie, loonadministratie en soft HR voor gemeente Grimbergen voor een periode van 5 jaar 
Referentienummer: 2020/751
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 79211110
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Loonadministratie en soft HR 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De gemeente Grimbergen wenst een systeem uit te rollen voor de personeels- en loonadministratie enerzijds, en voor het beheer en verwerken van HR processen, anderzijds. Voorbeelden van deze processen zijn o.m. het opstellen van vacatures, het opvolgen van sollicitaties, vorming, evaluatiecyclus enz. De voorkeur gaat uit naar een dienstverlener waarbij de software voor de loonadministratie gekoppeld is aan de software voor soft HR, waarbij de aangeboden software via eenvoudige parametrisatie kan worden aangepast volgens de noden en wensen van de gemeente. 
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
5 stilzwijgende verlengingen van telkens 1 jaar 

Lot 2

II.2.1. Benaming
Tijdsregistratie en planning 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De gemeente Grimbergen wenst een tijdsregistratie- en planningsysteem te implementeren dat volledig is geïntegreerd met de software voor loonadministratie en soft HR uit perceel 1. Tijdsregistratie kan ook een extra module / uitbreiding zijn van de oplossing voorgesteld in perceel 1 en als zodanig aangeboden worden. Het tijdsregistratiesysteem wordt geïmplementeerd voor alle entiteiten van de gemeente. De planningsmodule is specifiek bedoeld voor die diensten die werken volgens een variabele arbeidsregeling (o.m. woonzorgcentrum Ter Biest en de recyclageparken). Als de voorgestelde oplossing ook gebruikt kan worden als of uit te breiden is met een module toegangscontrole dan ontvangen we hier als optie graag een beknopte omschrijving inclusief richtprijzen van. 
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
5 stilzwijgende verlengingen van telkens 1 jaar 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Bankverklaring2. Omzetverklaring van de laatste 3 kalenderjaren
Eventuele minimumeisen:
1. Een omstandige bankverklaring afgeleverd door een gekende bankinstelling met zetel in de Europese Unie, waaruit blijkt dat de financiële mogelijkheden van de inschrijver in die aard zijn dat hij de opdracht financieel tot een goed einde kan brengen, dient bij de prijsofferte te worden gevoegd.
2. De inschrijver voegt een omzetverklaring van de laatste 3 kalenderjaren toe. Uit deze omzetverklaring moeten blijken dat de inschrijver de opdracht tot een goed einde kan brengen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Referentieprojecten van openbare besturen waar de inschrijver HR-systemen leverde en waarvan de implementatie volledig werd afgerond. De inschrijver vermeldt volgende gegevens: totaalbedrag van gunning, aantal gebruikers, datum van implementatie, vermelding van de publieke instantie en contactpersoon, korte beschrijving van de geïmplementeerde oplossing inclusief de koppelingen met andere toepassingen. De goede uitvoering van deze projecten wordt aangetoond aan de hand van afgeleverde en ondertekende attesten van de bevoegde autoriteit. 2. Enkel voor perceel 1: De dienstverlener moet erkend zijn als een zogenaamd "full-service secretariaat" (FSS). De dienstverlener legt het nodige attest hiervoor voor of duidt in onderaanneming een partner aan die over dit attest beschikt.Het 'full service' secretariaat is het aanspreekpunt voor de RSZPPO, en de Rijksdienst maakt het resultaat van de verwerking van de diverse aangiften (zoals de Dimona-aangifte en de socialezekerheidsaangifte) over aan het FSS.

Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver geeft minimum 2 referenties van geïmplementeerde referentieprojecten gedurende de laatste 5 jaar, met vermelding van volgende gegevens: totaalbedrag van gunning, aantal gebruikers, datum van implementatie, vermelding van de publieke instantie en contactpersoon, korte beschrijving van de geïmplementeerde oplossing inclusief de koppelingen met andere toepassingen. De goede uitvoering van deze projecten wordt aangetoond aan de hand van afgeleverde en ondertekende attesten van de bevoegde autoriteit. De inschrijver dient aldus op straffe van uitsluiting 2 gehandtekende attesten van de bevoegde openbare besturen mee te leveren.
2. Om als FSS aanvaard te worden, moet een attest/bewijs van erkenning worden voorgelegd waaruit blijkt dat voldaan is aan de volgende voorwaarden:
 Een FSS dient hetzij ten minste 5 besturen, hetzij ten minste 2 besturen met samen minstens 1.000 werknemers te vertegenwoordigen.
 De output van de RSZ (berekeningsberichten en foutmeldingen inzake de socialezekerheidsaangifte, de Dimona-berichten) dient door het FSS verwerkt, verspreid en eventueel verbeterd te worden.
 Een FSS moet de diverse gegevensoverdrachten verwezenlijken door middel van de voorgeschreven elektronische kanalen.
 Een FSS moet het engagement aangaan om de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens na te leven.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-04-21 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2020-05-19
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Gemeente Grimbergen
Prinsenstraat 3, BE-1850 Grimbergen
Tel: +32 22601211
Fax: +32 22701266
E-mail: gemeentebestuur@grimbergen.be
Internetadres(sen): www.grimbergen.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-03-18

Vergelijkbare advertenties van BDA