Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel Infra
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Renovatie Rotule 2 Referentienummer: VUB/2019/DI/05014 - 09003
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De drie cilindervormige volumes van de "rotule 2", de respectievelijke eenheden "sanitair", "trappen" en" liften" dienen gerenoveerd te worden. Het deel liften maakt geen deel uit van deze aanbesteding. De gebouwen B en C waartoe de "rotule 2" toegang biedt blijven in gebruik tijdens de uitvoering. Het vlot functioneren van de diensten tussen de gebouwen B en C via de rotule dient op elke verdieping gegarandeerd te blijven tijdens de werken. Zie veiligheids- en gezondheidsplan ( Bijlage E) en fasering van de werken opgemaakt door de architect. (Technische bepalingen deel III) Ook de bibliotheek blijft in gebruik tijdens de werken.
II.2.7. Looptijd
250 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2017.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat dient een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model in bijlage aan zijn offerte toe te voegen.
2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet gerealiseerd hebben, die minstens 2 maal zo groot is als het bedrag van de offerte.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.2. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Eventuele minimumeisen:
1. Voor 3 van de werken op de referentielijst worden certificaten toegevoegd ondertekend door de gemachtigde van het opdrachtgevend bestuur die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Volgende minimumeisen gelden voor de certifcaten :
minimale bouwkost van EUR 360.000 excl. btw.
minimum 2 referenties: publieke gebouwen, die in bedrijf bleven tijdens de uitgevoerde werken.
maximaal 2 van de referenties werden uitgevoerd in opdracht van eenzelfde opdrachtgevend bestuur.
2. De inschrijver dient een geldig VCA-certificaat ten hoofde van de firma voor te leggen.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5
Voor de onderaannemers geldt:
SAN: D16 - D17 en D18 klasse 3
HVAC: D16 - D17 en D18 klasse 3
ELECTRICITEIT P1 klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-02-13 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-08-11
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-02-13
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres: Vrije Universiteit Brussel - Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 14/01/2020 om 13.00Datum: dinsdag 14 januari 2019 om 13.00 uur.Locatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T, vergaderzaal Braem.Vooraf inschrijven via Directeur.infra@vub.be is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u bezorgd worden.Indien er na het plaatsbezoek nog vragen zijn over de opdracht kunnen deze gesteld worden volgens de bepalingen in het bestek.U dient het attest van deelname aan het plaatsbezoek, op straffe van uitsluiting, correct ingevuld toe te voegen aan uw aanvraag tot deelneming.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Internetadres(sen): https://eproadmin.raadvst-consetat.be/
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-12-11