Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: De Vlaamse Waterweg nv
Postadres: Havenstraat 44,BE-3500 Hasselt
Contactpersoon: ing. Nico De Ruyter
E-mail: bovenschelde@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen): www.vlaamsewaterweg.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=356289
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
District 6 : Kanalen-West. Verwijderen van drijvend vuil, sluikstorten en zwerfvuil. Referentienummer: De Vlaamse Waterweg-ABS-19-039-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90500000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het verwijderen van het drijvend vuil en zwerfvuil op de bevaarbare waterlopen in het district 6: Kanalen West.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Verwijderen van zwerfvuil naast de bevaarbare waterlopen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE25
Voornaamste plaats van uitvoering: Kanalen-West
II.2.4. Beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het verwijderen van het drijvend vuil en zwerfvuil op de bevaarbare waterlopen in het district 6: Kanalen West.
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale looptijd van 4 jaar. Iedere verlenging wordt aan de opdrachtnemer meegedeeld tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de looptijd.
Lot 2II.2.1. Benaming
Verwijderen van drijvend vuil op de bevaarbare waterlopen en in de visnevengeulen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE25
Voornaamste plaats van uitvoering: Kanalen-West
II.2.4. Beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het verwijderen van het drijvend vuil en zwerfvuil op de bevaarbare waterlopen in het district 6: Kanalen West.
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale looptijd van 4 jaar. Iedere verlenging wordt aan de opdrachtnemer meegedeeld tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de looptijd.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
zie bestek
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijvers tonen hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van het volgende document:- een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. Voor perceel 1 toont de inschrijver een jaarlijkse minimumomzet aan van 25.000 EUR; Voor perceel 2 toont de inschrijver een jaarlijkse minimumomzet aan van 75.000 EUR;- het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van de volgende documenten:1) Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden: de inhoud van de opdracht; het bedrag van de opdracht; de uitvoeringsperiode van de opdracht; de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht; of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht - te staven met een attest van goede uitvoering.In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.? Minimaal worden per perceel 2 referenties opgegeven met elk een minimale waarde van 20.000 euro.2) Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. Dit wordt voldoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kernmerken en een foto. De inschrijver levert het bewijs om effectief over deze werktuigen en materieel te kunnen beschikken. ? Minimaal worden de technische fiches en foto van volgend materiaal opgegeven dat zal gebruikt worden voor de uitvoering van de opdracht:o Sloep met buitenboordmotor en zwaailicht (enkel voor perceel 2)o Lichte vrachtwagen of bestelwagen met klein materieel (voor perceel 1 en 2): o.a. kettingzaag, dregmateriaal (werplijnen, dreggen, hef- en hijsmateriaal), spade, bijl, schop, borstel, boutentang, ..3) Zowel bij perceel 1 als bij perceel 2 dient een lijst toegevoegd met de personeelsleden en hun kwalificaties waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. ? Minimaal worden volgende personen ingezet voor de opdracht (waarvan 1 aangeduid als ploegbaas die tijdens het uitvoeren van de opdracht steeds bereikbaar is per gsm):o Perceel 1:? 4 personeelsledeno Perceel 2:a. 1 personeelslid met vaarbrevet (een kopie van vaarbrevet wordt bij de offerte gevoegd)b. 2 overige personeelsleden4) Zowel bij perceel 1 als bij perceel 2 dient de dienstverlener te beschikken over een geldig VCA-certificaat (VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu (VGM) Checklist Aannemers).? Een kopie van een geldig VCA-certificaat wordt bijgevoegd.De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte. De inschrijver zal bij uitvoering van de opdracht enkel middels voorafgaand schriftelijk akkoord van de leidend ambtenaar kunnen afwijken van bovenstaand materieel op straffe van een boete per overtreding.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-11-25 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-11-25
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: Merelbeke
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 365 kalenderdagen- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-10-21