Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: EMMAUS VZW
Postadres: Edgard Tinellaan 1c,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: De heer Ive Mauquoi
Tel: +32 470900542
Fax: +32 15446710
E-mail: ive.mauquoi@emmaus.be
Internetadres(sen): http://www.emmaus.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Glazenwas en diverse schoonmaakdiensten Referentienummer: 2019/003/IM
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
* Informatie m.b.t. de opdracht
De opdracht glazenwas en diverse schoonmaakdiensten is opgedeeld in 2 percelen:
Perceel 1: Glazenwas, schoonmaken van dakgoten en raamdorpels waarop (dieren)excementen voorkomen, schoonmaken van ondergrondse parkeergarages en schoonmaken van gebouwen na nieuwbouw of renovatie
Perceel 2: Reiniging van dampkappen, koelsystemen en plafonds van grootkeukens
* Informatie m.b.t. de vzw Emmaüs
De vzw Emmaüs biedt gezondheids- en welzijnszorg aan. Meer dan 7.000 medewerkers staan klaar in een netwerk van 24 voorzieningen in de provincie Antwerpen om pasklare antwoorden te bieden op elke zorgvraag. De vzw Emmaüs is actief in de volgende domeinen:
Algemene ziekenhuizen
Geestelijke gezondheidszorg
Ouderenzorg
Ondersteuning van personen met een beperking
Kind, jeugd en gezin
De voorzieningen van de vzw Emmaüs zijn gelegen in de provincie Antwerpen, voo.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Glazenwas, schoonmaken van dakgoten en raamdorpels, schoonmaken van parkeergarages en schoonmaken van gebouwen na nieuwbouw of renovatie II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: Verschillende voorzieningen van de VZW Emmaüs
II.2.4. Beschrijving
Perceel 1 bevat volgende deelopdrachten: 1. Glazenwas, schoonmaken van raamdorpels waarop dierenexcrementen of andere organische species voorkomen en schoonmaken van dakgoten - Schoonmaken van gevelramen langs de buitenzijde - zonder vliegenraam - Schoonmaken van gevelramen langs de buitenzijde - met los vliegenraam - Schoonmaken van gevelramen langs de buitenzijde - met vast vliegenraam - Schoonmaken van gevelramen langs de binnenzijde - Schoonmaken van ramen die zich binnenin het gebouw bevinden - Schoonmaken van gevelmaterialen - Venstertabletten vrijmaken - Poetsen raamkozijnen - Schoonmaken van loodglasramen - Schoonmaken van verluchtingsroosters - Schoonmaken van koepels - binnenkant (incl. niet-opengaande veluxen en overdekkingen) - Schoonmaken van koepels - buitenkant (incl. niet-opengaande veluxen en overdekkingen) - Schoonmaken veluxen (opengaand) - Schoonmaken van metalen onderdelen van zonweringen - Schoonmaken van raamdorpels waarop dierenexcrementen of andere organische species voorkomen - Schoonmaken van dakgoten 2. Schoonmaken van parkeerruimtes. - Standaardwerkzaamheden - Bijkomende werkzaamheden 3. Schoonmaakdiensten na nieuwbouw en renovatie 4. Overige schoonmaakdiensten in regie
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Reiniging van dampkappen, koelsystemen en plafonds van grootkeukens II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: Verschillende voorzieningen van de VZW Emmaüs
II.2.4. Beschrijving
Perceel 2 bevat volgende deelopdrachten: 1. Schoonmaken van keukendampkappen - Volledige reiniging en ontvetting van keukendampkappen - Gedeeltelijke reiniging en ontvetting van keukendampkappen 2. Schoonmaken van koel- en diepvriescellen - Reiniging van koelcellen - Reiniging van diepvriescellen 3. Schoonmaken van plafonds, ventilatieroosters, e.d. - Manueel reinigen van plafonds - Reinigen van lichtarmaturen - Reinigen van verluchtingsroosters - Stofzuigen van de binnenkant van de verluchtingsschachten - Uitwendig reinigen van de aircotoestellen - Uitwendig reinigen van warmtegordijnen
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet:1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=nl en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'- Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen. Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte UEA opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's2. De inschrijver moet aan zijn kandidatuurstelling een verklaring toevoegen betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.3. Enkel voor perceel 1: De inschrijver moet aan zijn offerte een verklaring toevoegen betreffende de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is (perceel 1) over het laatste beschikbare boekjaar, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover het betrokken omzetcijfer beschikbaar is.4. Enkel voor perceel 2: De inschrijver moet aan zijn offerte een verklaring toevoegen betreffende de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is (perceel 2 - reiniging grootkeukens) over het laatste beschikbare boekjaar, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover het betrokken omzetcijfer beschikbaar is.5. Om de financiële toestand van de inschrijvers te kunnen beoordelen, dient de jaarrekening van 2017 en 2018 toegevoegd te worden. Het opdrachtgevend bestuur zal volgende ratio's evalueren:- Liquiditeitsratio- Solvabiliteitsratio
Eventuele minimumeisen:
1. Indienen van het bewijs
2. Opgeven van de omzetten
3. De omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt (perceel 1), moet minstens 1.600.000 euro bedragen in het boekjaar 2018.
De inschrijver geeft duidelijk aan hoe de opgegeven omzet verdeeld is over
- glazenwas (specifieke omzet opgeven)
- schoonmaken van parkeergarages, gebouwen na renovatie of nieuwbouw (specifieke omzet opgeven)
4. De omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt (perceel 2 - reiniging grootkeukens), moet minstens 50.000 euro bedragen in het boekjaar 2018.
5. Indienen jaarrekening boekjaar 2017 en boekjaar 2018 voor zover deze beschikbaar zijn
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een geldig ISO 9001 certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.2. Een geldig ISO 14001 certificaat of een gelijkwaardig document.3. Een geldig VCA** of VCA-P certificaat ten bewijze dat de kandidaat voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document.4. Een verklaring op eer dat de kandidaat minimaal de actuele ABSU-kostprijstarieven hanteert.5. Enkel voor perceel 1: Een verklaring met het aantal werknemers die specifiek instaan voor de gevraagde diensten (perceel 1) op het moment van de indiening van de aanvraag tot deelneming.6. Enkel voor perceel 1: De omschrijving van het gedeelte van de opdracht (perceel 1) dat de dienstverlener eventueel in onderaanneming wil geven met vermelding gegevens onderaannemer. 7. Enkel voor perceel 2: Een verklaring met het aantal werknemers die specifiek instaan voor de gevraagde diensten (perceel 2) op het moment van de indiening van de aanvraag tot deelneming.8. Enkel voor perceel 1: Referentielijst van 5 bedrijven waarvoor de inschrijver in het boekjaar 2018 glazenwas heeft uitgevoerd. Hiervan dienen minstens 2 referenties uit de zorgsector te komen. Per referentie dient volgende informatie voorzien te worden:- de naam van het bedrijf- de gegevens van een contactpersoon (e-mail en telefoon)- omzet bij deze referentie in het boekjaar 2018 betreffende perceel 1- een korte beschrijving van de opdracht- een attest tevredenheid van uitvoering ondertekend door de opdrachtgever9. Enkel voor perceel 2: Referentielijst van 3 bedrijven waarvoor de inschrijver in het boekjaar 2018 de reiniging van dampkappen heeft uitgevoerd. Hiervan dient minstens 1 referentie uit de zorgsector te komen. Per referentie dient volgende informatie voorzien te worden:- de naam van het bedrijf- de gegevens van een contactpersoon (e-mail en telefoon)- omzet bij deze referenties in het boekjaar 2018- een korte beschrijving van de opdracht- een attest tevredenheid van uitvoering ondertekend door de opdrachtgever10. Enkel voor perceel 2: De omschrijving van het gedeelte van de opdracht (perceel 2) dat de dienstverlener eventueel in onderaanneming wil geven met vermelding gegevens onderaannemer.
Eventuele minimumeisen:
1. Bewijs van geldig certificaat bezorgen of een verklaring die gelijkaardige maatregelen bewijst
2. Bewijs van geldig ISO 14001 certificaat of gelijkwaardig document indienen.
3. Het certificaat of gelijkwaardig document.
Een VCA-diploma van een leidinggevende is niet voldoende. De firma moet volledig VCA** of VCA-P gecertifieerd zijn.
4. Verklaring op eer met een gedetailleerde samenstelling van een uurtarief.
5. De verklaring met duidelijke vermelding aantal werknemers voor:
- glazenwas
- schoonmaak garages + schoonmaak na renovatie of nieuwbouw
- reinigen dampkappen + schoonmaak grootkeukens
Het aantal werknemers die instaan voor het onderdeel glazenwas moet minimum 5 zijn op het moment van de indiening van de aanvraag tot deelneming.
6. Omschrijving en gegevens onderaannemer(s) + bewijs dat deze onderaannemers VCA gecertifieerd zijn.
De inschrijver mag geen gebruik maken van onderaannemers die niet VCA gecertifieerd zijn!
7. De verklaring met duidelijke informatie betreffende het aantal werknemers dat kan ingezet worden voor de gevraagde diensten (perceel2 - reiniging grootkeukens)
8. - tevredenheidsattest van uitvoering van elke opgegeven referentie ondertekend door de opdrachtgever
- de contactgegevens, per referentie, zodat het opdrachtgevend bestuur contact kan opnemen met de referentie om te peilen naar hun ervaring.
- een korte beschrijving van de opdracht per referentie
- de omzet in 2018 van referenties 1 en 2 dient elk minimaal 60.000 EUR te zijn voor glazenwas
- de omzet in 2018 van referenties 3 en 4 dient elk minimaal 20.000 EUR te zijn voor glazenwas
- de omzet in 2018 van referentie 5: geen minimumeis
- minstens 2 van de 5 opgegeven referenties dienen Zorg gerelateerd te zijn.
Gelet op het beperkt aantal deelnemers die zullen worden uitgenodigd om een offerte in te dienen, kan men best referenties opgeven met een zo groot mogelijk bedrag (enkel betreffende glazenwas)
9. - tevredenheidsattest van uitvoering van elke opgegeven referentie ondertekend door de opdrachtgever
- de contactgegevens per referentie, zodat het opdrachtgevend bestuur contact kan opnemen met de referentie om te peilen naar hun ervaring.
- een korte beschrijving van de opdracht per referentie
- opgeven van de omzetten in 2018 bij de opgegeven referenties betreffende reiniging grootkeukens
Gelet op het beperkt aantal deelnemers die zullen worden uitgenodigd om een offerte in te dienen, kan men hier best referenties opgeven met een zo groot mogelijk bedrag (enkel betreffende reiniging grootkeukens)
10. Omschrijving en gegevens onderaannemer(s) + bewijs dat deze onderaannemers VCA gecertifieerd zijn.
De inschrijver mag geen gebruik maken van onderaannemers die niet VCA gecertifieerd zijn!
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-11-08 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2019-11-20
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen afdeling Mechelen, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-10-08